Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terapiassa - sarja.. Muistatteko? Miten pääsee samantyyppiseen terapiaan?

Vierailija
23.03.2012 |

En tiedä terpapioista yhtään mitään. Tarvitsisin ja haluaisin kuitenkin jutella jollekin ammattilaiselle..Ei mitään kunnallista pakkoterapiaa vaan joku tuollainen Terapia-sarjan terapeutti, joka kuuntelee ja pakottaa minut itse huomaamaan ongelmani, ilman syyllistämistä, seuraamuksia tai merkintöjä papereihin..

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi olla, että psykodynaaminen tai kognitiivinen psykoterapia olisi sitä, mitä haet. Molempia harjoitetaan yksilöterapiana (muiden terapiamuotojen lisäksi) ja jutun juju varsinkin psykodynaamisessa on siinä, että terapia on pitkäkestoista, usein yli vuoden. Molemmissa potilaalta vaaditaan myös omaa ajattelua ja ratkaisuhalua, mutta kognitiivisessa ehkä vähän enemmän.

Mitä sanon? Miten olen? Jos en uskallakaan sanoa mitään?

Vierailija
2/7 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.kognitiivinenpsykoterapia.fi/?page_id=339

Ole rehellinen, ole oma itsesi. Kerro miksi tarvitset terapiaa. Kerro, että pelkäät, ette uskalla sanoa mitään. Ammattitaitoinen terapeutti osaa avata hanat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityinen terapia on tosi kallista. Kannatta hakea mielenterveystoimiston kautta diagnoosi, jonka avulla voit hakea kelakorvausta terapiasta! Silti jäänee maksettavaksi noin 10e/kerta.

Vierailija
4/7 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuolla tavalla mä olen ainakin käynyt terapiassa pitkäänkin. Hakeuduin yksityiselle terapeutille. Omani löysin Väestöliiton kautta.

Vierailija
5/7 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ei saisi tehdä merkintöjä papereihin?

Vierailija
6/7 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olen käynyt terapiassa pitkän aikaa. Kaipa se olisi mahdollista ilman merkintöjä, jos menet jonnekin yksityiselle etkä anna luovuttaa tietojasi eteenpäin. Ainakin oma kognitiivinen terapiani on hyvinkin tuollaista mitä kuvasit.

Vierailija
7/7 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi olla, että psykodynaaminen tai kognitiivinen psykoterapia olisi sitä, mitä haet. Molempia harjoitetaan yksilöterapiana (muiden terapiamuotojen lisäksi) ja jutun juju varsinkin psykodynaamisessa on siinä, että terapia on pitkäkestoista, usein yli vuoden. Molemmissa potilaalta vaaditaan myös omaa ajattelua ja ratkaisuhalua, mutta kognitiivisessa ehkä vähän enemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi