Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pilaantunut liha :(

Vierailija
25.02.2012 |

Apua!

Tein juuri jauhelhakastiketta. Laitoin lapsille annokset, joita he söivät hyvällä ruokahalulla. Itse maistaessa ruoka, liha maistui oudon makealla ja pahalle. Päiväystä oli vielä mutta kyseessä oli luomajauheliha.

Tuleekohan meille vieraaksi ruokamyrkytys??

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy voi olla siinä että se liha on ollut luomua, jos

se maistuu erilaiselle.

Pilaantuva liha tuoksuu happamelle raakana, jopa härskille. Tuore ei tuoksu millekään.

Vierailija
2/10 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahasti tainnut olla pilaantunutta, jos et tehdessäsi mitään outoa haistanut.

Ettet itse ole tulossa kipeäksi ja siksi olis maistunut oudolle? Tai laitoitko sekaan jotain, joka ei ollutkaan ihan ok? Jos joku mauste on ollut vanhentunutta?

Kyllähän lihassakin maku vaihtelee. Sehän on aivan luonnollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulevat yleensä sitten alle kahdessa tunnissa.

Vierailija
4/10 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nenä tukossa, en haistanu erikoista. Mies sanoi imelästä hajusta mutta mä väitin vastaan :(

Vierailija
5/10 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sellainen, etten maistele ruokia niitä valmistaessa. Nyt vanhemmiten, olen ruvennut keittoliemiä maistamaan mutta tätä perheen perusruokaa tehdessä, en sitä maistele. Pitäs kyllä mutta en. Myöskään äitini ei maistele kun tekee ruokaa, kai olen tavan

sieltä perinyt

Vierailija
6/10 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt kuitenkin paistoit jauhelihan kunnolla, niin se on ainakin pienentänyt ruokamyrkytysvaaraa. Eli en nyt ihan heti olisi niin huolissani. Aina maku ei ole tae pilaaantuneesta ruuasta.

Vierailija
7/10 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastanneille. Tokihan se hautui 20 min. paistamisen jälkeen, hieman huojentunut olo. Harmittaa vaan tällainen oma huolimattomuus/ajattelemattomuus/mikä lienee-muus. Eikä tietty haluais, että kukaan perheestä sairastuu.

Vierailija
8/10 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaippa voin huokaista helpotuksesta... ja maistaa ruokaa vastedes kokkaillessa :)

Vierailija
9/10 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teimme jauhelihakastiketta ja päiviä oli viä jäljellä ja tuoksu normaali ja maku mainio ;)

Paistamisen jälkeen kastike hautui 20min eli ei ollut "raakaa". Minä ja mieheni söi sitä mutta lapsi 1v. ei koska teimme aika mausteista. Pari tuntia meni ja sitten tuli molemmista päistä ;( Ja huippua oli,että meillä oli wc-remppa ja piti aina juosta kellariin vessaan...kun 2. tuli vessasta niin 2. meni ;) voi yäk!

Vierailija
10/10 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään liha pilaantuu kyllä todella nopeasti johtuen ruokateollisuuden tavasta teurastaa ne eläimet tainnuttamalla.

Tainnuttaessa eläimen sydänhän pysähtyy siihen sähköiskuun samantien vaikka muut elintoiminnot jatkaiskin vielä viitisen minuuttia, joten ne veret jää sinne sisään pilaannuttamaan lihaa, kun ei ne kaikki veret tule sieltä millään ulos ilman luonnollista pumppausreaktiota mikä tapahtuu kun esim metsällä hirviä ja poroja teurastetaan leikkaamalla kaulavaltimo nopeasti. Siihenhän eläin kuolee samantien, mutta sydän pamppailee vielä refleksinomaisesti jonkun aikaa jotta kaikki veri tulee ulos.

Palaittaispa vielä noihin vanhoihin hyviin aikoihin, että saatais laatulihaa kauppoihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän