Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lapsi (1 v. 5 kk) lopetti syömisen?

Vierailija
25.02.2012 |

Meillä siirryttiin jokin aika sitten siihen, että lapsi alkoi syödä suurimman osan ruoasta itse, siis omalla lusikalla.

Kenenkään muun antamana ei huoli ruokaa suuhunsa, eikä lusikoimisessa myöskään saa auttaa.

Syöminen on vähentynyt ihan olemattomiin siitä tilanteesta, kun aikuinen vielä syötti. Silloin meni helposi iso lautasellinen puuroa tai muuta ruokaa. Nyt hädin tuskin desi jos sitäkään.

Kaipa lapsi tälläkin määrällä hengissä pysyy. Ainakin itse luotan siihen, että hän syö sen verran, ettei kuole nälkään. Olemmeko me siis "pakko"syöttäneet tähän asti lastamme? Vai voiko ruoan tarve yhtäkkiä vähetä näin radikaalisti?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voi tosiaan olla että olette vähän ylisyöttäneet aiemmin. Älä stressaa, sinä päätät mitä syödään ja lapsi päättää määrän ;)

Vierailija
2/3 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan tosissani stressannut itseäni tällä asialla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi tarvitse enää energiaa niin paljon kasvamiseen. Ihan ikävaiheeseen kuuluvaa. Älkää nyt vain alkako ruokaa tuputtamaan! Terve lapsi pitää kyllä itse huolen siitä ettei näänny nälkään, aikuisen tehtävä on huolehtia sapuska säännöllisesti tarjolle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi