Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään Prismassa nähtyä - yäk en kyllä enää osta irtokarkkeja

Vierailija
23.02.2012 |

Perhe, jossan n. 2 ja 4 vuotiaat lapset olivat irtokarkkihyllyn äärellä.

Kaksivuotias käpälöi kauhoja, availi niitä alimman rivin luukkuja, ott karkkejä käsiinsä, äiti kielsi ottamasta ja laittoi karkit omin käsin takaisin niihin laatikoihin. Ja lapsi jatkoi, ja jatkoi ja jatkoi....

Oli ihan hilkulla etten käskenyt vanhempia pitämään lastaan erossa niistä karkeista. Yrittivät kyllä kieltää, mutta ilman tulosta.

Ja nyt kaduttaa etten avannut suutani..

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2012 klo 09:23"]

Maailma on "likaa" täynnä ja mieli häiriintyy jos sitä liikaa pohtii. Vrt. kuuluisa laulaja joka huhujen mukaan vaatii aina uuden vessanpytyn kiertuehoteilleihinsa.

[/quote]

Ravintolaruoka on sentään edes kuumennettua: osa bakteereista on kuolltu sitäkin kautta.

Vierailija
42/53 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran lainaamassa Film Townissa leffaa. Siellä oli koiranomistaja lemmikkinsä kanssa myös. Jutteli siinä jonkun tuttunsa kanssa kun koira veteli irtsareita siinä selän takana omistajansa huomaamatta. Kuonolla kansi auki ja kielellä karkit naamaan. Sen jälkeen en ole ikinä ostanut alimman rivin karkkilaatikoista mitään!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 09:44"]Olin kerran lainaamassa Film Townissa leffaa. Siellä oli koiranomistaja lemmikkinsä kanssa myös. Jutteli siinä jonkun tuttunsa kanssa kun koira veteli irtsareita siinä selän takana omistajansa huomaamatta. Kuonolla kansi auki ja kielellä karkit naamaan. Sen jälkeen en ole ikinä ostanut alimman rivin karkkilaatikoista mitään!!!
[/quote]
Ei haittaa av:llä kun kyseessä on koira. Koiralla oli vain makeannälkä.

Vierailija
44/53 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kerran kun yks spurgu kusi tollaiseen irtokarkkilaatikkoon.

Vierailija
45/53 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 09:44"]

Olin kerran lainaamassa Film Townissa leffaa. Siellä oli koiranomistaja lemmikkinsä kanssa myös. Jutteli siinä jonkun tuttunsa kanssa kun koira veteli irtsareita siinä selän takana omistajansa huomaamatta. Kuonolla kansi auki ja kielellä karkit naamaan. Sen jälkeen en ole ikinä ostanut alimman rivin karkkilaatikoista mitään!!!

[/quote]

Tyypillinen koiranomistaja.

Vierailija
46/53 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kun teit tämän ketjun.
t: juuri paraikaa prisman irttareita syövä

Vierailija
47/53 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita käsillään irtokarkkeja lähmiviä ja takaisin laittavia lapsia olen itsekin ollut todistamassa, samoin paistotuotteisiin avastamisia. Kerran joku pappa oli ottamassa suolakurkkuja ja aivasti suoraan astiaan. Jonotin itse pääsyä astialle, ja aivastuksen jälkeen totesin ääneen "ei saatana" ja lähdin jatkamaan matkaani ilman kurkkuja. Hedelmien/vihannesten pudottelu, pyörittely paskaisella lattialla ja nostaminen takaisin hyllyyn on ihan vakiokauraa, sitä näkee melkein viikoittain.

Ylipäänsä, n. 70% ihmisistä on kykenemättömiä tai haluttomia ottamaan muita huomioon missään muissakaan asioissa.

Vierailija
48/53 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii ärsyttäviä tuommoset

Vierailija
49/53 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

nää on näitä ikäviä lieveilmiöitä,jotka liittyy irtomyyntii,ostan aina nii paljo valmiiks pakattuja tuotteita kun mahollista,hedelmiä ja kasviksia onneks saa myös valmiiks paketissa tai ottaa mahdollisimman takaa,ei siis päällimäisiä,karkit ostan ilman muuta valmiissa pusseissa ja esim.irto karjalanpiirakoita yms.irto leivonnaisia en enää osta,on tullu sen verran todistettua kaikenlaista.entäpä kaupois nopeasti yleistyneet salaattibaarit ,mitenhän niissä hygienia toteutuu,niissäki nähny monenlaista..

