Miten selviydyn opinnoista jos mulla on melkoisen onneton matikkapää?!
Ja miten pärjäisin työelämässä jos mulla menee kauan aikaa kun mietin jotain "laskukaavaa" päässäni. Unohdan nopeasti kaiken mikä liittyy numeroihin...
Olen käynyt useamman kerran ammatinvalintapsykol. ja sitä kautta olen innostunut uuden ammatin hankkimisesta. Oma alani ei työllistä tällä hetkellä. Haluaisin lukea itseni terveydenhoitajaksi! Olen miettinyt tätä kyllä jo pidempään mutta nyt sain kimmokkeen lähteä etsimään opiskelupaikkaa.
Miten on, jos soveltuisin alalle mutta toi laskeminen olisi ainut asia joka tuottaisi enemmän ongelmia niin kannattaako yrittää vaiko heittää hanskat tiskiin...
Kommentit (4)
Jos olet aivan onneton numeroissa, älä missään tapauksessa ainakaan terveydenhuoltopuolelle!
Maailmasta löytyy varmaan monta sellaista ammattia, jossa esim. prosenttilaskun sählääminen tai desimaalipilkun heitto suuntaan tai toiseen ei ainakaan kenenkään henkeä vie.
Ei kai nyt esim. kouluissa, neuvoloissa, työterveyshuollossa jne. tarvitse jatkuvasti jotain laskea. Kyllähän rokotuksia annetaan mutta eiköhän niistä jotenkin selviä? Eikö terveydenhoitajat voi olla kuitenkin aika erilaisissa paikoissa töissä?
ja niin kun totesit, tuskin terkkarit koko aikaa mitään laskee. Kaverini, lukiossa matikka 6, lähäri ja sairaanhoitajakouluissa sanoi olevansa luokan parhaita, lääkelaskuthan tulee kaavalla, ja sen kun opit, eli jos todella kiinnostaa, oppii, näin sanoi kaverini.
No ei ne terveydenhoitajatkaan kyllä mitään laskea osaa.