Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihana tupakka?

23.02.2012 |

Mmmm, ihana tupakka! Miksi niin moni polttaisi, jos se ei olisi ihanaa? Tupakka tuo hyvän olon tunnetta. Osa tupakoijista saattaa palkita itseään henkosilla ”nyt olen kyllä ansainnut tupakan”. Tupakka on myös ystävä, joka kulkee rinnalla elämän tyrskyissä. Tupakan voi polttaa iloon, suruun, suuttumukseen…

Mutta mistä on kyse? Moni tupakoitsija kuitenkin haluaisi lopettaa polttamisen, mutta se onkin yllättävän vaikeaa. Pitäisikö tupakkaa kieltää kokonaan lailla vai onko se jo nyt liian rajoitettua?

Oletko sinä onnistunut vähentämään tai lopettamaan tupakoinnin, kerro meille miten?

Baareissa ei saa enää polttaa ja kassat ovat tehneet mielikuvamainonnasta ja ostamisesta haastavampaa. Ovatko nämä uudistukset vaikuttaneet valintoihisi vai vaan saaneet pinnan kireälle?

Ehkäisevä päihdetyö EHYT ry:n työntekijät Paula ja Meri ovat mukana keskustelussa 15.30 asti. Katso lisää profiileista tai www.ehyt.fi

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies altistuu savulle työssään. Onko tuollainen tosiaan sallittua vielä nykyään? Olen sitä hämmästellyt miehelle.

Vierailija
42/44 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskoulua voisi jatkaa 18 ikävuoteen. Ammattikoulut vasta myöhemmäs. Moni aloittaa tupakoinnin ammattikoulussa. Varuskunnissa tulisi olla tupakointikielto ja myyntikielto kokonaan.

Totta on se, että harva aikuisena enää aloittaa polttamisen, eli jos onnistuisi jollain keinoin varjelemaan ne kriittiset murrosiän vuodet, oltaisiin jo aika vahvoilla.

Siihen juuri tiukennettu laki tähtääkin, ehkäisemään nuorten tupakointia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei kauppojen ja markettien ovilla saa polttaa. Raivostuttavaa mennä kauppaan tai tulla ulos kaupasta kauhean savuverhon läpi!

Vierailija
44/44 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ehdin polttaa 10v, todella nuorena aloitin. Koskaan en harkinnut lopettamista tai kokeillutkaan, rakastin tupakoimista ja saattoi joskus mennä askillinen päivässä.

Lopetin heti kun sain tietää olevani raskaana, ja mielestäni oli ihan itsestäänselvyys ettei raskaanaollessa polteta. Lapsen syntymän jälkeen (poika nyt 8,5kk) olen antanut itselleni luvan halutessani polttaa 1 tupakan viikossa, mutta sekin tapa on jäänyt. Nyt saatan maistaa jonkun muun tupakasta jos olen jossain käymässä ilman muksua. Eipä ole tehnyt mieli aloittaa tupakointia uudestaan.

Ja nyt kun sitä lopettamista muistelee, niin helppoahan se mielestäni oli. Lapsen etu meni epäterveellisen tavan edelle ja sillä siisti.