Vierailija
50/53 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2012 klo 10:06"]Lidlissä kaivoi spurgu käpälöillään karjiksia... ja jotta pääsette haukkumaan mamupatjaksi niin oli muuten alkuperäisväestöä ;)
[/quote]

Jollain termi mamupatja hallussa :D

Vierailija
51/53 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2012 klo 12:36"]

kaikissa paikoissa, missä on niitä irtokarkkilaatikoita. Olen nähnyt kuinka noita isommatkin lapset maistelevat karkkeja ja jopa laittavat puoliksi syötyjä takaisin, varsinkin tikkareita. Vanhemmat eivät joko välitä tai osaa laittaa sellaista käytöstä kuriin.

Olen jo aikoja sitten lakannut ostamasta noita karkkeja juuri siksi, että niissä voi olla vaikka mitä räkää ja kuolaa. Eivätkä edes ole lapset ainoita, jotka kauhovat siellä likaisine käsineen - aikuisiltakin se näkyy onnistuvan.

Ja olen ihan nähnyt myös aikuisten (yleensä vanhoja mummoja tms) maistelevan karkkeja noista laareista..

kun eräs vanhempi mies söi pudonneita irtokarkkeja LATTIALTA!
Hyi yök.

Mä näin kun vanhempi mies mätti laarien alta karkkeja taskuunsa. Tarjoaa niitä varmaan lapsille.

Vierailija
52/53 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse näin vasta marketin irtokarkkilootilla, kun pitkälle keski-ikäinen nainen tiputti kauhan likaiselle lattialle ja nosti sen kommentoiden ja naureskellen takaisin muiden kauhojen joukkoon.

Kyllä siellä varmasti useampi kauha on lattialla pyörinyt. Suurin osa asiakkaista ei varmaankaan viitsi erottaa lattialle pudonnutta kauhaa muista ja toimittaa sitä vaikka kaupan työntekijälle, varsinkaan, jos ovat kaukana, vaikka ajattelisivatkin kauhan olevan liian likainen käyttötarkoitukseensa.

Itsekin Makuunissa kerran pudotin kauhan ja olin viemässä sen heti myyjälle. Vilkaisin myyjään, joka ojensi heti käden ottaakseen kauhan vastaan. Siellä myyjä oli lähellä, toisin kuin usein marketissa ja homma hoitui helpommin.

Onnistuisikohan ainakin joidenkin osalta jos marketissa olisi lähellä paikka, jonne laittaa selvästi likaantuneet kauhat?

Karkkeja käsillä olen nähnyt sorkkivan erityisesti vanhusten, ulkomaalaisten ja lasten. Lasten touhut ymmärtää muuten, mutta vanhempien pitäisi vahtia ettei lapsi pääse näin tekemään, erityisesti, jos lapsi on ennenkin niin tehnyt. Ja tehdä lapselle kunnolla selväksi, että irtokarkkien ottaminen käsin, syöminen suoraa lootasta ym on kiellettyä ja karkit ovat kaupan omaisuutta niin kauan kunnes ne on kassalla maksettu.

Olen tietoinen irtokarkkien epähygieenisyydestä, mutten ole halunnut luopua niistä ihan kokonaan, vaikkakin itsellä myös keskimääräistä heikompi vastustuskyky. Eihän sitä tiedä mikä tauti niistä voi tarttua..

Vierailija
53/53 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kaikissa paikoissa, missä on niitä irtokarkkilaatikoita. Olen nähnyt kuinka noita isommatkin lapset maistelevat karkkeja ja jopa laittavat puoliksi syötyjä takaisin, varsinkin tikkareita. Vanhemmat eivät joko välitä tai osaa laittaa sellaista käytöstä kuriin.

Olen jo aikoja sitten lakannut ostamasta noita karkkeja juuri siksi, että niissä voi olla vaikka mitä räkää ja kuolaa. Eivätkä edes ole lapset ainoita, jotka kauhovat siellä likaisine käsineen - aikuisiltakin se näkyy onnistuvan.

Samaa oli lidlin pähkinälaatikoilla silloin joskus kun niitä oli. Sikailevien negatiivi-muumien takia ei tainnu irtomyynti oikein toimia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi