Mistä kalliiden merkkivaatteiden hinta koostuu?
Ne valmistetaan samoissa hikipajoissa kaikien muiden vaatteiden kanssa. Onko se siis nykyään lähinnä merkki ja ehkä materiaali?
Kommentit (32)
Huippu brändit eivät myy tuotteitaan alennuksella, esim Gucci polttaa ylijäämän.
Vierailija kirjoitti:
Huippu brändit eivät myy tuotteitaan alennuksella, esim Gucci polttaa ylijäämän.
Niin tekee moni muukin nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Huippu brändit eivät myy tuotteitaan alennuksella, esim Gucci polttaa ylijäämän.
En tiennytkään että Cittari polttaa Guccin t-paidat.
Ihmisten typeryydestä, haluavat maksaa liikaa erottuakseen rahvaasta.
Kalliit vaatteet valmistetaan asiakkaan mittojen mukaan.
Brändi.
Idea. Ajatus. Unelma. Läjä höttösanoja. Hinta in pelkkää ilmaa 99% ja isot rahat omistajien taskuun.
Lue Naomi Klein No Logo
Taidan polttaa tämän kucci paidan, myivät perskule mulle piraatin halvalla.
Vierailija kirjoitti:
Huippu brändit eivät myy tuotteitaan alennuksella, esim Gucci polttaa ylijäämän.
Oli video jostain merkkilaukkuputiikista Ranskassa missä viime vuoden merkkilaukut tuhottiin mattopuukolla viiltämällä ja laitettiin roskiin. Mitään ei tosiaan myydä alennuksella eikä vanhoja malleja myydä vaan aina "uutta".
Maksakaa hyvät ihmiset työstä ja materiaaleista älkääkä brändistä!
Jos sen vaatteen pitää maksaa tonnin niin mieluummin mittoihin tehty ilman brändiä kuin huonosti istuva jossa lukee Gucci.
Tämän takia nälänhätääkään ei tulla koskaan ratkaisemaan. Ruokaa kyllä voisi riittää kaikille mutta tietyt tahot haluaa omia kaiken ja ainoastaan kalliilla voi myydä sitä muille. Ilmaiseksi ei anneta, vaikka puoli palloa kuolisi, voittojen kääriminen on kaikkein tärkeintä!
Osta vain yksi Gucci tuote ja siirrä merkki halvempaan tuotteeseen, tulee ihan mojova säästö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huippu brändit eivät myy tuotteitaan alennuksella, esim Gucci polttaa ylijäämän.
Oli video jostain merkkilaukkuputiikista Ranskassa missä viime vuoden merkkilaukut tuhottiin mattopuukolla viiltämällä ja laitettiin roskiin. Mitään ei tosiaan myydä alennuksella eikä vanhoja malleja myydä vaan aina "uutta".
Tuohan on ihan sairasta.
Vierailija kirjoitti:
Osta vain yksi Gucci tuote ja siirrä merkki halvempaan tuotteeseen, tulee ihan mojova säästö.
Osta vain se merkki, ja ompele/liimaa tuotteeseen tulee vielä halvemmaksi.
Suunnittelu (huippudesigneri on kallis), hyvälaatuinen kangas, leikkaus ja ompelu (edullisin vaihe), kuljetuskustannukset, markkinointi, mainonta, myymälä kalliilla paikalla, myyjän palkka, kate, voitto.
Tuossa oli edellä kerrottu mm mitä tapahtuu myymättömille merkkilaukuille Ranskassa. Tätä sivuaa tavallisten myymättömien vaatteiden kohtalo.
"Chilessä sijaitsevan maailman kuivimman autiomaan Atacaman hiekkaan kaadetaan vuosittain jopa 39 000 tonnia hylättyjä vaatteita. ... Chileen saapuu joka vuosi arviolta 59 000 tonnia käytettyjä ja käyttämättömiä pikamuodin ylijäämävaatteita. Suurin osa niistä on peräisin tekstiilituottajamaista, kuten Kiinasta ja Bangladeshista. Chileen ne saapuvat Euroopan, Aasian ja Pohjois-Amerikan markkinoiden kautta."
Artikkelin mukana kuvia ja video vaatevuorista. Pysäyttää miettimään.
https://www.iltalehti.fi/iltvuutiset/a/8fcf28d2-03c2-4da1-ba48-4a8f0819…
Juttu vuodelta 2021
Samat tuotteet valmistetaan usein samoissa hikipajoissa mutta kuten mainitsit kopiot valmistetaan ehkä halvemmissa materiaaleista ...merkkilogo sitten moninkertaistaa tuotteen todellisen arvon
Vuosikymmenet, ehkä sata vuotta tai yli, sitten ne tuotemerkit saavuttivat paikkansa kuluttajien silmissä sillä, että ne olivat aidosti laadukkaita, ja tehty kestävällä tavalla. Eivät huippukalliita, mutta silloin ihmisten järki sanoi, että hyvin tehty tuote on kalliimpi kuin halpa ja huonompi. Ei siis mitään rakettitiedettä.
Nykyään noilla entisajan brändeillä huorataan kuluttajien rahat. Itse tuote on joten kuten kyhätty kokoon kaukoidässä, niin että sen kehtaa jollekin herkkäuskoiselle kaupustella. Raha valuu niille, jotka pitävät yllä brändihöttöä ja hypetystä. Mainosväki, lehtien toimittajat, superrikkaat muotitalojen omistajat, jne. Asiakas ei kehtaa nostaa meteliä siitä, että hän on tyhmyyksissään maksanut viisinumeroisen luvun jostain kiinassa väsätystä "merkkituotteesta".
Riistotyövoiman alipalkasta, firman voitosta, kuljetuskuluista, kaupan katteesta.
Brändi ja ehkä laaduntarkistus tiukempi. Samalta tehtaalta tulee.