Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka syötte kasvisruokaa/vegeä

Vierailija
11.01.2026 |

Miten hoidatte ruoanlaiton jos muu perhe ei suostu syömään kasvisruokaa? Minulla päävastuu ruoanlaitosta, koska mies tekee pitkää päivää. Haluaisin terveyssyistä syödä mahdollisimman kasvisvoittoisti ja veriset lihapakkaukset ja limaiset kanat ällöttävät. Teen kuitenkin niistä ruokaa lapsille ja miehelle. Itselle sit omat pöperöt mutta uuvuttavaa on. Mikä ratkaisuksi?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se jolle tehty ruoka ei kelpaa saa kokata itse.

Vierailija
2/12 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kasvisruokaa koko perheelle ja hyvin maistuu. Joskus saattaa olla lihavaihtoehtokin, jos ollaan tehty vaikka uunimakkaraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi oma mies on järkevä ja syö ruokaa, oli se sitten kasvisruokaa tai pihvi. Ei tarvitse tehdä hänelle erikseen ruokaa. Lapsetkin ovat oppineet syömään monipuolisesti kaikkea.

Vierailija
4/12 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetat kasvissyönnin niin voit syödä samaa kuin muukin perhe.

Vierailija
5/12 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö voi tehdä kaikille kasvisruokaa ja muille lisäksi kalaa tai lihaa lisukkeeksi. 

Vierailija
6/12 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ymmärtänyt miksi pitäisi tehdä eri ruuat kaikille. Hoh hoijaa. Niin junttia ja törkeää olla syömättä toisen valmistamaa ruokaa. Voihan mies itse siihen ruuan kylkeen valmistaa jotain lihaa halutessaan. Ei ole ap:n päänvaiva.

Vierailija
7/12 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikö voi tehdä kaikille kasvisruokaa ja muille lisäksi kalaa tai lihaa lisukkeeksi. 

Miksi ihmeessä? Ei kasvisruoka ole jotain mihin tarvitsee lisukkeeksi lihaa. Aika kaukana ollaan nykyään siitä, että kasvisruoka on joku parsakaaligratiini. Vai paisteletko usein pihviä makaronilaatikon kaveriksi?

Vierailija
8/12 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisista ruuista he tykkäävät? Varmasti löytyisi hyviä kasvisruokia joista hekin tykkäisivät.

Tässä esim pari omaa suosikkia : )

https://www.instagram.com/p/C19-F1nK2IF/

https://www.instagram.com/p/CMupo0mpg5L/

https://www.instagram.com/p/CszAUcqtvU7/

Vierailija
9/12 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen aika usein kaksi ruokaa. Mieheni on kasvissyöjä ja me muut perheenjäsenet sekasyöjiä. Oon niin tottunut tähän, että ei ole mitenkään hankalaa. 

Vierailija
10/12 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No helppoa tuo on, kasvisruoan lisukkeeksi vaikka jotain lihaa pihviä, pullia jne. 

Vierailija
11/12 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä teen aika usein kaksi ruokaa. Mieheni on kasvissyöjä ja me muut perheenjäsenet sekasyöjiä. Oon niin tottunut tähän, että ei ole mitenkään hankalaa. 

Vois olla hankalaa, jos tekisit siitä numeron, kaikki on hankalaa jos niin haluaa 

Vierailija
12/12 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin päin se varmaan onkin helpompaa. Minua inhottaa ajatuskin siitä että käsittelisin raakaa lihaa tai kalaa, eli jos joutuisin tekemään jotain muuta kuin kasvisruokaa, pystyisin varmaan paistamaan jotain valmiita lihapullia tai kalapuikkoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi