Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nonni. Miten ruuvaan taulun seinään kun mies ei sitä näköjään tee?

Vierailija
25.02.2012 |

Olen pyytänyt neljä vuotta laittamaan ja nyt meni hermot.

Seinä on ihan ohut väliseinä ja taulu on kevyt. Minkäkokoisella terällä poraan? Laitetaanko siihen reikään sit sellainen punainen tötterö ja sit vasta ruuvi?

Mieheltä en aio kysyä ohjeita.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitse terä alustan mukaan. Taululle riittää ohutkin ruuvi, minkä kokoisia teillä on?

Eli poraat reijän seinään. Laitat reikään sen tulpan (just se punainen - on niitä muitakin värejä). Ja siihen tulppaan ruuvin.

Valittavaa jää sitten se ruuvin ja tulpan koko. Niiden paketeissa lukee usein se reijän tarvittava koko. (Tod näk tarvitset 6mm terän, se on aika yleinen koko)

Vierailija
2/13 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta taulukoukku ja lyö se vasaralla seinään. Taulu siihen ja valmis.

Vierailija
4/13 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita naula tai taulukoukku. Tai ruuvi ilman mitään poraamisia ja proppuja.

Vierailija
5/13 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan vaan pieni tavallinen naula yläviistoon tai taulukoukku, älä nyt reikiä ala porailemaan. Varsinkaan jos taulu on kevyt.

Vierailija
6/13 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tarvitse tulppaa (taululle, joku kukkaruukku olis eri juttu).

Kannattaa kuitenkin porata pieni reikä, niin ruuvaaminen on kevyempää, eikä halkaise levyä. Mittaa haluamasi ruuvin paksuus kierteiden "sisäpuolelta".

Vierailija
7/13 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasa-arvon nimessä poltitte rintsikkanne, ehkäpä olisi viisainta ollut opetella käytännön taitoja...

Ei ne jatkuvasti pitkät päällä oleminen saa kykyä tehdä reikä seinään.

Vierailija
8/13 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli siis taulu on oikeasti kevyt. Ei tule isoa reikää ja on helpompi peittää jälkeenpäin.

Vierailija
9/13 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan siis taulukoukun ja homma hoidettu! Miksei tuo mies ole sitä keksinyt...

AP

Vierailija
10/13 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ohut väliseinä ja kevyt taulu, niin löisin vain ihan tavallisen naulan seinään ja ripustaisin siihen.

Vuosi ollaan asuttu nykyisessä kodissa ja olohuoneen seinillä ei ole vieläkään tauluja. Olen sanonut, että mies voisi autaa minua niiden kanssa - yksin en aio niitä ripustella, vaikka kotona vauvan kanssa olenkin. Kaikkialle muualle olen ihan vasaran ja naulan avulla saanut taulut, mutta meillä on olohuoneeseen tulossa painavia tauluja, jotka vaativat kunnon kiinnityksen - enkä viitsi hienoa tapettia mennä yksikseni rei'ittämään :).

Vierailija
11/13 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin laita ihmeessä taulukoukulla!mä laitoin taulukoukulla ison 6kg:n taulun ku en viitsi porailla betoniseinii rei ille ja hyvin on pysynyt.

Vierailija
12/13 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolla teet reiän. Reikään tulppa ja sitten ruuvi.

Kannattaa opetella :). Mulle on jo äiti opettanut, ettei työkalujen käyttöön tarvita miestä :). Onneksi opetti, kun on saamaton mies mullakin..

Vierailija
13/13 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noilla taidoilla kannata minkään värisiä juttuja laittaa reikään. Viisainta olisi selvittää mitä materiaalia seinä on, lähdetäänkö siitä liikkeelle?