Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita perheitä, jotka eivät ole koskaan käyneet laskettelemassa?

Vierailija
25.02.2012 |

En ole koskaan käynyt, en edes nuorempana. Nyt ikää jo 40v. Mies ei ole myöskään.

Nyt lapset ovat menossa koulun kanssa ja ovat kuulemma ainoita luokiltaan, jotka eivät ole vielä lasketelleet, ovat jo 1 ja 4 lk.

Lapset haluaisivat oppia laskettelua ennen koulun kanssa menoa. En vaan tiedä, miten voisin opettaa heitä, kun en itsekään osaa. Kehtaako rinteeseen mennä, jos ei ole aiemmin välineitä ollut jalassa?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä ei kyllä mitään tule että ensikertalainen aikuinen opettaa ensikertalaista lasta! Tai löytyisikö sukulaista, tuttua opettamaan?

Vierailija
2/13 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän lasten kouluissa on kanssa noita laskettelureissuja, mutta meidän lapset ei pääse sinnekään, kun pääsyvaatimuksena on aina, että osaa lasketella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en sairauteni takia pysty enää itse lasketelemaan enkä opettamaan, joten kaiketi jossain vaiheessa vien hiihtokouluun.

Löytyisikö teidän läheltänne paikka, minne pääsisi vaikka yhtenä päivänä kokeilemaan opettajan kanssa?

Vierailija
4/13 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jokaisessa laskettelukeskuksessa on hiihtokoulu. Ehdottomasti kannattaa laittaa lapset ensin sinne. Näin pääsette kaikki helpommalla. Välineet voitte vuokrata eli niitä ei heti kannata ostaa omaksi.

Tosin luulisin että kun koulun kanssa menevät järjestetään sielläkin opetusta. Mutta lapsilla varmasti varmempi olo jos ovat saaneet etukäteen kokeilla.

Lapseni on lasketellut 5 vuotta ja joka talvi on käynyt muutaman tunnin hiihdonopettajan kanssa rinteessä. Alkuvuosina suksilla nykyään laudalla. Viimeksi yksityitunti maksoi 50 min 50 eur.

Vierailija
5/13 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee älyttömän kalliiksi, vuokrata neljälle välineet. Aika sikahinta jos opetuskin maksaa noin paljon.

Vierailija
6/13 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

heillä ei taitoa lasketella. Ei lapsesi sitä taitoa hetkessä saa ja aika vaarallista touhua päästää lapset laskettelemaan, kun eivät osaa yhtään lasketella. Ei opettajat kerkiä kaikkia valvomaan ja siinä on aika suuri vaara tapahtua jotain vakavaa.

Ikävää lastesi kannalta, mutta turvallisuus ennen kaikkea. Toki nyt voitte koko perhe rauhassa opetella ja ehkä seuraavalla kerralla voisi mennä laskettelemaan luokan kanssa.

Minä itse olin laskettelemassa koulureissuilla ja meillä ei kotona harrastettu laskettelua. Minä meinasin lasketella puuta päin ja oli aika hurjan näköistä, kun en osannut oikein lasketella. Miettikää nyt mammat ihan oikeesti ennen kuin päästätte jälkikasvuanne vaarallisille reissuille.

Vierailija
7/13 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minä kokelin sitä joskus nuorena ja mies myös, ei jäänyt kummankaan harrastukseksi.Nyt nelikymppisinä ei enää edes kiinnosta enkä minä sairauteni takia enää edes voi. Onneksi lapset eivät ole siitä kiinnostuneita ainakaan toistaiseksi, ja jos joskus kiinnostuvat voivat mennä hiihtokouluun. Toistaiseksi luistelu ja pulkkailu sekä tavis hiihto ovat riittäneet.

Vierailija
8/13 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikseen kylläkin joskus aikoja sitten. Mutta miksi pitäisikään? En ole koskaan erityisemmin pitänyt siitä ja lapsillekin riittävät hyvin muut harrastukset. Ei täällä ainakaan koulusta mennä laskettelemaan vaan tehdään jotain järkevämpää kuten luonnossa vaeltamista ym. mihin jokainen voi osallistua.

Vierailija
9/13 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en ole koskaan käynyt laskettelemassa, eikä kyllä kiinnosta mennäkään. Harrastan kyllä kaikenlaista liikuntaa perheeni kanssa, mutta pyritään valitsemaan halvempia vaihtoehtoja. Meillä lapset voivat autossakin tosi huonosti, joten ei senkään tähden harrasteta ainakaan toistaiseksi laskettelua, kun lähimpään rinteeseen on ainakin kolmen yrjökerran matka.

Lapsemme eivät ihan vielä ole koulussa, ja jo nyt hirvittää miten niitä raukkoja kiusataan siellä kun ei harrasteta mitään kallista, eikä matkustella, ei hankita viimeisen päälle elektroniikkaa eikä olla muutenkaan yhtään muodikkaita :(

Vierailija
10/13 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuskin käydään.

Vierailija
11/13 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos lapsia on viety pulkkamäkeen js jos osaavat maastohiihtoa, niin alkeet oppii ammattiopen kanssa ihan parissa tunnissa. Eli viet muksut hiihtokeskukseen, vuokraatte kamat ja otatte opettajan muutamaksi tunniksi. Tällä pääsee hyvin alkuun, jonka jälkeen voitte keskenänne miettiä, pidittekö touhusta ja onko lapsilla haluja lähteä koulun retkelle.

Mulla on edellisestä kerrasta 15 vuotta aikaa, joten ihan suosiolla otin itselleni hiihto-opettajan tunniksi. Ja koska harrastan tavallista hiihtoa, niin tunnissa sain todella tarpeeksi varmuutta, että loppupäivän uskalsin treenalilla itsekseni taitaampia laskijoita katsellen ja heiltä oppien. Eri juttua tietty, jos ei osaa hiihtää.

Vierailija
12/13 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt äkkiä kakarat alppihiihtokouluun, niitä on pienissäkin rinnekeskuksissa. Laskettelutaito kuuluu yleissivistykseen ihan siinä missä luistelu- tai hiihtotaitokin.

Vierailija
13/13 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt äkkiä kakarat alppihiihtokouluun, niitä on pienissäkin rinnekeskuksissa. Laskettelutaito kuuluu yleissivistykseen ihan siinä missä luistelu- tai hiihtotaitokin.

Vaarallistakin vielä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi