Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten koon 44 farkuissa voi olla lantionympärys vain 84cm??

Vierailija
25.02.2012 |

Ostin tänään farkut kokoa 44 ja ympärysmitta tosiaan tuon 84cm.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tässä ihmetellyt et olenko tosiaan kokoa XL tai L kun olen ostanut farkkuja... eli joustavaa kangasta farkut ja mittani ovat 170 / 62 kg. Pari lasta on.

Vähän tuntuu et nuo mitoitukset on mitä on.

Sitten ostin suomalaisia urheiluvaatteita ja olin kokoa S tai M. Ja kun ostin seuraavaksi Esprit takin niin pitikin taas ottaa koko L.

Että koot tosiaan vaihtelee!

Mielestäni olen aika normaalivartaloinen.

Vierailija
2/11 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten täytyy olla virheellinen merkintä, jos on suomalainen. Mutta voi olla ulkomainen merkintä, jolloin mitoitus poikkeaa ihan huomattavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä vaivasi minua niin että soitin Kappahlin (ruotsalainen siis) liikkeeseen ja mittasivat kys farkuista koista 44 ja sama tulos eli 84cm.

Koossa 42 ympärysmitta oli 82,5 ja koossa 46 hyppäsi 88cm.

ap

Vierailija
4/11 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun lantionympärys on? Mahtuuko ne farkut sulle? Kuulostaa aika omituiselta kun mun lantionympärys on 92 cm ja käytän koon 34 housuja.

Vierailija
5/11 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne mittasi vyötärön-eikä lantionympäryksen?

Vierailija
6/11 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika eksoottinen mitoitus. Miesten mitoiksi sopisi, vaikka niissä pienimmät koot taitavat olla 48.

Ilmanko minusta on tuntunut siltä, että nykyisten vaatteiden mitat ovat pienemmät kuin minun nuoruudessa.

Vierailija
7/11 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeasti mitannut lantion, vai ylälantion?

Melkein kaikissa farkuissa nykyään se "vyötärö" on ylälantion kohdalla tai vain hieman ylempänä. Oikea lantion mitta otetaan paljon alempaa, eikä se millään voi olla noin pieni noin isossa koossa. Harvemmalla missilläkään menee alle 90 sentin vaikka ovat muuten ihan luuviuluja.

Vierailija
8/11 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitanneet vyötärönympäryksen eikä lantionympärystä. Edes missien lantionympärys ei ole 84 cm. Ja mikä ympärys on sitten vaikka koossa 36, 50 cm?

Vierailija
9/11 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en ole mitannut väärin.

ap

Vierailija
10/11 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap*käsittääkseni varsin maltillinen määrä ja useimmissa enemmänkin".

Vierailija
11/11 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sama mitoitus. Joka valmistajalla voi olla ihan eri sarjoitus. Jopa samassa kaupassa on eri malliston farkut erikokoisia. Esim. Lindexillä menee usein näin.

Suomalaisella vaatetusteollisuudella on ollut omat mittansa ja ulkomaiset ovat ihan eri juttu.

Se on tosiaan tylsää ja hankalaakin, kun ei voi vaan ostaa samaa kokoa vaan aina on sovitettava.

Minulla on housuja neljällä eri kokonumerolla, samoin esim. mun teinillä. On esim. Gina tricotin farkkulegginsit kokoa xl ja toisaalta taas toisenmalliset housut tuossa koossa ei sovi lainkaan sieltä kaupasta. Sama Lindexillä ja muilla ketjuilla. Jostain housusta menee koko 44 ja toisesta mallista tarttis olla jopa 48 !

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi