Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä, jos tietäisit jonkun tuttavan tuloiksi 95000 e vuodessa?

Vierailija
15.11.2005 |

Ajattelisitko heidän olevan varakkaita vaikka asuvat ihan perusparitalossa, yksi auto, äiti kotona ja kaksi lasta. Pukeutuminen ihan perustyyliä eikä millään snobbailla.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kuvitella, ettei heillä tarvitse jokaista ostosta kovasti miettiä.

Vierailija
2/43 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkällä maksuajalla..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi paremmin tienaavien pitäisi jotenkin tuoda esille varakkuutensa?Jos jollakulla on jumalattoman iso talo, kolme uutta autoa, ulkomailla käydään vähintään kaksi kertaa vuodessa ja vaatteet ovat kalliita muotivaatteita, niin ei sekään ole hyvä. Sitten haukutaan ja ihmetellään miksi nuo pröystäilevät rahoillaan.

Vierailija
4/43 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

t.ap

Vierailija
5/43 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuitenkaan kaveeraisi snobejen kanssa, mutta varakkaita varmasti tuttavapiirissäni löytyy, olemme varakkaita itsekin. Ei se kylläkään meistä ulospäin näy. Ihmiset joilla on rahaa ja ovat tottuneet siihen eivät retostele rahoillaan varakkuus ei näy ainakaan helposti ulospäin. Yleensä ne joilla on sitä statusta hankittu (avoautoja, kultakeeloja+muuta mautonta) niin ne on enemmän tai vähemmän joko veloiksi ostettu tai peritty tai äkkirikastumisella muuten hankittu.

Vierailija
6/43 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tulomme ovat suunnilleen tuon verran ja kyllähän sillä aineellisesti kivan ja elämän saa. Mutta ei mitään ökyilyä kuitenkaan. Mutta voi ostaa jotain, jos tekee mieli eikä tarvitse joka penniä laskea. On varaa siihen, mitä oikeasti haluaa - esim. laadukkaisiin kodinkoneisiin tai huonekaluihin.

Verottaja tuosta vie ihan hirveän siivun kylläkin, varsinkin kun ovat palkkatuloja.

Vierailija
7/43 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisen keskiansio noin 30 000 euroa, naisilla vielä pari tuhatta vähemmän niin on kyse hyvin toimeentulevasta perheestä.

Vierailija:

Ajattelisitko heidän olevan varakkaita vaikka asuvat ihan perusparitalossa, yksi auto, äiti kotona ja kaksi lasta. Pukeutuminen ihan perustyyliä eikä millään snobbailla.

Vierailija
8/43 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ne ovat yhden ihmisen tulot, veroihin menee 50 % ja hieman ylikin. Eli käteen jää n. 46 000 e. Jos taas me tienaisimme tämän yhdessä vaikka siten, että mies 55 000 ja minä 40 000, jäisi käteen PALJON enemmän. Miehellä veroprosentti olisi n.40 ja mulla 35. Mies saisi käteen 33 000 ja minä 26 000 eli yhteensä 59 000! Erotus 13000 euroa vuodessa (eli monen ulkomaanmatkan hinta)! On se aika väärin.

Joten, kun monet tuttavaperheemme tienaavat yhteensä jopa vähemmän kuin mieheni, heille jää enemmän käteen. Ja luulevat siis, että ryvemme rahassa :D Miksei Suomessa ole perheellä yhteisverotus kuten Saksassa??

Anteeksi valitus! Tiedän, että monella on vähemmän mutta on silti niin väärin, että verottaja lohkaisee suurimman osan....

t.ap

Vierailija
9/43 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

menotkin ja tätä eivät kaikki oikein aina ymmärrä. En sillä ettei ap ymmärtäisi.

Vierailija
10/43 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

... että Suomessa nainen ei ole miehensä elätti, vaan (toivottavasti) avioliitossakin itsenäinen omat rahansa tienaava verovelvollinen. Toisinkuin Keski-Euroopassa, jossa miehet antavat rouvilleen talouskukkarosta ruokarahat.

Yhteisverotus olisi askel taaksepäin naisen asemassa.

Vierailija
11/43 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota ei varmaan kovin moni tuttavissamme ja sukulaisissamme arvaa, kun asutaan noin 140 000-150 000 euron arvoisessa kerrostalokodissa ja ajetaan noin 22 000 euron hintaisella leasingautolla. Vaatteet välillä suht' laadukkaita, välillä ei. Voi olla, että ennen kesää päästään koko perhe etelänmatkalle t.m.s. Viime kesänä oltiin oikein parin päivän Tukholmanmatkalla : >

Lapsia kolme ja minä vielä kotona jonkun aikaa.

Vierailija
12/43 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse mitenkään ns snobbailla.

Asutaan Usa:ssa ja ainakin tässä pikku kaupungissa vajaan tunnin päästä NY monet ihmiset ovat tosi varakkaita.....asuvat isoissa linnoissaan yli 20h.

Vierailija
13/43 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

t.ap

Vierailija
14/43 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on heti joku/jotkut tekemässä yhteisverotuksesta tasa-arvokysymyksen ja keinon ajaa naiset takaisin kotiin. Me olemme mieheni kanssa monesti harmitelleet sitä, ettei Suomessa ole yhteisverotusta. Meillä minä olen töissä ja mieheni kotona lasten kanssa. Tuntuisi oikeasti reilulta, että meillä olisi yhteisverotus. Näin säästäisimme vähän rahaa, jolla voisimme vaikkapa kustantaa miehelle eläkevakuutuksen.

Vierailija
15/43 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne eteläänkin ihan varmasti pääsisitte jos osaisitte käyttää rahaa oikein!

Vierailija:

Tuota ei varmaan kovin moni tuttavissamme ja sukulaisissamme arvaa, kun asutaan noin 140 000-150 000 euron arvoisessa kerrostalokodissa ja ajetaan noin 22 000 euron hintaisella leasingautolla. Vaatteet välillä suht' laadukkaita, välillä ei. Voi olla, että ennen kesää päästään koko perhe etelänmatkalle t.m.s. Viime kesänä oltiin oikein parin päivän Tukholmanmatkalla : >

Lapsia kolme ja minä vielä kotona jonkun aikaa.

Vierailija
16/43 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettii vain usein sitä, että vähemmällä työmäärällä ja panostuksella saisi käteen enemmän! Eikä silloin tarvitsisi kenellekään selitellä, miksi meillä ei ole niin paljon rahaa kuin monet luulee. Oikeasti se on tietämättömyyttä Suomen verotuksesta.

t.ap

Vierailija
17/43 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun Suomessa edelleen naisen euro on 80 senttiä, niin useimmiten kotiin jäävä olisi nainen. Tämä taas edelleen johtaisi siihen, että naisten palkat pienenisivät (riski ottaa naista töihin, heti kun se on oppinut homman niin se jää kotiin).

Kun tähän vielä lisätään huonontuvat päivähoitopalvelut (kyllähän nytkin päiväkoteja lakkautetaan hanakasti heti jos alueela hoitolapset vähänkin vähenevät), niin systeemi ajaa naiset kotiin.

Näinhän juuri Saksassa on käynyt. Korkeasti koulutetut naiset synnyttävät paljon vähemmän lapsia kuin matalasti koulutetut, koska eivät halua luopua työstään. Suomessa korkeasti koulutetut naiset synnyttävät paljon lapsia, ja tekevät myös paljon töitä. Saksassa yhä usempi nainen joutuu valitsemaan työn ja lasten välillä.

Näistä syistä minä vastustan perheverotusta.

Vierailija
18/43 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kun ne ovat yhden ihmisen tulot, veroihin menee 50 % ja hieman ylikin. Eli käteen jää n. 46 000 e. Jos taas me tienaisimme tämän yhdessä vaikka siten, että mies 55 000 ja minä 40 000, jäisi käteen PALJON enemmän. Miehellä veroprosentti olisi n.40 ja mulla 35. Mies saisi käteen 33 000 ja minä 26 000 eli yhteensä 59 000! Erotus 13000 euroa vuodessa (eli monen ulkomaanmatkan hinta)! On se aika väärin.

t.ap[/]

Ainakin verottajan laskurin mukaan veroja noista tuloista menisi enintään 39000 euroa. Siihen sitten päälle vielä tel ja tyvamaksut n. 4800 euroa eli miehellesi pitäisi käteen jäädä ainakin 51400 euroa.

Vierailija
19/43 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

t.ap

Vierailija
20/43 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

t.ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan