Tänään Prismassa nähtyä - yäk en kyllä enää osta irtokarkkeja
Perhe, jossan n. 2 ja 4 vuotiaat lapset olivat irtokarkkihyllyn äärellä.
Kaksivuotias käpälöi kauhoja, availi niitä alimman rivin luukkuja, ott karkkejä käsiinsä, äiti kielsi ottamasta ja laittoi karkit omin käsin takaisin niihin laatikoihin. Ja lapsi jatkoi, ja jatkoi ja jatkoi....
Oli ihan hilkulla etten käskenyt vanhempia pitämään lastaan erossa niistä karkeista. Yrittivät kyllä kieltää, mutta ilman tulosta.
Ja nyt kaduttaa etten avannut suutani..
Kommentit (53)
Mieheni työskentelee myymälävartijana ja on kokemansa/näkemänsä takia aivan ehdoton siinä, että meille ei irttareita osteta. Paitsi karkkikaupasta/leffavuokraamosta, jossa joku niitä karkkeja pitää kokoajan silmällä.
Pientä se minusta on, että lapset niitä karkkeja räplää. Joo epähygienistä jne. enkä minäkään sitä omilleni salli, mutta enemmän minua ällöttää narkkarit ja spurgut jotka käyvät ihan yhtälailla paskasilla räpylöillään niitä karkkeja lääppimässä.
Ja rekkamiesten keskuudessa kulkee sitkeitä huhuja sellaisesta, että ensin runkataan ja sitten lähetään markettiin hiplaamaan omenoita.
Aikanaan toditin Rauman s-marketissa, kun ikäihminen täytti irtokarkkipussinsa reilusti paljaalla kädellään. Koura purkkiin ja purkista pussiin, taas seuraavaan purkkiin jne.
En saanut näkyä silmistäni, enkä voinut kyllä enää sieltä karkkia ostaa
kaikissa paikoissa, missä on niitä irtokarkkilaatikoita. Olen nähnyt kuinka noita isommatkin lapset maistelevat karkkeja ja jopa laittavat puoliksi syötyjä takaisin, varsinkin tikkareita. Vanhemmat eivät joko välitä tai osaa laittaa sellaista käytöstä kuriin.
Olen jo aikoja sitten lakannut ostamasta noita karkkeja juuri siksi, että niissä voi olla vaikka mitä räkää ja kuolaa. Eivätkä edes ole lapset ainoita, jotka kauhovat siellä likaisine käsineen - aikuisiltakin se näkyy onnistuvan.
Maailma on "likaa" täynnä ja mieli häiriintyy jos sitä liikaa pohtii. Vrt. kuuluisa laulaja joka huhujen mukaan vaatii aina uuden vessanpytyn kiertuehoteilleihinsa.
Suklaakattiloihin alkaa jossain vaiheessa syntyä matoja yms. mitä sitten pestään pois. Mutta missä vaiheessa?
kaikissa paikoissa, missä on niitä irtokarkkilaatikoita. Olen nähnyt kuinka noita isommatkin lapset maistelevat karkkeja ja jopa laittavat puoliksi syötyjä takaisin, varsinkin tikkareita. Vanhemmat eivät joko välitä tai osaa laittaa sellaista käytöstä kuriin.
Olen jo aikoja sitten lakannut ostamasta noita karkkeja juuri siksi, että niissä voi olla vaikka mitä räkää ja kuolaa. Eivätkä edes ole lapset ainoita, jotka kauhovat siellä likaisine käsineen - aikuisiltakin se näkyy onnistuvan.
Ja olen ihan nähnyt myös aikuisten (yleensä vanhoja mummoja tms) maistelevan karkkeja noista laareista..
Minun mieleni häiriintyy lähinnä siitä, että vanhemmat eivät edes viitsi yrittää opastaa lapsiaan oikeaan käytökseen tässäkään asiassa. Näyttävät vieläpä oikein esimerkkiä omalla käytöksellään.
Maailma on "likaa" täynnä ja mieli häiriintyy jos sitä liikaa pohtii. Vrt. kuuluisa laulaja joka huhujen mukaan vaatii aina uuden vessanpytyn kiertuehoteilleihinsa.
Minun mieleni häiriintyy lähinnä siitä, että vanhemmat eivät edes viitsi yrittää opastaa lapsiaan oikeaan käytökseen tässäkään asiassa. Näyttävät vieläpä oikein esimerkkiä omalla käytöksellään.
onneksi voi ostaa karkkeja pusseissa.
Ostan jatkossakin irtolaareista. Kasvatan vaikka sitten vastustuskykyä :)
Olin ostamassa irtopiirakoita ja kuinkas ollakaan, edelläni oli nainen joka avasi sen laatikon ja pärskäytti oikein kunnon aivastuksen sinne piirakoihin, yöks. Jäi piirakat ostamatta. Ja että pääsette oikein rasistiksi haukkumaan niin tämä nainen oli somali. Väkisin tuli mieleen, että kiva saada tuperkuloosi.
Perhe, jossan n. 2 ja 4 vuotiaat lapset olivat irtokarkkihyllyn äärellä. Kaksivuotias käpälöi kauhoja, availi niitä alimman rivin luukkuja, ott karkkejä käsiinsä, äiti kielsi ottamasta ja laittoi karkit omin käsin takaisin niihin laatikoihin. Ja lapsi jatkoi, ja jatkoi ja jatkoi.... Oli ihan hilkulla etten käskenyt vanhempia pitämään lastaan erossa niistä karkeista. Yrittivät kyllä kieltää, mutta ilman tulosta. Ja nyt kaduttaa etten avannut suutani..
Lidlissä kaivoi spurgu käpälöillään karjiksia... ja jotta pääsette haukkumaan mamupatjaksi niin oli muuten alkuperäisväestöä ;)
tuoreleipäosastolla oli maistiaiset. Siitä sai sitten ostaa vastapaistettua leipää ja ne leivät olivatpaljaina, kauniisti aseteltuina (toodella houkettelevia ja tuoksuvia) ja esittelijä otti paperilla ne siitä laatikosta ja sujautti pussiin.
No siihenpä saapui ihan siisti suomalaisherra ja otti maistiaispalan ja päätti ostaa kyseistä leipää. Alkoi sitten paljain käsin kopeloimaan ja puristelemaan leipiä valitakseen mieleisen. esittelijä katsoi silmät pyöreenä ja yritti jotain sönköttää, että hän antaa leivän, mutta mies vain hiplaili niitä limppuja... HYI!
tomatteja, paprikoita jne. Ja kyllä niitä karkkipussejakin hiplataan.
Ei kantsi enää mennä kauppaan ollenkaan.
tomatteja, paprikoita jne. Ja kyllä niitä karkkipussejakin hiplataan.
Ei kantsi enää mennä kauppaan ollenkaan.
Karkkeja sen sijaan jatkuvasti.
Te puolustelijat taidatte olla itse näitä kaupassa sikailevia ihmisiä.
lapset kyllä usein kähmii niitä karkkeja siellä irtokarkkihyllyillä. Ja syö niitä.
Yhtenä päivänä yhdessä kaupassa jossa olin töissä oli kaksi n.7v poikaa jotka napostelivat irtokarkkeja ja oli selvää etteivät he olleet ostopuuhissa vaan ainoastaan herkuttelemassa. Vanhempia ei näkynyt. Jouduin kieltämään heitä useamman kerran napostelusta, sanoin että se ei ole sallittua ja itseasiassa varkaus. Joka kerta vastaukseksi tuli naurua ja "joo joo" mutta silti ne penskat menivät uudestaan ja uudestaan sinne napostelemaan. Tiesin tämän koska jäin seuraamaan tilannetta. Soitin vartijalle että jos hän viitsisi tulla paikalla antamaan pojille pikku puhuttelun kun ei kerran mene puhe perille, ja sanoinkin että eihän tästä tarvitse tehdä muuten numeroa, kuhan vaan vähän säikäyttää nuo pikku nilkit. Vartija oli tietenkin heti juonessa mukana ja yllätti pojat irtokarkkihyllyltä rysänpäältä.
Teki hyvää kuulla kuinka pojat itkua tihrustaen ja ääni väristen anoivat vartijaa että eivät joutuisi vankilaan ja lupasivat että eivät koskaan enään varasta kaupasta ja myös tituleerasivat vartijaa poliisiksi :D Vartija antoi poikien päästä pelkällä säikähdyksellä, opetus oli riittävä rangaistus. Toivottavasti meni oppi perille.
Toivottavasti pikkunilkit sai opetuksen kun kerran vanhemmilta on jääny homma opettamatta.
kun eräs vanhempi mies söi pudonneita irtokarkkeja LATTIALTA!
Hyi yök.