Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pomolle ei kelvannut sairaanhoitajan kirjoittama todistus : (

Vierailija
24.02.2012 |

Nyt tulee sitten palkaton vapaa tästä sairaslomasta. Voi hemmetti, en edes tajunnut tarkistaa, että täytyisi olla lääkärin kirjoittama todistus. Oon ollut tässä työssä vajaan vuoden ja eka sairausloma, joka kesti 5pv.

Niin ja työnantajana on kunta. Työterveydessä en käynyt, koska me määräaikaiset ei kuuluta sen piiriin.

Onko muille käynyt näin?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkuunkaan hyväksy sairaanhoitajan kirjoittamaa sairaslomatodistusta, ja joka tapauksessa yli 3 vrk kestävältä sairaslomalta tulee olla lääkärin todistus.

Vierailija
2/29 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin pitkää sairauslomaa....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sain ihan päivän saikusta kirjallisen valituksen ja esimiehen esimies tuli pk-seudulta asti minua torumaan. Jep jep.

Vierailija
4/29 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

valituksen = varoituksen :D

Vierailija
5/29 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkistanut asiaa. Turha syytellä muita, kun itse munaa. Kun olet jo vuoden ollut töissä, tottakai työnantaja olettaa että sulla on tiedossa työpaikan sairauslomakäytäntö. Pomo teki oikein, poikkeuksia ei voi sallia tai koko käytäntö rapautuu.

Vierailija
6/29 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös omalla ilmoituksellakin voisi olla sairaslomalla hetken? Miksei pomo anna tämän kerran mennä ja ohjeista seuraavalle kerralle?

tarkistanut asiaa. Turha syytellä muita, kun itse munaa. Kun olet jo vuoden ollut töissä, tottakai työnantaja olettaa että sulla on tiedossa työpaikan sairauslomakäytäntö. Pomo teki oikein, poikkeuksia ei voi sallia tai koko käytäntö rapautuu.

Vierailija
7/29 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös omalla ilmoituksellakin voisi olla sairaslomalla hetken? Miksei pomo anna tämän kerran mennä ja ohjeista seuraavalle kerralle?

Sääntö on sääntö ja se on ollut ap:n tiedossa. Turhaa rutinaa. Jos ap:n talous kaatuu yhdestä palkattomasta päivästä, niin sitä suuremmalla syyllä ap:n pitää katsoa peiliin eikä kitistä pomolleen.

Vierailija
8/29 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on oltava samat säännöt kaikille! On asioita joista työntekijällä on velvollisuus ottaa selvää ja tämä on yksi niistä.

Terveisin työnantaja joka vaatii kaikista saikuista lääkärintosidtuksen ihan vaan siksi, että on törmännyt liian moneen lusmuun vuosien varrella. Yksi mokaa, kaikki kärsii.

Vierailija
9/29 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
10/29 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistatpa seuraavalla kerralla.

Vierailija
11/29 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on oltava samat säännöt kaikille! On asioita joista työntekijällä on velvollisuus ottaa selvää ja tämä on yksi niistä.

Terveisin työnantaja joka vaatii kaikista saikuista lääkärintosidtuksen ihan vaan siksi, että on törmännyt liian moneen lusmuun vuosien varrella. Yksi mokaa, kaikki kärsii.

Vierailija
12/29 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääliksi käy. Tuollaisen alaisena ei ole kiva olla. Kyllähän sitä erehdyksiä voi sattua kenelle vaan ja jos ekaa kertaa olit sairaana niin minusta pomon olisi kuulunut joustaa.

Vierailija
13/29 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaanhoitajan pitäisi tietää, ettei hän saa kirjoittaa noin pitkää s-lomaa.

Vierailija
14/29 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se on yksityisellä asioinnin helpottamiseksi ja nopeuttamiseksi. Sehän taas ei ole pakollista.

Vierailija
15/29 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliskohan ihan siitä yksinkertaisesta syystä, että se ei saa korvauksia ilman lääkärintodistusta.

Minusta on hyvä, että sellainen saa yleensä pitää työpaikkansa, joka on s-lomalla ilman vaadittuja todistuksia.

Vierailija
16/29 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliskohan ihan siitä yksinkertaisesta syystä, että se ei saa korvauksia ilman lääkärintodistusta.

Minusta on hyvä, että sellainen saa yleensä pitää työpaikkansa, joka on s-lomalla ilman vaadittuja todistuksia.

Kyse ei ole työnantajan nipotuksesta vaan siitä että vastakorvausta varten tarvitaan lääkärintodistus.

Vierailija
17/29 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole sijainen vaan määräaikainen ja myös kunnalla töissä kuten ap. Kunta säästää tosi paljon terveyskuluissa, kun ajatellaan kesätyöpaikkojakin, jotka ovat määräaikaisia.

Vierailija
18/29 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä vielä ole ollut sairaana. En silti tiedä, miten pitää toimia jos sairastuu, kenen todistus käy, kenen ei. Työnantaja olettaa kaikkien olevan töissä, oli terve tai ei. Kamala huuto syntyy, jos joku sit on kipeenä. Kysy siinä sitten miten toimitaan sairastuessa, pelkän mulkaisun saa peräänsä. Meillä ei ole edes työterveyshuoltoa, työntekijöitä niin vähän.

Vierailija
19/29 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mut vakinaistettiin niin sain luvan käydä työterveydessä.. Tosin nekään ei enää tykkää ottaa siellä vastaan jonkun vatsataudin takia sinne menevää ja 3 päivää saikkua pyytävää.. Nykyään keskittyvät johonkin ennalta ehkäisevään toimintaan ja työkyvyn ylläpitoon.

Vierailija
20/29 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin töissä kunnan laitoksessa ja sain flunssan. Tiesin entuudestaan, että minulla se kestää viikon. Soitin sairaanhoitajalle, joka kyseli tautiin liittyvää ja totesi, että hänen luvallaan voi olla 3 päivää poissa ja sitten pitää olla lääkärintodistus. Neljäntenä päivänä menin kiltisti arvauskeskukseen hakemaan todistuksen. Muutaman päivän lekuri antoi ja menin sitten töihin niiskuttamaan ja sen jälkeen muu porukka oli kipeenä.

Nuha ei lähde kuin nuss.....a