Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koululaisten vanhemmat!!!????

Vierailija
25.02.2012 |

Mulle on tullut nyt järjetön pelko ja huoli tuon esikoisen kouluun lähtemisestä. Ja joo, ymmärrän, että lapsi kehittyy puolessa vuodessa paljon, mutta pelottaa aivan hirveästi. Kolme vilkasta tietä ylitettävänä, eikä lapsi osaa edes kelloa vielä. Onko tämä ihan normaalia vanhemman huolta ja selviääkö tästä? Onko teillä ollut samaa, kun esikoinen on koulun aloittanut?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä se lapsi pärjää. Mun molemmat koululaiset on oppineet kellonajat vasta ekan puolivälissä. Sitä teiden ylittämistä kannattaa kesän aikana harjoitella.

Vierailija
2/9 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoista huolehtimista pari eka kouluvuotta meillä tuon sählärin kanssa oli. Mutta nyt se tuntuu silti kaukaiselta ja jo vähän haalistuneelta muistolta.

Sitä aina soittelin töistä, ja hälytin miesystävää katsomaan onko asiat ok, kun itse olin töissä. Ja vaikka mitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin lisäksi vielä ekat puoli vuotta ihan häiriötilassa, kun ei joka päivä (tai ees joka viikko) saanutkaan kuulumisia, miten on mennyt jne. Olin vissiin niin tottunut siihen, että päiväkodissa joka hemmetin päivä tuli tarinaa joka asiasta ja tiesin suunnilleen senkin, montako kertaa oli käynyt vessassa. Ja sit yhtäkkiä mun piti vaan luottaa siihen, että hyvin menee, jos ei pahemmin soittoja perään tuu :D Tyttö itse kertoili koulupäivistään satunnaisesti ja aina vähän niitä näitä (tyyliin leikin välkällä Ainon kaa, kun kysyy mitä koulussa tapahtui sinä päivänä...)

Nyt tenava on tokalla ja alan jo vähitellen tottua :D

Vierailija
4/9 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloittamassa koulunsa ja tuskanhikeä pukkaa kun ajatteleekin. Ei ole edes niitä teitä ylitettävänä, mutta silti.. Kaikki tutut kyllä lohduttaneet että hyvin se sitten sujuu. Pakko uskoa kun ei muuta voi.

Vierailija
5/9 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka on varsinainen huithapeli.

Vierailija
6/9 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on jo neljä koululaista, vanhimmat ovat itseasiassa peruskoulunsa jo käyneetkin :) Ja jokaikinen kerta minua jännittää ensimmäinen päivä, ja ensimmänien kouluvuosi :)

Kellonajat opetellaa koulussa, ei meillä ole nuo lapset kelloa osanneet aikaisemmin. Toki ollaan opeteltu katsomaan miten viisarti on kun kouluun pitää lähteä jne, ja jos on joutunut jossain vaiheessa itsekseen lähtemään kouluun, olen soitellut että nyt pitää ruveta lähtemään jne :)

Koulumatka on kyllä jännittävä.. me ollaan alkuun saatettu. Ja jos/ kun ollaan siten oltu töissä, niin lapsi on ollut iltapäivähoidossa, niin ettei ekan vuoden aikaan ole tarvinnut lainkaan kulkea yksin koulumatkaa.

Vierailija
7/9 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta irti on päästettävä.

Miellä koulu lähellä ja yksi vähän varallisempi suojatie.

mutta iltapäiväkerho sitten reilun kilometrin päässä ja matkan varrella yksi vaarallinen suojatie. Enemmän huolettaa tuo iltapäiväkerhoon kuljettava matka kuin kouliumatka.

Vierailija
8/9 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulun alkuun on vielä 1/2 vuotta.

Opettelette reitin yhdessä, ensin sinun opastuksellasi, sitten annat lapsen opastaa.

Usko pois, ne tulevat ekaluokkalaiset kasvavat ihan hirmuisesti viimeisen puolen vuoden aikana. Tämän voi varmasti allekirjoittaa jokainen alkuope, joka on tavannut tulevat luokkansa ensin keväällä ja sitten ensimmäisenä koulupäivänä - huima ero!

Vierailija
9/9 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan tosiaan opeteltu kelloakin joka päivä, varmasti oppii sen ennen kesää, kun lukemaankin oppi ihan yhtäkkiä. Ihana kuulla, että tämä pelko ja ahistus on normaalia.

Ja tietysti saatan ekat viikot kouluun ja menen vastaankin. Ja reittiä ollaan käyty läpi jo 3 vuotta, että tuttu se on sekin.

Mutta miten esim. puhelimen kans? Kuinka se selitetään lapselle, että puhelinta ei käytetä, kun kävellään kotia (huomio menee liikenteestä)Kun se puhelin on kuitenkin mukana, että voin soittaa jos ei ala lasta kuulumaan. Vaikka onhan sitä itsekin aikoinaan selvinnyt, ja ilman puhelinta.

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi