Mies pelasi työttömyyskorvausrahansa.
Maksan yksin tämän kuun vuokran ja ruoat. En saa vieläkään uutta talvitakkia. Otan siis neulan käteeni ja ompelen vanhan takkini taas kasaan. Olen opiskelija, joten tulot ovat pienet. Opinnot tuovat kuitenkin lohtua tähän elämään. Valmistun vielä.
Kommentit (29)
Jos ei parane, niin kaipa tässä on erottava. Liian monta omaa unelmaani jää toteuttamatta tämän peliongelman vuoksi.
ap
Jos ei parane, niin kaipa tässä on erottava. Liian monta omaa unelmaani jää toteuttamatta tämän peliongelman vuoksi.
ap
Mun exä oli peliriippuvainen ja aikaa oli kans parantua jokunen vuosi. Siinä ajassa pelasi muutaman mun palkan ja omat vakuutusrahansa yms. Ei parantunu. Lopulta 4 vuoden jälkeen oon löytänyt ihanan miehen ja mahdollisuuden pitää rahaa/lompakkoa esillä! Ei ne muutu.
Huolehdin siitä, että hän ei saa pummattua minulta yhtään rahaa pelaamiseen. Hankin itselleni juuri ilta- ja viikonlopputöitä, joten en tule menettämään luottotietojani tämän vuoksi. Mielestäni näin on reilumpaa kuin että heti jättäisin. Rakastan häntä, mutta ehkä paras tapa osoittaa se on jättää hänet. Kaksi vuotta näyttää. Siihen asti elän niinkuin vahva ihminen elää hänen rinnallaan. Haluan jättää hänelle hyvät muistot itsestäni jos en muuta saa antaa.
ap
Pelaajaan ei voi koskaan luottaa. Mun mies oli pelaamatta 10 vuotta ja pelasi sitten yhtäkkiä kaikki meidän rahat.
hussata rahansa ihan miten haluaa? Luuletko, että sitten oppii? No ei opi. Pahenee vaan. Hänen on päätettävä lopettaa pelaaminen NYT, mikäli hän aikoo sinun kanssasi jatkaa elämistä.
Mies ei valitettavasti kykene tällähetkellä rakastamaan sinua. Ei vaikka miten vakuuttelisi. Hänelle on pelaaminen sinua tärkeämpää.
Olen pahoillani, rakkautenne on täysin yksipuolista, ja miehesi ei edes halua tajuta, kuinka paljon käyttää sinua hyväkseen.
Mies on ilmeisesti itse halunnut 2 vuotta aikaa paranemiseen? Mitä hän on tehnyt asian hyväksi? Anna kun arvaan. Ei mitään, eikä teekkään. Sinä olet pelkkä kukkaro ja turva hänelle.
Koitan saada hänet sairaudentuntoon. Jankutan hänelle, että hän on psyykkisesti sairas, kun hän pelaa. Kehoitan häntä hakemaan terapiaa. Kerron hänelle, että rahaa pelaamiseen ei minulta tipu. Olen valmis huolehtimaan hänenkin raha-asioistaan, jos hän haluaa luovuttaa ne minulle. Hän saa kärsiä rahattomuudesta muuten, mutta yritän pitää huolen siitä, että saa vähän terveellistä ruokaa. Saa kyllä laihtuakin jonkun verran.
Tähän mennessä mies on myöntänyt olevansa sairas. Olen saanut nähdä hänen tiliotteensa. Terapiaan ei ole suostunut. On ottanut kannustusta vastaan milloin on pystynyt olemaan pelaamatta.
ap
Miehesi keksii varmasti sata ja yksi keinoa saada lainaa, esim. kaikki tutut, kaverit, pikavipit yms. Pelaaja valehtelee vaikka mitä saadakseen rahaa pelaamiseen. Et voi pelastaa häntä, voit pelastaa vain itsesi. Tokihan voit jatkaa elämistä hänen kanssaan, mutta jos olette naimisissa, tee ainakin avioehto, älä ota yhteistä lainaa yms, jotta hän ei voi pelata sinunkin rahojasi.
Tähän mennessä mies on myöntänyt olevansa sairas. Olen saanut nähdä hänen tiliotteensa. Terapiaan ei ole suostunut. On ottanut kannustusta vastaan milloin on pystynyt olemaan pelaamatta.
ap
Se on raskas. Ajattelisin mieluummin, että ei ole aikarajaa. Jos tuollaisen ratkaisun olet itse tehnyt, elä hänen rinnallaan ja katso, ettei saa velkaa. En usko, että se tulee olemaan helppoa, mutta elämä ei olekaan. Silti jokainen meistä elää. Rakkaus riittää.
Ole Veikkaukseen yhteydessä ja kysy, mitä heillä on tuon auttamiseen. Veikkaukselta lain mukaan edellytetään tuohon puoleen panostamista ja kun siellä on organisaatio tuota varten, varmasti saat sieltä tukea ja neuvoa.
Yritä nyt ymmärtää, että tottakai se mies tunnustaa olevansa sairas. Katsos kun sairaana sitä sitten tekee sairaita asioita ihan luvan kanssa.
Sähän elätät sitä jo nyt, joten miksi ihmeessä hänen tarvitsisi muuttua? Kaikki on hyvin. Hän pelaa omat rahat ja sinä pidät huolta.
Nyt sanon tämän kaikella rakkaudella, sillä sitä sinä tarvitset:
Sinä omalla käytökselläsi mahdollistat miehen pelaamisen. Sinä olet se voimavara, joka auttaa miestä pelaamaan, ei paranemaan.
Ymmärrän, että loukkaannut, ja huudat siellä itseksesi, että en taatusti auta, että sinähän jäkätät asiasta kokoajan.
Valitettavasti olet kuitenkin jäänyt hänen huolehtijakseen, niin samalla olet hyväksynyt asian. Eihän mies oikeasti koe olevansa sairas, sillä ei ole valmis hakemaan edes apua.
Kahdessa vuodessa hän on onnistunut menettämään jo sinunkin luottotiedot. Tuollaisessa tilanteessa sanotaan:
Huomenna haet hoitoa ja lopetat pelaamisen, tai muutat loppuviikosta pois!
Jaksamista.
Meillä ei ole omaisuutta. Ei haittaa, vaikka rikkinäinen talvitakkini menisikin tai vanhat huonekalumme. En aio menettää luottotietojani. Laitan vähän piiloon sukanvarteen heti kun palkkarahoja saan. En voi olla vastuussa mahdollisista veloista, joita hän tekee. Onneksi en ole tehnyt velkaa, vaikka opiskelija olenkin.
ap
hoivaat häntä kuin äiti. Hän saa asunnon ja ruokaa ja varmaan on jotain vaatteitakin. Hän voi olla vastuuton ja käyttää rahansa pelaamiseen, eikä se haittaa häntä. Ei sun motkotukset mitään tule auttamaan.
Jos rakastat häntä, pakotat hänet ottamaan vastuun itsestään. Jos pelaa vuokrarahat, ei ole kohta asuntoa. Asunnottomien yömajoja sitten on. Jos pelaa ruokarahat, hän menee leipäjonoon.katsos, parisuhde on kahden aikuisen suhde. Peliriippuvainen ihminen on sillälailla sairas, ettei ole aikuinen. Hänen kanssaan ei voi olla tasa-arvoisessa suhteessa.
Voihan olla, että koet itsesi tarpeelliseksi ja hyväksi, kun yrität tuolla tavalla hänen kanssaan. Sädekehä pään päälle? Kannattaa sun nyt ihan oikeasti miettiä omia motiivejasi. Jatkamalla noin mahdollistat hänen sairautensa jatkumisen, eikä se minusta ole rakkautta.
Aikuinen ihminen saa käyttää rahansa siihen mihin haluaa. Eihän tässä ole mitään ongelmaa syntynyt vielä.
T: ex
olen samaa mieltä, että aikuinen saa käyttää rahansa mihin haluaa. Jos ei riitä vuokraan, niin asuntolaan tms. voi päästä. Mutta aikuinen ei pelaa rahoja ja odota vaimon (tai miehen) maksavan elämisen.
Vai että tasa-arvoinen parisuhde on vanhentunut käsite... ei muuten ihme, että olet ex :)
Suhde voi olla tasa-arvoinen vaikka vaimo maksaisikin kaiken. Tasa-arvoisuus ei tarkoita taloudellista tasa-arvoisuutta. heh heh
Jos et pelaa et voi voittaa.
tuossa kahdessa vuodessa läheisriippuvainen (ellet ole jo). Ikävät tapahtumat eivät oikeuta pelaamiseen holtittomasti. Olisiko sinusta ok, jos hän joisi holtittomasti? Sehän on ihan sama asia, samalla tavalla sairastuu myös puoliso.
Maksan yksin tämän kuun vuokran ja ruoat. En saa vieläkään uutta talvitakkia. Otan siis neulan käteeni ja ompelen vanhan takkini taas kasaan. Olen opiskelija, joten tulot ovat pienet. Opinnot tuovat kuitenkin lohtua tähän elämään. Valmistun vielä.
perusteluista jo huomaa, että on aivan johdateltavissa. Perusteluissa ei ole mitään logiikkaa eikä siis mitään järkeäkään.
tuossa kahdessa vuodessa läheisriippuvainen (ellet ole jo). Ikävät tapahtumat eivät oikeuta pelaamiseen holtittomasti. Olisiko sinusta ok, jos hän joisi holtittomasti? Sehän on ihan sama asia, samalla tavalla sairastuu myös puoliso.
Tilanne on parisuhteen kannalta huolestuttava. Voisin ajatella että mitä kauemmin tilanne jatkuu sen vaikeammin siitä pääsee irti. Sama koskee suhdetta tuollaiseen holhottavaan. Oletetun parin vuoden jälkeen voi ap:lle tulla sellainen tunne että elämästä on muutama vuosi mennyt täysinhukkaan.
Ihania hyvin toimeentulevia kundeja on vaikka kuinka paljon.
aikaa. Hoitoon hakeutumiseen olisi 2vk aikaa. Ja mies todella tietäsi tämän. Järjestäisin kokouksen, jossa miehen vanhemmat ja muut läheiset sekä ystävät ja minä itse. Sitten kertoisin faktat ja sen miten olen kärsinyt. Kertoisin myös että olen huolissani. sitten sanoisin, että ihan heti en suhdetta lopeta, mutta hoitoon on hakeuduttava heti 8se aikaraja) ja tulosta on synnyttävä pian.
rahaa on vielä ja olisi ollut enemmänkin, jos mies olisi voittanut rahaa. Tuskin sitten motkottaisit pelaamisesta.
Rahasta voi aina riidellä ja erota, mutta tekeekö niin kypsät ihmiset? Tekeekö? Kysyn nyt vaan tässä että tekeekö? Tekeekö yhtään? Nii. No ei.
annat miehen rällätä rahojaan vielä pari vuotta? Onko se se aika, kun tulee vielä ansiosidonnaista?
Minä ottaisin tuossa tilaneessa jalat alleni ja muuttaisin ihan muualle.
Miksi otatte puolisoiksi vastuuttomia hulttioita?
ja menet töihin niin mies pelaa sunkin palkkasi? Herää!