Tänään Prismassa nähtyä - yäk en kyllä enää osta irtokarkkeja
Perhe, jossan n. 2 ja 4 vuotiaat lapset olivat irtokarkkihyllyn äärellä.
Kaksivuotias käpälöi kauhoja, availi niitä alimman rivin luukkuja, ott karkkejä käsiinsä, äiti kielsi ottamasta ja laittoi karkit omin käsin takaisin niihin laatikoihin. Ja lapsi jatkoi, ja jatkoi ja jatkoi....
Oli ihan hilkulla etten käskenyt vanhempia pitämään lastaan erossa niistä karkeista. Yrittivät kyllä kieltää, mutta ilman tulosta.
Ja nyt kaduttaa etten avannut suutani..
Kommentit (53)
tomatteja, paprikoita jne. Ja kyllä niitä karkkipussejakin hiplataan.
Ei kantsi enää mennä kauppaan ollenkaan.
Karkkeja sen sijaan jatkuvasti.
Te puolustelijat taidatte olla itse näitä kaupassa sikailevia ihmisiä.
Mä ainakin pesen vihannekset huolella, jotkut kuoritaankin, ennen käyttöä. Karkkipusseja en syö, siis sitä pakkausta. Ja noista irtokarkeista, meidän 1.5v on jo opetettu että EI KOSKETA.
sieltä laareista--vanhempia miehiä olivat molemmat...,että turha syyttää aina lapsia.
Oikeasti en tajua,että miten vanhemmat ei saa pidettyä mukuloitaan kurissa.
ei noi irtsarit ällötä ollenkaan, mutta lihat ym.senkin edestä. En koskaan esim.syö hesessä koska inhottaa se huono liha jota siellä käyttävät. Samoin yleensäkin liharuoat saa mut voimaan pahoin jne.
Vitun köyhiä paskavanhuksia!! Hyi saatana D: Miks aina just joko vitun pikkunulikoita tai sit ääliö mummoja/pappoja?
ihan normaalia, ikävä kyllä :( samoin irtomyynnissä olevia pullia ronkitaan käsin :O
kerran todistin Liddlin paistpistellää miten pappa niisti käteen ja sitten otti SORMILLA viinerin.. olin oksentaa ja hävisi muuten donitsien himo samantien !
[quote author="Vierailija" time="24.02.2012 klo 11:33"]
irtokarkkeja useamman kerran kuukaudessa jo vuosien ajan, enkä oo koskaan niistä sairastunut. Ja eihän ne pikkupenskat edes yletä kuin niille alimmille laareille. Jos noin kammoatte niin ostakaa sitten irtiksenne vaikka leffavuokraamoista, niissä on ainakin koko ajan tai lähes koko ajan myyjällä näköyhteys karkkeihin niin ei kukaan pääse niitä kähmimään.
[/quote]
Ei ei ei... Ei pidä paikkaansa. Näköyhteys ei valitettavasti tarkoita välitöntä yhteyttä siihen altaaseen kuopaisevaan käteen. Lisäksi monissa leffavuokraamoissa (sikäli kuin niitä on enää juuri olemassa) on yleensä vain yksi työntekijä, joka ei voi koko ajan kyylätä niitä karkkilaareja.
Ihan todella yleistä on, että lapset, vanhukset, ulkomaalaiset, teinit ja nistit käyvät sörkkimässä niitä karkkeja. "Normaalit" aikuiset ihmiset harvemmin, mutta eivät todellakaan osaa penskojaan kieltää kunnolla. Paperisia karkkeja kyllä aina kaivoivat käsin myös, minusta sekin on aika yököttävää.
Olen ollut töissä tuollaisessa lafkassa siis. Jos joku kävi niitä karkkeja kuopimassa ja huomasin asian, niin eipä siinä auttanut kuin kauhoa / kipata laarista iso määrä päällimmäisiä karkkeja pois. Mutta tämä ei takaa mitään absoluuttista hygieniaa, karkkeja lisäksi käännellään purkeista muutenkin usein (ainakin pitäisi). Kannattaa ostaa suosituista paikoista, niissä eivät karkit seiso yhtä pitkään myynnissä.
Silti ostan edelleen irtokarkkeja, ovat ne vaan niin hyviä :) Marketeissa voi kaivaa sieltä takaa, pudottaa karkkeja laariin (en tosin ole ollut marketissa töissä enkä tiedä sitä prosessia, miten karkit noihin lootiin laitetaan), niitä tuskin ainakaan naperot ovat lähmineet. Leffavuokraamoissa / karkkikaupoissa ei auta kuin yrittää unohtaa se, että niitä karkkejahan muuten luultavasti on joku käynyt kourimassa.
MIKSI oi miksi te ette sano näille ihmisille mitään? Voi luoja miten suomalaisen mamman käytöstä, vieressä katsotaan ja kauhistellaan mutta suuta ei auki saada.. paitsi tutuille kun sormet syyhyten juorutaan mitä tuli nähtyä
[quote author="Vierailija" time="24.02.2012 klo 09:25"]
Suklaakattiloihin alkaa jossain vaiheessa syntyä matoja yms. mitä sitten pestään pois. Mutta missä vaiheessa?
