Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanoin miehelleni, että olwn mieluummin omissa oloissani kuin riitelen hänen kanssaan. Mies sanoi,

Vierailija
26.02.2012 |

että ole sitten omissa oloissasi. Tuntuipa kivalta. Kyse ei ollut siitä, että mies olisi halunnut selvittää asioita ja puhdistaa ilmaa. Minä olisin halunnut kertoa ajatuksiani, mutta mies kääntää aina kaiken riidaksi. Onko muilla tällaisia kommunikointikyvyttömiä miehiä? Miten te vältätte riidat ilman, että asiat patoutuvat?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sinäkin halusit riidellä? :D

Vierailija
2/11 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ole sitten omissa oloissasi. Tuntuipa kivalta. Kyse ei ollut siitä, että mies olisi halunnut selvittää asioita ja puhdistaa ilmaa. Minä olisin halunnut kertoa ajatuksiani, mutta mies kääntää aina kaiken riidaksi. Onko muilla tällaisia kommunikointikyvyttömiä miehiä? Miten te vältätte riidat ilman, että asiat patoutuvat?

VOi jeesus, ja sä et vissiin mielestäsi tehnyt yhtään mitään väärin? Ihan oikeasti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska olen halunnut välttää riitaa. Mies käyttäytyi eilen kotona ikävästi. Odotin, että hän sanoisi itse asiasta jotain, mutta ei hän sanonut. Meillä eivät riidat ole koskaan johtaneet mihinkään hyvään. Mies johtaa AINA tilanteen siihen, että hän kyseenalaistaa koko avioliiton, oli riidan aihe miten pieni tahansa. Asiasta ei voi puhua, vaan hän menee heti henkilökohtaisuuksiin. Minä taas tukahdun, kun emme voi puhua eikä mies kerro ajatuksiaan.

ap

Eli sinäkin halusit riidellä? :D

Vierailija
4/11 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylipäätään puhumaan vaikeista asioista?

Vaikeat asiat, esim. selvittämättä jääneet asiat parisuhteessa, parisuhteen ongelmat kannattaa ottaa esille neutraalissa tilanteessa, kun tunteet ovat neutraalit molemmilla. Miehiä on myös hyvä "varoittaa" ja varata se aika näiden asioiden käsittelyyn, että ei tule ihan puuntakaa yht'äkkiä puheeksi, muuten toinen voi säikähtää ja hyökätä sanallisesti vastaan.

Pidä kuitenkin puolesi, että asia todella käsitelään, eikä yritetä kiertää ja jättää käsittelemättä.

Ymmärrä, että toiselle voi olla vaikeaa, ahdistavaa, pelottavaa, vihastuttavaa puhua vaikeista asioista. Siksi kannattaa olla lempeä, kun aletaan puhua vaikeista asioista, kuitenkin niin että teet selväksi, että haluat että tämä ja tämä asia selvitetään!

Kysy ja ole kiinnostunut toisen mielipiteistä, ajatuksista mutta kerro samalla omat toiveesi ja ajatuksesti ja halustasi selvittää ja sopia mieltä painavat asiat

Tsempppiä!

Vierailija
5/11 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt meillä ei minusta ollut mikään kovin vaikea asia. Mies oli myrkyttänyt kodin ilmapiirin valittamisellaan. Vetäydyin syrjään siinä tilanteessa ja siellä syrjässä olen tähän asti ollut. Nyt sanoin, että olen odottanut, että mies alkaa puhua ja kahdessa minuutissa mies alkoi tiuskia rumasti ja nyt jo häipyi ovesta pihalle.

ap

Vierailija
6/11 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysy miksi ei halua puhua asiasta? Ja kysy häneltä, onko käytöksessäsi jotankin, miksi hän ei halua puhua? Kysy hänen mielipidettä, onko hänestä parempi lakaista maton alle mieltä painavat asiat, vai puhua asiat läpi, jolloin ne eivät enää paina mieltäsi/suhdetta.

Hyvä taktiikka, on aktiivisesti kysyä arvostavalla hengellä toiselta miksi hän käyttäytyy miten käyttäytyy, ja mitä mieltä hän on asiasta. Jos hän hermostuu, yritä pysyä rauhallisena, ja kysy, että eikö asiaa voisi ihan näin kahden aikuisen välillä käydä läpi, sitten saat rauhan asiasta, yritä motivoida miestäsi puhumaan.

Vaatii kypsyyttä osata kohdata parisuhteen ristiriitoja, mutta niitäkin taitoja voi opetella!!

Vierailija
7/11 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sanot, että haluat olla mielummin omissa oloissasi ja toinen siihen heti suostuu niin se ei ollutkaan hyvä? Siis oliko tuossa nyt yhtään vaihtoehtoa jossa olisi ollut positiivinen päätös sinulle?

Vierailija
8/11 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas tukahdun, kun emme voi puhua eikä mies kerro ajatuksiaan. ap

jos sillä nyt vaan ei ole mitään kummosempaa ajatuksia herättävää sanottavaa sun mielestä tärkeistä asioista?

Väkisinkin alkaa ahdistamaan ja syntyy riitaa kun toinen väen väkisin vänkää jotain sanottavaa!

Kerro ny vähän että mistä haluaisit sen sanovan jotakin.

Vierailija
9/11 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sanot miehellesi "Haluan olla omissa oloissani mieluummin kuin riidellä" mies todennäköisesti ymmärtää sen kuin kuka tahansa muukin, eli että haluat olla omissa oloissasi. Tuostako olisi pitänyt ymmärtää että haluat keskustella rauhallisesti? Tulit samalla esittäneeksi ristiriitaista tietoa siitä mitä oikeasti haluatkaan ja lisäksi vastuuttaneesi miestäsi siitä että hän se aina vaan riitelee. Ei ihme että saat olla omissa oloissasi.

Kokeilepa ensi kerralla sanoa "Haluaisin keskustella kanssasi ihan rauhallisesti, sitten kun molemmilla on hyvä hetki" jos se on sitä mitä haluat. Ehkä sitten se jo onnistuu?

Tsemppiä, kommunikaatio on taitolaji, ja 90% menee aina pieleen, ellei enemmänkin.

Vierailija
10/11 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että mies on kyvytön ja haluton kommunikoimaan ja että mies myrkyttää kodin ilmapiirin. Tai voi olla, että se on vain ap:n tulkinta miehen käytöksestä. Luultavasti joitain siltä väliltä. Joka tapauksessa ap:n asenne miestä kohtaan on sellainen, että mitään edellytyksiä yhteisymmärrykseen ei ole. Ap edellyttää että mies keskustelee ap:n sanoin omista vioistaan. Ei niin synny sopua vaan taistelu, joka päättyy joko eroon tai toisen osapuolen alistumiseen.

Vierailija
11/11 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi lässynlää. mikset anna miehesi olla rauhassa ja lopeta lapsellista mököttämistä. ei miehet tajua jollei niille suoraan sano mikä mättää ja jos miestä ei kiinnosta selvittää asiaa (niinkuin ei yleensä kiinnosta) niin sinulle jää tasan kaksi vaihtoehtoa: joko teet niinkuin itse parhaaksi näet tai sitten sanot miehelle että viedään sitten eropaperit. tuskin miehesi kauheen tosissaan on tuon liiton kanssa jos joka riidassa avioerolla uhkailee tai sitten koittaa pelotella sinua. pistä nainen kova kovaa vastaan ja käyttäydy kuin nainen äläkä kuin kynnysmatto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi