-fiona-, huhuu!
Älä nyt hyvä ihminen lähde minnekään lätkimään! Luin tuon sinun kommenttisi tuolta pco-plikkojen pinosta. Toivoisin ainakin, että saisin vaihtaa ajatuksia kanssasi, kun ollaan kuitenkin aika samassa tilanteessa ja taustaa on jo sieltä pitkiksistä. Oma piina tältä kuukaudelta vetelee viimeisiään, huomenna testipäivä. Ei ole ollenkaan toiveikas olo jostain syystä :( Vähän on jo asennoiduttu seuraavaan yritykseen, vaikka nyt tuntuu, että tuskin meille tälläkään konstilla vauvaa saadaan. Se onnistumisprosentti on kuitenkin niin pieni.
Oletteko te jaksaneet miettiä jatkoa? Tästä inssistä nyt voin sanoa, että fyysiseltä puolelta helppo juttu, mutta kyllä tämä piina on yhtä piinaa vaikka kuinka yrittää normaalisti olla. Me nyt kuitenkin aiotaan lyödä päätä seinään niin kauan kuin tulosta syntyy tai tehdään loppu hoidoille ;)
Mutta älä nyt katoa mihinkään, jos ei enää pco-plikkojen pinossa huvita oleskella niin olisi kiva kuitenkin vaihtaa ajoittain kuulumisia!
Kommentit (4)
Testasin tänä aamuna negatiivisen. Kuten jo aiemminkin kirjoittelin niin olin tosi varma tällaisesta lopputuloksesta. Oireet eivät olleet ollenkaan sellaiset kuin silloin pari kuukautta sitten kun mulle mahdollisesti tuli se keskenmeno. On kyllä harmittanut ihan älyttömästi etten sillon testannut ajoissa, ettei nyt tarvitsisi jossitella. Mutta nytkin tuli todistettua se, ettei mulla hormoonit saa sellaisia oireita aikaiseksi mitä esiintyi silloin. Kunhan vuoto alkaa niin varataan aika seuraavan inssiin.
Kurjaa, että tuli negaa [/color=fuchsia]mörötin[/color]. Voisiko inssikierrossa olla yhtään vaihtelua testauspäivässä? Olen aina itse heittämässä heti kirveen kaivoon, joten tuli mieleen voisiko sulle vielä plussa pläjähtää parin päivän päästä..
Mulla on jotenkin sellainen fiilis (pelkkä fiilis), että luulisi todennäköisyyden jollain tapaa paranevan kun hoitoja tehdään useampi. Vai onkohan todennäköisyydet yhtä suuret hoitojen määrästä riippumatta..? Itse haluaisin uskoa, että kun kuukautiset on säännöllistyny esim. clomeilla/inssillä niin onnistumisen mahdollisuus kasvais kuukausi kuukaudelta.. Tää on varmaan vaan toiveajattelua ;)
Tuntuu, että on aivan mielettömän raastava vauvakuume tällä hetkellä. Eilen tuli telkkarista dokumentti Odottavan aika on pitkä (kertoi raskausajasta ja synnytyksestä) ja vaikka siinä oli tosi tuskallisia kohtauksia synnytyksestä niin se lopputulos (=vauva ) oli niin hieno, että tirautin oikein kunnon kyyneleet. Taitaa olla mulla hormonit aika sekaisin ;)
Miten sulla [color=fuchsia]mörötin[/color] menikään se inssi? Eikös ovulaation induktio tehty sulle clomeilla? Mietin vaan, että jos sulla oli muitakin lääkkeitä käytössä niin vaikuttiko mitenkään sun mielialaan? Mulla tuntuu, että mieliala laskee jo pelkkien clomien (2 tbl/vrk) vuoksi tosi paljon (ja tiedän, että kuulostaa tyhmältä ;)
Pahoittelut vielä mahdollisen keskenmenosi vuoksi. Mieheni epäilee, että minullakin oli varhaisen vaiheen keskenmeno yhdessä kierrossa. Hänen mielestään mun nänneissä tapahtui ihan selvä muutos (nännipihat muuttuivat tummiksi). Yritän olla miettimättä asiaa sillä en saa siihen varmaan koskaan selvyyttä.
Kovasti tsemiä tulevaan uuteen inssiisi. Tiedätkö jo millainen ovulaation induktio sun pään menoksi on suunnitteilla? ;)
Tämä eka inssi siis tehtiin clomeilla, söin niitä kaksi ekaa päivää 50mg/vrk ja loput kolme päivää 100mg/vrk, näillä saatiin toiselle puolelle kaksi hyvän kokoista follikkelia. Ne eivät kuitenkaan näyttäneet mitään merkkejä puhkeamisesta niin lisäksi mulle annettiin pregnyl 5000IU, joka ilmeisesti sai ainakin toisen muniksen irtoamaan. Siitä ei tullut mulle mitään sivuoireita.
Mulle ei nämä hormonit muutenkaan näytä aiheuttavan ihmeempiä oireita, tosin clomit tässä kierrossa aiheuttivat hirvittävän päänsäryn ja ne ihanaiset kuumat aallot ;)
Todennäköisesti seuraavakin inssi tehdään clomeilla, kun niillä kuitenkin saadaan niitä oikeankokoisia rakkuloita ja perään sitten se pregnyl. Tuo munasolun irtoaminen on varmasti ollut se ongelma edellisillä clomikierroilla, koska silloinkin on nähty ultrassa että munarakkulat kasvaa, mutta munasolut ovat jääneet irtoamatta ja siten kuukautiset tulematta.
En usko enää plussaan tässä kierrossa, koska alavatsaakin on kouristellut viime päivät menkkoja lupaavasti. Mutta jostain syystä nyt on kyllä sellainen olo, että kyllä se plussa meillekin tulee aikanaan! Toivottavasti se vuoto vaan nyt alkaisi mahdollisimman pian, että päästäisiin eteenpäin.
Ja siitä mahdollisuuksien paranemisesta. Meidän kohdalla voidaan laskea, että ennen tätä inssiä, mulla on ollut tasan kaksi kertaa mahdollisuus tulla raskaaksi viimeisen vuoden aikana: toinen oli eka clomikierto ja toinen se luomuovis. Joten meidän kohdalla nämä inssit parantavat jo huomattavsti mahdollisuuksia, jos joka kerralla saadaan hyviä muniksia ja saadaan ne vielä irtoamaankin. Tämän hetkisen tiedon mukaan juuri nämä syyt ovat este meidän lapsen saamiselle ja voi että minä toivonkin kädet ristissä, että mitään muuta syytä siihen ei olisi! Täytyy vaan toivoa parasta!
Mukava kuulla kuulumisiasi [color=red]mörötin[/color] Pidän todella kovaa peukkuja, että teillä onnistuisi pian! Minustakin on aina kiva kuulla sun kuulumisiasi ja toivottavasti pian kuulisin myös plussauutisia :)
Tuo viestini tuolla PCO-plikoissa taitaa vaikuttaa kärkkäämmältä kuin oikeasti tarkoitinkaan. Pahoitteluni siitä, olisin voinut sitä tekstiä vähän muotoilla ennen enterin painallusta ;) Mutta jo pitemmän aikaa porukka (ehkä vahingossa) on pinossa tosi jakautunut. Ja se olisikin ihan ok kirjoitella vaan niitten kanssa joiden haluaa, mutta kun siitä aina sivumennen silloin tällöin mainitaan ihan viesteissäkin.. No mutta se siitä. En siis ole mitenkään pahalla päällä tai mitään. Halusin vaan kommentoida, että se ei ole mielestäni kauhean korrektia (ei ollut kyllä mun viestikään ;)
Me ollaan hoitojen kanssa vähän pysähdyksissä tällä hetkellä. Clomeja popsin yhä ja toivotaan tietty tärppiä vaikka pakko kyllä myöntää, että alkaa jo pikkuisen usko horjua raskautumiseen. Vähän aikaa sitten miehen kanssa puhuttiin inssistä ja pohdittiin josko kokeiltaisiin. Päätettiin kuitenkin vielä vähän aikaa jatkaa clomeilla kun ovis on ilmeisesti melkein kaikissa kierroissa ollut. Ehkä meillä siis se pieni toivo vielä kytee :)
Hyviä öitä kaikille :)