Aaaargh! Mun mies ei koskaan pidä yhteyttä reissusta,
ei laita oma-aloitteisesti viestiä, harvoin hyvänyöntoivotuksia, ei mitään. Vastaa kyllä melkein heti jos mä laitan sille viestin.
Olen sanonut tästä jo ennenkin, enkä jaksais aina vaan pettyä tähän asiaan. Miten miehen saa tajuamaan että mä tarvitsen muutaman viestin sieltä työmatkalta, että tiedän miehen olevan kunnossa???
Nyt odotan miestä kotiin vuorokauden mittaiselta työmatkalta ja olisihan se ollut kiva tietää mihin aikaan on tulossa kotiin, et osaisin laittaa ruokaa valmiiksi...
Muilla vastaavaa?
Kommentit (16)
paitsi tietysti suurimman osan ajasta eikä vain matkoilla. Ja tämä on mun mielestä se suurin epävarmuustekijä meidän suhteessa, on vaikea luottaa ihmiseen, joka ei aina vastaa viesteihin ja ei oma-aloitteisesti ota yhteyttä (paitsi jos huomaa että olen itse ottanut etäisyyttä tästä syystä niin silloin kyllä). Aina kun tätä on jatkunut, olen sitä mieltä, että pitäisi lopettaa koko suhde. :/ Otan sen tosi raskaasti. Mutta kun nähdään in real life, menee aina tosin hyvin ja mies sanoo rakastavansa ja haluavansa kanssani naimisiin, ja vaikuttaa kyllä rakastuneelta.
Ymmärrän hyvin aloittajan pointin, mutta en tiedä mikä auttaisi. Se loukkaa, ettei miestä kiinnosta kuulla kuulumisia ja olla yhteydessä ainakin kerran päivässä. Ehkä hän on vain sellainen luonteeltaan, en tiedä. Mutta kyllä mielestäni on oikeus loukkaantua tuollaisesta käytöksestä ja jos mies tietää sen olevan sinulle tärkeää, on minusta itsekästä jos ei yritä muuttaa tapojaan ja laittaa ainakin sen hyvää yötä -viestin.
ehdotuksia, mitä teen?
- Raivostun kun tulee kotiin ja vedän niin hirveät kilarit että taatusti jatkossa muistaa ja tietää?
- Mökötän siihen asti että mies tajuaa kysyä mikä on vialla, ja sanon sitten että olen kyllästynyt tähän touhuun. (Tässä voi mennä tosi kauan, mies ei oikein huomaa mun tunnetiloja, tai kysy muutenkaan miltä musta tuntuu.)
- Yritän repiä jostain kärsivällisyyttä puhua asiasta nätisti. (Kuten noin miljoona kertaa aikaisemminkin, ja mies ei muuta tapojaan)
Tämä asia vaivaa mua oikeasti tosi paljon ja aiheuttaa arvottomuuden ja epätietoisuuden tunteita. Ja kun mies saattaa päivittää vaikka facebook-statustaankin ennemmin kuin laittaa mulle jotain henk.koht viestiä että on perillä jossain, se loukkaa.
-ap
ota happea. Anna vähän tilaa. Näethän sä niistä statuksista että se on hengissä. Ei terve suhde oikeasti voi kaatua johonkin kahteen päivään!
Mä luulen, että mitä enemmän yrität pakottaa miestäsi muistamaan sinua, sitä enemmän hän haluaa unohtaa. Matkalla hän pääsee hetkeksi pakoon emotionaalista kiristystä, johon joutuu kotona sopeutumaan. Vuorokausi ei ole niin pitkä aika, ettei terve ihminen kestäisi olla sen aikaa erossa toisesta.
Vaan siitä että tämä tapahtuu aina, oli reissu minkä mittainen tahansa. Ja viimeisin status miehellä on sellainen jossa on saapunut hotelliin ja lähtenyt baariin. Ei mitään sen jälkeen.
Kyllä mä nyt vaan olen niin niuho että haluauisin että:
a) toivottaisi hyvää yötä kun käy nukkumaan.
b) ilmoittais kun lähtee takaisin kotia päin, ja oletetun saapumisaikansa.
-ap
Mä olen muuten tosi rento vaimo, ehkä sitten liiankin. Koska en ikinä rajoita mitään miehen menoja ja itse vaan kökin kotona lapsia hoitamassa ja kotia pystyssä pitämässä. Ei luulisi olevan liikaa vaadittua pitää yhteyttä reissusta.
Okei, facebook-vihaajana en ehkä ole kovin neutraali vastaamaan, mutta ap:n suuttumusta ymmärrän kyllä.
Miten olisi ap, jos vain häivyt nyt paikalta? Et ole kotona, kun mies tulee. Et vastaa kännykkään etkä ilmoittele itsestäsi muutamaan tuntiin. Oppisiko mies mitään?
...Matkalla hän pääsee hetkeksi pakoon emotionaalista kiristystä, johon joutuu kotona sopeutumaan...
Mä en todellakaan ole mikään takertuva vaimorukka, lähinnä vain sellainen helposti huolissaan oleva. Pelkään että miehelle voi sattua onnettomuus esimerkiksi kännissä. Lisäksi mua ärsyttää ettei häntä kiinnosta yhtään tietää miten meillä kotona menee. Itse soitan aina reissusta ja kyselen kuinka lapsillakin menee.
-ap
Okei, facebook-vihaajana en ehkä ole kovin neutraali vastaamaan, mutta ap:n suuttumusta ymmärrän kyllä.
Miten olisi ap, jos vain häivyt nyt paikalta? Et ole kotona, kun mies tulee. Et vastaa kännykkään etkä ilmoittele itsestäsi muutamaan tuntiin. Oppisiko mies mitään?
Tämä ei valitettavasti onnistu, koska en voi yhtäkkiä raahata lapsia jonnekin muualle, ja meillä oli suunniteltuna menoa illaksi, en vain tiedä MIHIN aikaan.
Juuri tämä minua ärsyttää, kun en voi yhtään suunnitella omaa aikaani kun elän vain siinä epätietoisuudessa että milloinkahan mies saapuu, ja milloin pitäis lähteä ja mihin. Pitäiskö olla ruokaa loihdittuna kun ilmestyy, vai onko just syönyt.
Tämä on mieheni itsekkäin ja ärsyttävin piirre ja nyt vuosien jälkeen vaan alkaa olla mitta täynnä. En kuitenkaan tarkoita että tämä asia kaataisi suhteemme, mutta jotain täytyy tapahtua!!!
-ap
Jos miehelle sattuu jotain esim. kännissä, kyllä ne sulle ilmoittavat. Etkä voi asialle tehdä yhtään mitään. Ja mikä pakko sun sitä ruokaa on laittaa valmiiksi jos et kerran tiedä mihin aikaan mies tulee? Älä tee ongelmaa asiasta joka ei ole ongelma!
Ihan oikeasti, toisen sitomista ja kahlitsemistahan tuon on. Ymmärrän kyllä että susta olis kiva jos mies laittaisi viestiä ja osoittaisi että pitää sinut mielessään rissun aikanakin, mutta tämä on miehen valinta toimia näin, aj tähän sun on sopeuduttava. Jos sinä haluat reissusta soitella ja pitää yhteyttä, se on sinun valintasi. Tuo ei kuitenkaan ole mitään kaupankäyntiä, eli tee yhteydenpito pyyteettömästi jos niin teen, älä odota miehen toimivan niinkuin sinä toimit.
On minullakin mies vähän väliä reissussa, eikä hänkään sen kummemmin pidä yhteyttä jos ei ole tarvetta. Itsekin kokisin ahdistavaksi jos aina pitäisi tavan vuoksi olla viestejä laittelemassa ja soittelemassa. ottaa yhteyttä jos on asiaa, ja that's it.
Mä en todellakaan ole mikään takertuva vaimorukka, lähinnä vain sellainen helposti huolissaan oleva. Pelkään että miehelle voi sattua onnettomuus esimerkiksi kännissä.
Sä olet pelottava. Kontrolloit läheisiäsi käyttäen perusteluna omaa "huolestumistasi". Jos miehelle sattuu onnettomuus, miten häntä auttaa, että sinä odotat soittoa? Ei mitenkään.
Lisäksi mua ärsyttää ettei häntä kiinnosta yhtään tietää miten meillä kotona menee. Itse soitan aina reissusta ja kyselen kuinka lapsillakin menee.
Miehen mielenterveys on onneksi sen verran kunnossa, että hän selviää vuorokauden tietämättä, miten sinulla menee. Hän luottaa sinun selviävän ilman hänen jatkuvaa valvontaansa.
Mä en todellakaan ole mikään takertuva vaimorukka, lähinnä vain sellainen helposti huolissaan oleva. Pelkään että miehelle voi sattua onnettomuus esimerkiksi kännissä.
Sä olet pelottava. Kontrolloit läheisiäsi käyttäen perusteluna omaa "huolestumistasi". Jos miehelle sattuu onnettomuus, miten häntä auttaa, että sinä odotat soittoa? Ei mitenkään.
Lisäksi mua ärsyttää ettei häntä kiinnosta yhtään tietää miten meillä kotona menee. Itse soitan aina reissusta ja kyselen kuinka lapsillakin menee.
Miehen mielenterveys on onneksi sen verran kunnossa, että hän selviää vuorokauden tietämättä, miten sinulla menee. Hän luottaa sinun selviävän ilman hänen jatkuvaa valvontaansa.
Jos mies ei edes viitsi ilmoittaa.
Meillä on tavallaan kaukosuhde, eikä pahemmin pidetä yhteyttä silloin kun ollaan erossa, koska on kivempi ja helpompi jutella livenä.
Ei munkaan mies ikinä soita tai laita viestiä. Eikä aina edes vastaa jos mä laitan sille hyvän yön viestin. Se on itsekäs mulkku ;) Ja en todellakaan kokkaa sen mukaan koska mies on kotona...lämmittäköön tähteet mikrossa jos ei kerran osaa laittaa viestä koska on kotona!
Miksi ilmoittaisin. No kotiin tuloajan ilmoitan, jos haluan että on ruokaa... Mieheni ilmoittaa ja viestittää.
Kaverin mies ei ilmoittele mutta kaveri ilmottelee ja hermoille...
sellaista se on. Ihmiset on erilaisia ja jos tämä on teidän suhteen ainoa tai edes suurin ongelma, niin ole onnellinen!!
Siksi varmaan oonkin ensimmäinen vastaaja, joka ymmärrän sun alkuperäisen pointin.
Mustakaan ei ole liikaa mieheltä vaadittu, jos se soittais vaikka iltasella ja vaihtais pikaisesti kuulumiset, mutta meilläkin se jää aina siihen, että jos mä, tai lapset ei soita, niin mies ei saata soitaa kertaakaan, vaik ois viikon reisussa.
Eikä tuohon edes mikään taida autaa. Mä oon kokeillut tuota asiasta kilahtamistakin, mutta yhtä tyhjän kanssa se on. Mies on tuolta osin mikä on, eikä siitä muuksi muutu. Muuten kyllä ihan kymppi mieheksi ja lastemme isäksi.
Jossakin vaiheessa hermostuin myös siihen, etten tiennyt, onko kaikki kunnossa vai ei, kun ei laittanut mitään viestiä itsestään.
Selitin sitten miehelle, että haluaisin, että hän ilmoittaisi itsestään edes kerran päivässä, että tiedän kaiken olevan kunnossa. Sanoin myös, että en yritä kontrolloida häntä, vaan ihan vain oman mielenrauhani vuoksi olisi mukavaa, jos hän voisi laittaa ihan pienen viestin, vaikka vain "Kaikki ok". Mies totesi, että toki hän voi niin tehdä - ei vain jotenkin ollut tullut ajatelleeksi, että asia on niin tärkeä.
Nyt on sitten jo useamman vuoden laittanut ainakin tuon "ilmoittautumisviestin", mutta yleensä kyllä soitteleekin ja laittaa useammankin viesti. Tajusi jotenkin tuosta keskustelusta, että minua oikeasti kiinnostaa, mitä hänelle matkallakin kuuluu. Välillä reissuilla aikataulut ovat niin tiukat, että ei tule kuin tuo ok-viesti, mutta ei se mitään, se riittää.