Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako mies olla pettynyt lapsensa sukupuoleen?

Vierailija
25.02.2012 |

Täällä usein äidit itkee sitä, että heillä ei ole yhtään tyttöä, jotkut jopa oikeesti masentuu kun rakenneultra lupailee poikaa. Jollain tasolla näitä äitejä ymmärretään ja jopa tuo sängynpohjalle vajoaminen masennuksen kourissa ja kodin- ja lastenhoitokyvyttömyys tästä johtuen hyväksytään. Mutta mites miehet? Saako mies olla pettynyt, että tulikin vain tyttö(jä)? Jos mies näyttäisi olevansa todella masentunut siitä, ettei saa poikaa, hyväksyisittekö mammat tämän, vai huudettaisiinko täällä heti tyypilliseen tapaan että JÄTÄ SE SIKA?

Meillä on yksi lapsi, poika. Kun mieheni kertoi isoveljelleen, eronneelle yhden tytön isälle että tulossa on poika, tämä isoveli sanoi: 'Pikkubroidi veti paremmin! Täytyy toivoa, että löydän joskus vielä naisen että vois saada pojan.'

Oletteko miettineet asiaa tältä kannalta, että tyttö saattaa olla miehelle isokin pettymys? (Nyt tänne tulee miljoona huutovastausta että mun mies ainakin rakastaa kaikkia meidän tyttöjä ja on sitä mieltä että hyvä ettei meille tullut poikia...)

Kommentit (105)

Vierailija
21/105 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sitä lapsiparkaa, joka joutuu aistimaan läpi elämänsä ettei ollut haluttu. Ja sukupuolen takia!!!

Vierailija
22/105 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapahtuuko tuollaista paljonkin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/105 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

oli odottanut sitä kalakaveria ja on ihan lukossa tyttönsä kanssa. Ei edes vaippaa pysty sille vaihtamaan.

Miksei tytöstä saisi kalakaveria?

Vierailija
24/105 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No musta tää on ihan itsestäänselvä aloitus. Et tytön kanssa välttämättä pelaa jalkapalloa tai maastopyöräile samalla tavalla kuin pojan kanssa. Huom sanoin välttämättä, totta kai tyttökin voi näitä haluta harrastaa.

Mutta minusta on siis itsestäänselvää, että siinä missä äiti toivoo tyttöjä toivoo moni isä varmasti ainakin yhtä poikaa.

Mutta lasten kanssa se menee niin, että siihen ollaan tyytyväisiä mitä saadaan. Sukupuolella on nykyisin yhä vähemmän merkitystä, eli tytöstä voi kasvaa presidentti ja pojasta balettitanssija. Niitä lapsiaan rakastaa sukupuolesta riippumatta kunhan pettymyksestään pääsee yli.

Vierailija
25/105 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kyllä näin kahden lapsen isänä kykene käsittämään yhtään mitenkään, miten kumpikaan sukupuoli voi lapsen kohdalla olla pettymys. En mitenkään. Mihin siinä lapsen sukupuolessa edes voi pettyä?

Vierailija
26/105 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa mies sen lapsen sukupuolen määrää.

Kun siemensyöksy tulee, ne siittiöt uivat kovaa vauhtia, kohdussa olevaa munasoluun.

Lapsesta tulee sen mukaan joko poika tai tyttö, kumpi tuo siittiö sattuu olemaan.

Se on täyttä arpapeliä.

Mutta on tiedelehdissä ollut artikkeileta, että tulevaisuudessa pystyy itse valitsemaan lapsensa sukupuolen.   Näin varmaan tuleekin käymään, voi itse valita lapsiensa sukupuolet.

Vierailija
27/105 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai sitä saa olla vähän pettynyt, kun ei tule, mitä haluaa. Meillä on kaikki mennyt juuri päinvastoin kuin olen toivonut (meillä on kolme ja molempaa sukupuolta löytyy, muttei se ole mikään ylitsepääsemätön asia ole ollut.

Yleensä niistä tytöistä tulee isän pieniä prinsessoja, jotka kiertävät isänsä sormen ympärille :)

Mikä estää viemästä tyttöä kalastamaan ja opettamaan tälle lähes kaikkea samaa kuin pojalle. Puskapissaaminen nyt on vähän erilaista sukupuolesta riippuen.

