Onko ketään, kenen lapsella ei ole koskaan ollut korvatulehdusta?
Voiko moiselta riesalta välttyä?
Kommentit (51)
ei lapsena ollut kuin yksi korvatulehdus. Olin 9 tai 10, eikä mulla ollut edes korva kipeä, soi vain. Mulla oli joku flunssa ja sen yhteydessä alkoi toinen korva soimaan. Sitä käytiin näyttämässä ja todettiin, että korvatulehdushan se. En myöskään muista, että veljilläni (2 kpl) olisi ollut korvatulehduksia, mutta varmaksi en voi muistikuvaani väittää.
Miehelläni ei ole kuulemma koskaan ollut korvatulehdusta.
Toivottavasti poikamme on häneltä perinyt tuon "taipumuksen", ja välttyy myös korvatulehduksilta. Hän on nyt vasta 8 kk. Vielä ei ole ollut, mutta monta vuotta on vielä aikaa ne korvatulehduksetkin hommata...
Meidän perheessä neljä lasta, 3-12v eikä kellään ole ollut yhtään korvatulehdusta. Ei myöskään meillä vanhemmilla.
Meillä kolme lasta, joilla ei koskaan ole ollut korvatulehdusta. Mulla ei myöskään itselläni ole koskaan ollut.
eikä ole ollut korvatulehduksia eikä paljon muitakaan tauteja. Vesirokko, yksi laryngiitti, yksi nuhakuume ja pari kuumeetonta miniflunssaa sairastettu, yksi vuorokauden mittainen vatsatauti. Siinä tosiaan kaikki!
Vastaan äitini puolesta. :-)
Meillä ei 60-luvun lopulla syntyneillä kolmella lapsella kellään ollut korvatulehdusta yhtään kertaa. Emme olleet päivääkään lastentarhassa, mikä saattoi pelastaa meidät. Asuimme maalla.
Tietääkseni korvatulehduksia on lähinnä tarhassa olevilla lapsilla. Olenko oikeassa?
Tietääkseni korvatulehduksia on lähinnä tarhassa olevilla lapsilla. Olenko oikeassa?
joka on putkitettu lapsena korvakierteen seurauksena, on hoidettu täysin perhepäivähoidossa.
Nyt 2-vuotiaalla kuopuksella ei ole ollut vielä yhtään. Viimeksi meidän perheessä korvatulehdus oli minulla - oli muuten pirun kipeä korva. :(
2 ensimmäistä vuotta korvatulehdus kierteen takia.
Näitten kahden seuraavan kanssa ei yhtään ainutta korvatulehdusta ole ollut!Koputtaa silti puuta tyttö vasta 3.v.
Onnitelkaa itseänne, joiden yksikään lapsi on tuolta välttynyt. Voi sitä valvomisen ja väsymyksen määrää. Meidän lapset kun ovat reagoineet viikon yövalvomisilla jokaiseen tulehdukseen, joita esikoisella oli noin 20, kakkosella ja kolmosella noin 10-15. Ja suurin osa siis alle 2-vuotiaana.
Huh, onneksi lapset kasvaa..
ettei sitä huomaa tai ajattelee sen olevan jotain pienempää. Jokuhan tässä kirjoitti että hänellä korvat vain soivat.
ettei sitä huomaa tai ajattelee sen olevan jotain pienempää. Jokuhan tässä kirjoitti että hänellä korvat vain soivat.
Niin no onhan tuossa jotain tilastollista faktaa, mutta enemmän kyllä vaikuttaa rakenne tuolla korva/nenä/nielussa, eli saako sitten "hyvät" geenit vai "huonot"..
Meillä tulehduksia oli siis eniten juuri pienenä, ennen päiväkodin aloittamistakaan ja näin myös monilla muilla, joilla kierre alkaa vauvana.
Ei myöskään meillä vanhemmilla. Uskon olevan korvan anatomiasta kyse, kellä herkemmin tulee korvatulsehduksia.
Meillä on miehen kanssa olut molemmilla kunnon korvakierteet, itse sairastan edelleen korvatulehduksen tai pari vuodessa. Lapset 6v, 4v ja 2v ja vain keskimmäinen on sairastanut yhden korvatulehduksen.
lapseni on vasta 1v4kk, joten varmasti hän ehtii vielä sairastua. Tähän mennessä hänellä on ollut yhden kerran hiukan kuumetta (tuli hampaita), muuten on ollut täysin terve. Monet lapset sairastuvat sitten, kun aloittavat hoidon, joten sitä odotellessa..
eikä kummallakaan ole ollut korvatulehduksia eikä sen puoleen muitakaan lääkekuuria vaatinutta tautia.
Molemmat ovat päivähoidossa ja vauvoina osin pulloruikittuja!
eikä vielä koskaan mitään mikä olisi vaatinut lääkärissäkäyntiä. Sisarus 3v, yksi lääkärikäynti juurikin korvatulehduksen vuoksi alle vuoden ikäisenä. Meillä vanhemilla molemilla ollut lapsena kerran korvatulehdus. Rakenne siis korvissa ilmeisesti sellainen, ettei suosi tulehdusta. Poskiontelontulehduksia meillä aikuisilla sen sijaan on ollut useita.
toisella oli yksi korvatulehdus viisivuotiaana. ja sekin vielä sattui, kun oulun yliopistossa tehtiin xylitolitutkimusta, jossa lapsi oli mukana. tutkimuksessa siis seurattiin ehkäiseekö xylitoli korvatulehduksia.
no, ainakin tiesimme siitä olleemme mukana lumeporukassa, koska tutkimuksen lopputulemana oli, että xylitoli tosiaan ehkäisee korvatulehduksia.
nuorimmainen 3v eikä koskaan tulehdusta...