Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oli muuten ensimmäinen ja viimeinen kerta kun tää lapsi käy meillä kylässä

Vierailija
24.02.2012 |

Ekaluokkalaisen poikani luokkakaveri kävi meillä eilen ekaa kertaa kylässä. Oli sovitusti pitemmän kaavan mukaan. Tulivat suoraan koulusta meille ja tän pojan äiti tuli sitten 19 maissa hakemaan. Asuvat kauemapana, niin ajattelin, että saavat leikkiä oikein kunnolla ja syödä meillä jne...

Ruokapöyssä tää poika lateli koko aika jotain pissa-kakka-juttuja. Mä komensin monta kertaa, että nyt loppuu, että meillä ei pöydässä puhuta tuommoisia. Millään ei meinannut uskoa. Mun vaan käski olla hiljaa :O Mä sitten lopulta sanoin, että se on semmoinen juttu, että meillä lähtee ruokapöydästä ja jääpi sitten syömättä kun ei tottele. Lopulta uskoi tuon ukaasin jälkeen.

Seuraavaksi oli meidän eläinten kimpussa. Meillä on pari kissaa. Koitti munkin poikaa saada pahoinpitelemään meidän kissoja. Kuiskutteli, että potkase sä tota toista niin mä meen potkaseen tota toista. Onneksi oma poikani ei tuommoisiin kotkotuksiin lähde mukaan kun meillä ei tod. pahoinpidellä sen enempää eläimiä kuin ihmisiäkään. Tää poika vaan naureskeli kun mä selitin, että ei niitä todellakaan potkita. Kun silmäni vältti hetkeksi niin kerkes tää poika sitten potkaista toista kissoista. Mä kyllä ärähdin. Ja ei muuta kun jatkuu vaan. Vähän väliä yritti käydä eläimiin käsiksi. Samperi, että paloi käpy. Koko aika vaan katoin kelloa, että milloin se poika tullaan hakemaan. Oisin kyllä soittanutkin vanhemmilleen hakemaan aiemmin, mutta tiesin, että ovat kauemapana käymässä, eivätkä kuitenkaan heti pääse.

Meille ei kyllä ole toiste tervetullut. Ei ole kyllä minusta tervettä, että uhmaa vierasta aikuista koko aika ja pahoinpitelee eläimiä :O Toivottavasti tuo poika saa jotain apua joskus itselleen. Ihan karmeeta ajatella, että mihin tuommoinekin lopulta johtaa...

Tiesin, että poika on kyllä vilkas, mutten arvannut, että on oikeesti ihan päästään sekaisin. Kyselin omalta pojaltani, että onko koulussa tuommoinen, niin kuulema saa opettaja komentaa monesti tuota poikaa, että aika moinen meno on siellä koulussakin. Eikä oma poikanikaan kuulema halua enää tätä luokkakaveria meille. Itsekin ihmetteli illalla ääneen, että miten se saattoi haluta satuttaa kissoja koko aika.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissan potkimisesta olisin vetänyt avokämmenellä päähän demonstroidakseni sitä miltä ottavasta osapuolesta tuntuu.  

Vierailija
22/32 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käy samanlainen jannu välillä. Saa tulla vain kun olen itsekin kotona. Aivan järkyttväät puheet ruokapöydässä. Tosin matkan varrella lievetyneet kun olen ahkerasti jaksanut kehoittaa menemään vessaan puhumaan alapääasiat ja tulemaan syömään uudestaan sen jälkeen. Ja huomannut ettei meillä ketään naurata ne jutut. En hermostu.

Eläinten satuttamisesta olen myös jutellut rauhallisesti että niihin ei tarvitse koskea ollenkaan jos ei pysty olemaan satuttamatta. Meillä ei satuteta, piste.

Meillä ei saa jäkiruuaksi kaikkea mikä näkyy tai on esillä. Joka kerta joudun siitä sanomaan meillä on saattaa olla piparipaketti hyllyssä näkyvillä esim. tulevia vieraita varten, tai sipsipussi viikonloppua varten. Aluksi menei tonkimaan omatoimisesti ruokakaapit ja jääkaapin. Mä otan tota sanoi ja oli jo ottamassa. Puutuin heti ja sanoin että meillä syödään ruoka-aikaan ja sitä mitä minä tarjoan, piste.

Kännykkääni haluaisi räplätä, tai kenen tahansa kännykkää, olen kieltänyt ehdottomasti koskemasta, ei siihen koske edes omat lapset. Sama on tietokoneen kanssa. Sen sata kertaa saa sanoa.

Joskus olen sanonut että nyt mietitään vierailujasi kun ei tahdo meidän säännöt pysyä mielessä, sitten aina tsemppaa. Kotonaan ei välitetä pelien ikärajoista eikä taida olla sääntöjä muutenkaan. pari kertaa on ollut yötä ja ihmettelee kun meillä mennään tiettyyn aikaan nukkumaan. Ja pestään hampaat.

Aikamoista kasvattamista saa harrastaa enkä jaksa ottaa vieraaksi joka viikko, ehkä yhden päivän kuukaudessa. Huomaan että omatkin lapset väsyy moiseen rajattomana tapaukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
24/32 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisen pikku paskan kanssa ei hyvä kauaa heiluisi jos näkisin jotain tuollaista.

Vierailija
25/32 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs et ottanut kunnollista miestä joka pitää kuria yllä talossa.

Vierailija
26/32 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs täällä sanoi että "ehkä 4 vuotias ei vielä tajua että eläimiä ei saa satuttaa" tms. Niin kyllä muuten tajuaa jos se on sille kerrottu ja muutenkin kasvatettu sen mukaan. Minun lapsi on kyllä tämän jo tajunnut vähintään 1 vuotiaasta asti ja on aina ollut järkyttynyt siitä kun serkkunsa, nyt 5 vuotias, rääkkää heidän kissaansa. Ai että ku vituttaa kun ne vanhemmat tollasen sallii!! Ja on se poika muutenki kyllä niin pellossa kasvanu että huhhuh, tämä lapsi ei ole tervetullut meille.

Vierailija
27/32 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin potkaisun jälkeen soittanut lapsen äidin/isän hakemaan lapsensa. En todellakaan olisi katsellut sitä kotonani enää.

Vierailija
28/32 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rather down than up. Vanhahko keskustelu... liekkö sen huligaanimukulan nostama...

Vierailija
29/32 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sais sekä omat että vieraat kakarat korvillensa jos eläimiä rääkkäisivät! On se kumma kun ei osata enää lapsia kasvattaa nykypäivänä. Enkä tarkoita kirjaimellisesti mitään hakkaamista kasvatuskeinona mutta kyllä säännöt ja kasvatus lähtee jo vauvasta asti.

Vierailija
30/32 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin mieheni lapsi.

Vierailija
31/32 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi voi voi...rakkaat äityliinit....opettaja pitää luokassa joka päivä 20-25 lasta. Menkää itteenne!!!

Vierailija
32/32 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voi voi voi...rakkaat äityliinit....opettaja pitää luokassa joka päivä 20-25 lasta. Menkää itteenne!!!

Niin? Se on open työ. Siitä saa palkkaa. Jos ei halua olla siellä luokassa niin vaihtaapi alaa tai työtä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän