Synnytyskivut = kovat kuukautiskivut
Eka synnytykseni lähestyy, kumotkaa väite jota neuvolassa mulle synnytyspelkooni hoetaan. En varmasti usko että tulevat kivut vastaa mitään menkkakipuja!
Kommentit (23)
ja sitten nämä samat ämmät arvostelevat pelkosektio-äitejä...
miksiköhän niitä pelkosektioita tehdään niin paljon? kannattaisiko katsoa peiliin?
ja vastaus ap:lle..
kyllä tuntuivat menkkakivuilta, tosin paljon kovemmilta. ja lisäksi, menkkakivuissa ei ollut taukoja, supistuksissa on.
kivuliaimmassa vaiheessa katselin supparikäyrää, ja juuri kun tuntui ettei enää kestä, numerot laskivat ja olo helpottui.
epiduraali vei kivut pois moneksi tunniksi, sitä kannattaa kokeilla. tosin ei kuulemma tehoa kaikkiin, mutta useimpiin kyllä.
lähes kaikki sanovat ponnistusvaihetta melko kivuttomaksi. minulla se oli pahin vaihe, mutta se on nopeasti ohi.
repeämiä on turha pelätä, ne, ketkä pelottelee niillä " repesin perseeseen asti" - jutuilla ovat todellakin pieni vähemmistö!
itselleni tuli 4tikkiä emättimeen, itse repeämistä en tuntenut.
onnea synnytykseen!!
Kyllähän avautumisvaiheessa oli kipuja ja ehdin tuntea muutaman kunnon synnytyssupistuksenkin. Mulla ei juuri ole ollut menkkakipuja, niin en voi verrata. Koko homman pystyi kuitenkin hyvin kestämään, kun tiesi, miksi sattuu ja että ei se loputtomiin satu. Epiduraali oli taivas, sen jälkeen ei ollut kipuja. Homma sujui vielä aika nopeastikin, vaikka olikin ensimmäinen.
Niitä synnytyksiä on niin erilaisia. Turha etukäteen niitä kipuja surra. Se menee sitten niin kuin menee ja tosiaan: kun se vauva on sylissä, niin ne kivut kyllä pian unohtuvat. Jos se olisi ihan sietämätöntä, niin tuskin kukaan alkaisi yrittämään esikoisille sisaruksia.
menkkakivut: Oksettaa, ripuloin ja sattuu ihan tajuttomasti,, kylmähiki on päällä ja olen työkyvytön. Synnytykset eivät ole olleet " mitään" näiden menkkakipujen rinnalla. Synnytyksessä kivun kestää paremmin kun tietää mitä on tekemässä -menkkakivuissa ei lopputuloksena ole mitään ihanaa.
Ja menkkakipuihin ei auta lääkärin mukaan kuin jatkuva raskaustila tai kohdunpoisto :(