[/quote]
Urbaanilegenda.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2012 klo 12:46"]
Mieheni työskentelee myymälävartijana ja on kokemansa/näkemänsä takia aivan ehdoton siinä, että meille ei irttareita osteta. Paitsi karkkikaupasta/leffavuokraamosta, jossa joku niitä karkkeja pitää kokoajan silmällä.
Pientä se minusta on, että lapset niitä karkkeja räplää. Joo epähygienistä jne. enkä minäkään sitä omilleni salli, mutta enemmän minua ällöttää narkkarit ja spurgut jotka käyvät ihan yhtälailla paskasilla räpylöillään niitä karkkeja lääppimässä.
Ja rekkamiesten keskuudessa kulkee sitkeitä huhuja sellaisesta, että ensin runkataan ja sitten lähetään markettiin hiplaamaan omenoita.
[/quote]
Minä näin kaupassa mummon, joka pähkäili omenoiden makua ja haukkasi omenasta. Hyvää kuulemma oli.
Onneksi en ole koskaan ostanut irtokarkkeja.
Olen ollut karkkitehtaalla töissä. Tietäisittepä vaan mitä sielläkin linjastoilla möngertää, niin ei paljon tulis mieleen tehdaspakattuja karkkeja puolustaa...
Makuunissa katselin kerran kun eräs kansallispukuinen äiti veti karkkeja joka ainoasta laatikosta samalla kun kakaransa teki samaa ja nyppi ehkä kolme karkkia pussiin...
Ystäväni kertoi, että ne alimmat irtokarkit on niitä saastaisimpia, koska ne eivät "vaihdu". Uusia tuoreita kaadetaan päälle ja alimpiin tulee jopa matoja, hiuksia, roskia, hometta ja likaa. Oli siis leffavuokraamossa töissä ja kauhisteli asiaa, kertoi ettei sen nähtyään ole voinut syödä irtokarkkeja. Itse kyllä syön niitä, vaikka vähän ällöttääkin.
Kaupassa ruova pudotti irtomyyntissä olevan munkin kaupan paskaselle lattialle ja laittoi pokkana pudonneen munkin takaisin myyntikoriin. Huomautin siitä rouvalle ja ihan helvetinmoisen huudon sain palkinnoksi.
Täällä sitten jaksetaan tehdä ongelma joka asiasta. Älkää sitten syökö, mutta tarviiko sitä koko maailmalle julistaa ja antaa itsestään neuroottinen kuva?
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 08:57"]Ystäväni kertoi, että ne alimmat irtokarkit on niitä saastaisimpia, koska ne eivät "vaihdu". Uusia tuoreita kaadetaan päälle ja alimpiin tulee jopa matoja, hiuksia, roskia, hometta ja likaa. Oli siis leffavuokraamossa töissä ja kauhisteli asiaa, kertoi ettei sen nähtyään ole voinut syödä irtokarkkeja. Itse kyllä syön niitä, vaikka vähän ällöttääkin.
[/quote]
Kyllä ne purkit pestään hyvin usein läpi, että turha pelko :D eli karkit kipataan puhtaaseen purkkiin ja näin pohjimmaiset on taas päällä.
Romanit ja heidän lapset, vanhukset, humalaiset/narkit. Siinä isoimmat riskiryhmät käsikeruulle.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 09:08"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 08:57"]Ystäväni kertoi, että ne alimmat irtokarkit on niitä saastaisimpia, koska ne eivät "vaihdu". Uusia tuoreita kaadetaan päälle ja alimpiin tulee jopa matoja, hiuksia, roskia, hometta ja likaa. Oli siis leffavuokraamossa töissä ja kauhisteli asiaa, kertoi ettei sen nähtyään ole voinut syödä irtokarkkeja. Itse kyllä syön niitä, vaikka vähän ällöttääkin.
[/quote]
Kyllä ne purkit pestään hyvin usein läpi, että turha pelko :D eli karkit kipataan puhtaaseen purkkiin ja näin pohjimmaiset on taas päällä.
[/quote]
Jep, leffavuokraamossa nimenomaan pestään karkkipurkit jatkuvasti ja hyvin ja siksi ostankin niistä karkit.
Eihän tuo vielä mitään. Lidlissä lapsi ottaa irtopähkinälootasta pähkinän/pähkinöitä suuhun, vanhempi kieltää, lapsi laittaa pähkinän suustaan takaisin lootaan.
irtokarkkeja useamman kerran kuukaudessa jo vuosien ajan, enkä oo koskaan niistä sairastunut. Ja eihän ne pikkupenskat edes yletä kuin niille alimmille laareille. Jos noin kammoatte niin ostakaa sitten irtiksenne vaikka leffavuokraamoista, niissä on ainakin koko ajan tai lähes koko ajan myyjällä näköyhteys karkkeihin niin ei kukaan pääse niitä kähmimään.