Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Silmälasit eivät pysy suorassa

Vierailija
25.02.2012 |

Ostin vuosi sitten silmälasit ja ovat jatkuvasti vinossa. Olen käynyt niitä käännättämässä liikkeessä jo monenmonta kertaa ja eivät vain pysy suorassa.

Kerran yksi myyjä sanoi että niin tämä muovi kun vähän elää... Siis mitä?

Säilytän lasia aina kotelossa ja muutenkin pidän hyvin / varoen.

Onko muilla samanlaista ongelmaa ollut?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että säätävät oikein. Minulla on aina sama ongelma, korvat eri korkeudella ilmeisesti. Viimeksi muovisankaisten lasien kanssa meni 45 minuuttia, ennen kuin sai sopivaksi. Ei tainnut olla kovin taitava niiden kanssa, sillä väänsi monta kertaa vaan huonompaan suuntaan. Lopuksi pyysin ottamaan vanhoista laseistani mallia, ja sen jälkeen saikin säädöt kohdilleen.

Muovisankaisten säätäminen onnistuu kyllä, vaikka on vähän vaikeampaa.

Vierailija
2/6 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yks mikä voi auttaa, niin myös muovisankaisiin voidaan porata eli liittää nenätyynyt, jolloin ne pysyy paremmin nenällä ja niiden asentoa voidaan säätää. Luulin aluksi, että se näyttäisi tyhmältä, mutta näin yhdet sellaiset lasit ja ihan normaalilta näytti.

Myöskin eri ihmiset osaa taivuttaa laseja paremmin, toiset huonommin. Mulla samassa liikkeessä eri kertoja taivuttamassa käydessäni ensin laseja ei millään saatu pysymään mun nenällä, vaan aina ne valuivat alas parin päivän päästä. Sitten seuraavaksi siellä he pyysivät liikkeen "taivuttajagurun" taivuttelemaan ja nyt pysyy!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin lasit vinossa. Kaikki eivät osaa niin hyvin taivuttaa sankoja. Itselläni sama ongelma.

Vierailija
4/6 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidankin mennä heti ensiviikolla taas kerran ja sanon että nyt alkaa riittämään. Oikeasti alkaa rasittamaan kun jatkuvasti ovat vinossa, häiritsee jo näkökenttääkin. Töiden vuoksi en jatkuvasti pääse laseja taivututtamaan udestaan ja uudestaan.

Täytyy toivoa että saisi toiset kehykset samoihin linsseihin.

ap

Vierailija
5/6 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kun rillit ovat pöydällä, ne keikkuvat. Kerran eräs optikko ei suostunut taivuttamaan sankoja eri korkeudelle, koska pöydällä ne olivat sitten vinossa. En tiedä, kuinka yleistä tämä on...

Jos rillit ovat heti optikolta tultaessa suorassa, mutta menevät ajan myötä vinoon, niin kyse on laadusta. Esim. Chanelit ovat parempilaatuiset kuin Specsaversit, ja kestävät käytössä.

Vierailija
6/6 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos on kovin monta kertaa taivutettu, niin todennäköisesti ne on jo senkin takia vinot. Itselläni on toiset muovisankaiset slmälasit myös vinot, vaikka optikko kivenkovaan väitti että ne saadaan taivutettua niin että ne on suorassa. Silmälaseille on ainkain SpecSaversilla kahden vuoden takuu, joten voit yrittää palauttaa.