Vierailija
28/105 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No musta tää on ihan itsestäänselvä aloitus. Et tytön kanssa välttämättä pelaa jalkapalloa tai maastopyöräile samalla tavalla kuin pojan kanssa. Huom sanoin välttämättä, totta kai tyttökin voi näitä haluta harrastaa.

Mutta minusta on siis itsestäänselvää, että siinä missä äiti toivoo tyttöjä toivoo moni isä varmasti ainakin yhtä poikaa.

Mutta lasten kanssa se menee niin, että siihen ollaan tyytyväisiä mitä saadaan. Sukupuolella on nykyisin yhä vähemmän merkitystä, eli tytöstä voi kasvaa presidentti ja pojasta balettitanssija. Niitä lapsiaan rakastaa sukupuolesta riippumatta kunhan pettymyksestään pääsee yli.

Et sinä tosiasiassa pojankaan kanssa noita välttämättä tee - voi ihan hyvin olla, että poikaa ei kiinnosta se jalkapallo tai maastopyöräily tasan tippaakaan. Kokemusta on siitäkin.

Vierailija
29/105 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun siemensyöksy tulee, ne siittiöt uivat kovaa vauhtia, kohdussa olevaa munasoluun.

Lapsesta tulee sen mukaan joko poika tai tyttö, kumpi tuo siittiö sattuu olemaan.

Se on täyttä arpapeliä.

Mutta on tiedelehdissä ollut artikkeileta, että tulevaisuudessa pystyy itse valitsemaan lapsensa sukupuolen.   Näin varmaan tuleekin käymään, voi itse valita lapsiensa sukupuolet.

Tästä on uutta tutkimusta, että naisen limakalvot suosivat tietyn sukupuolisia siittiöitä, eli vaikka se lähtee miehestä, saattaa nainen hylkiä sopimatonta sukupuolta. Tutkimus oli englanniksi, tämä vapaa suomennos.

Vierailija
30/105 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et tytön kanssa välttämättä pelaa jalkapalloa tai maastopyöräile samalla tavalla kuin pojan kanssa. Huom sanoin välttämättä, totta kai tyttökin voi näitä haluta harrastaa.

Yhtälailla se poika ei halua harrastaa jalkapalloa tai maastopyöräilyä. Onko se sitten yhtään hyväksyttävämpää, että isä pakottaa niitä harrastamaan.

Tulee mieleen lapsuuden naapurin poika. Joutui harrastamaan kilpajuoksua, eikä päässyt edes pelailemaan jalkapalloa muiden kanssa. Posautti sitten teininä aivonsa seinälle.

Vierailija
31/105 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on täyttä arpapeliä.

Tuotahan tehdään jo nyt,  ei tarvitse tulevaisuuteen asti mennä.

Usassa saa tietyissä tapauksissa valita lapsensa sukupuolen.

Miehen siittiöistä valitaan jollakin värianalyysillä joko mies- tai naispuoliset siittiöt ja hedelmöitetään sillä vaimon  munasolu.

Vierailija
32/105 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään pitää olla todella onnellinen jos saa pojan tai tytön kun joka kolmas vaikuttaa olevan jotain siltä väliltä

Vierailija
33/105 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

😳

Vierailija
34/105 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan lapsuudestani naapurin vanhemman miehen, joka eli kahden aikuisen tyttärensä kanssa. Äitiä ei perheessä ollut, ehkä hän oli jo kuollut. Meidän perheessämme oli viisi tyttöä ja yksi poika. Eräänä päivänä naapurin aikuiset tytöt pyysivät minut käymään heidän ovellaan. He antoivat minulle sellaisen lahjakorin tai herkkukorin mikä lie. Sanoivat, että se on heidän isältään minun veljelleni. Vannottivat vielä, että kori ei ollut tarkoitettu minulle, vaan veljelle. Siinä on täytynyt olla takana naapurin miehen toteutumattomat toiveet pojan saamisesta. En ihmettele, että koko kerrostalon lapsista juuri minun veljeni sai sen korin, hän kun oli jo lapsena kaikkien ihmisten suosikki. Ajat olivat totisesti toiset siihen aikaan. Nykyisin tuollaisesta huomion antamisesta vieraalle lapselle saisi niskaansa lapsen vanhempien epäluuloiset katseet ja kaikkien muidenkin paheksunnan.

Vierailija
35/105 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

koska poika varmistaa suvun jatkumisen. Se on miehellä geeneissä.

Anteeksi, en nyt ymmärrä.

Taustatiedoksi: olen keski-ikäinen valkoinen mies joka on koko ikänsä harrastanut sukututkimusta. Ammattiala: genetiikka (biokemia)

Vierailija
36/105 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se on aina ollut, ja saa ollakin. Tottakai miehet saavat olla pettyneitä tyttöihinsä.

Yleisesti ottaen lapset ovat kuitenkin tärkeämpiä naisille, joten äidin pettymys on varmaankin suurempi.

Miksi ihmiset ovat niin julmia, että pettyvät siihen kun oma lapsi on "väärää" sukupuolta? Se on oma lapsi, puolet äidin ja puolet isän geeniperimästä. Kuinka voi syntyessä jo olla pettynyt elämän upeimpaan saavutukseen. 😢

Mielestäni sellaiselle ihmiselle, joka pettyy lapsensa sukupuolesta, ei sietäisi edes syntyä lasta! En tajua miten joku voi olla niin julma, vaikka olen kokenut sen itse ja läheltä. Oma isäni on ilmaissut alusta asti kuinka pettynyt oli saadessaan minut. tytön, ja se on jättänyt minuun lapsuudesta saakka syvät arvet. Ehkä jotkut ovat vaan niin typeriä...

Vierailija
37/105 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se on aina ollut, ja saa ollakin. Tottakai miehet saavat olla pettyneitä tyttöihinsä.

Yleisesti ottaen lapset ovat kuitenkin tärkeämpiä naisille, joten äidin pettymys on varmaankin suurempi.

Miksi ihmiset ovat niin julmia, että pettyvät siihen kun oma lapsi on "väärää" sukupuolta? Se on oma lapsi, puolet äidin ja puolet isän geeniperimästä. Kuinka voi syntyessä jo olla pettynyt elämän upeimpaan saavutukseen. 😢

Ei se pettymys kohdistu omaan lapseen vaan elämäntilanteeseen. Sitä kuvittelee etukäteen asioita, osan tiedostamatta, ja sitkun ne ei toteudukaan niin sitä pettyy ja uudelleenorientoitumisen jälkeen on taas tyytyväinen. Ainaki ite usein jälkikäteen vasta hoksaan miten paljon olin toivonut jotain vaikka oon kuvitellut etukäteen ettei sillä asialla oo mulle muka suurta merkitystä. Sit ku asiat ei meekään "suunnitellusti" huomaan pettyväni ja samalla hoksaan et sittenkin olin laittanut aika paljon odotuksia asialle. Hetken ku oon sulatellu asioiden saamaa käännettä ni tajuan miten hyvin kaikki on ja jatkan elämääni. 

Vierailija
38/105 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetkellisessä pettymyksen tunteessa ei ole mitään pahaa, jos siitä pääsee yli, ja pystyy kuitenkin hyväksymään lapsensa sellaisena kuin hän on.

Mutta jos jää vellomaan siihen pettymykseensä, ja rakentaa itsetuntonsa sen varaan, mitä sukupuolta oma lapsi on, se ei ole hyvä asia, ei miehelle eikä naiselle, eikä sille lapselle varsinkaan.

Vierailija
39/105 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en kyllä näin kahden lapsen isänä kykene käsittämään yhtään mitenkään, miten kumpikaan sukupuoli voi lapsen kohdalla olla pettymys. En mitenkään. Mihin siinä lapsen sukupuolessa edes voi pettyä?

Lapsi ei ole pettymys, tilanne on.

Vierailija
40/105 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn tyttäreni kanssa kalassa, mutta myös barbie-messuilla ja jokainen Disney-prinsessaleffa on katsottu. Välillä rakennetaan terassia ja välillä koruja. En ole sekuntiakaan ollut pettynyt lapsen sukupuoleen, mutta tuskin olisin ollut pettynyt poikaankaan. En ymmärrä pettymystä lapsen sukupuoleen. 

M44