Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yksikään työntekijä ei ole niin arvokas että sille pitäisi maksaa yli 100 000

Vierailija
25.02.2012 |

euron vuosipalkkaa. Siispä jokainen joka tienaa yli sen, kuten Urpilainen ehdotti, voidaan ottaa solidaarisuusveron piiriin. Veron pitäisi olla pysyvä.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tosiaan sadantonnin vuosituloihin voi kyllä päästä esim vaativissa asiantuntijatehtävissä, keskijohdon tehtävissä oikealla toimialalla tai esimerkiksi yritysmyynnissä myyntipäällikkönä. Tällöin kuukausipalkka voi olla jotain viiden tonnin pintaan, mutta huomattava osa tuloista voi tulla bonuksina. Olen itse pikkupomona IT-firmassa ja minä hyvänä vuotena pääsen aika liki tuota. Palkkaa lomarahoineen tulee mulla noin 70000, mutta bonuksia voi tulla 25 % vuosipalkasta.

Vierailija
22/23 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta vuositulot olisivat 100 000 euroa, kuukausipalkan pitää olla tasan 8000 euroa, mikä on hyvä palkka, mutta ei mikään poikkeuksellinen. Jos ihminen saa yhtään bonuksia, esim 10 000 euroa vuodessa, palkka voi olla 7200, kun jo mennään yli tuon rajan. Se tilanne voi olla jo keskijohdossa, tai tosiaan asiantuntijatehtävissä. Mutta nämä ihmiset voivat kyllä viedä veronsa muuallekin, jos eivät verorahat kelpaa.

Joillekin nuo palkat maksetaan verorahoista?

Esim. ammattikorkeakouluissa on tätä hyvätuloista johtoporrasta melko paljon. Opettajista vaan vähennetään, eikä opettajien palkat ole todellakaan tuolla tasolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeassa asemassa voi tuottaa yritykselle miljoonia. Joten toki voi olla tuon arvoinen. Miksi ihmeessä työn tekijä ei saisi hyötyä työn tuloksesta, nykyäänhän meillä hyvä työntekijä maksaa parhaimmillaan 60% veroja, kun omistaja maksaa vaivaiset 27%. Aika epäoikeudenmukaista minusta.

100 000 € on kuitenkin "vain" 8 300 €/kk, jotkut taas voivat tienata pääomatuloillan yms. miljoonia vuodessa, 100 000 € / kk...