Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä tällaisiin häihin?

Vierailija
23.02.2012 |

Onko hassua pitää häät kuopuksen ristiäisten yhteydessä ensikesänä? Meillä siis viides lapsi syntyy loppukeväästä ja nyt kävi uskomaton tuuri; kuulin töiden kautta, että kaupungin huipuimmassa hääpaikassa olisi vapaana peruutuksen takia eräs kesälauantai. Mies oli mennyt sitten varaamaan paikan meille. Kosinut oli jo pari kuukautta sitten, mutta ajateltiin ensin mennä ihan vaan kotona ristiäisten yhteydessä naimisiin ilman mitään ylimääräisiä "seremonioita".

Ollaan hiukan alle kolmikymppisiä molemmat ja tosiaan siis viides lapsi tulossa (kaikki ei biologisia). Onko vähän hassua mennä tässä vaiheessa naimisiin? Ja kuinka hirveä urakka tulossa, vaikka pidettäisiin vihkiäiset vain lähimmille 50 hlölle eli sisarusten perheille ja vanhemmille. Pienimuotoiset päiväjuhlat olisi tarkoitus pitää (ei kirkkoa tai mitään isoa hääohjelmaa). Pääseeköhän työmäärä kuitenkin yllättämään?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmäärä on ihan juhlien pitäjistä kiinni, kannattaa ensin varmistaa että on apujoukkoja. Meillä oli ristiäiset ja vihkiminen samassa tilaisuudessa, pikkuinen sairastui kaksi päivää ennen juhlia ja oltiin päivä sairaalassa, meinasi jo epäitoivo iskeä, että perutaanko juhlat. Pikkuinen tervehtyi juhliin ja itse vietin hääyön rintatulehduksen kanssa.

Mulla oli äiti apuna tarjoilun kanssa, hoiti sen lähes kokonaan itse ja tarjolla oli ihan kakkuja ja suolaisia piirakoita yms pikku purtavaa eli ei mitään ruokia yms.

Muutenkin oli ihanan stressitön tilaisuus lähimpien ihmisten kanssa,muistaakseni noin 40henkilöä oli.

Itsellä jäi hyvä muisto häistä ja ristiäisistä, tykkäsin että lasten jälkeen en enään halunnut sellaisia perinteisiä isoja hääjuhlia vaan tämä oli enemmän meidän juttu.

Vierailija
2/6 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna en sitä tekisi..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna en sitä tekisi..

t. ei-ap

Vierailija
4/6 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan tosi suloista. :)

Kaikissa juhlissa on tietty määrä perustyötä, vierasmäärästä riippumatta. Varsinkaan keittiöön, ruokaan, kattaukseen ja siivoukseen liittyvää työtä ei kannata aliarvioida eikä yrittää tehdä omalla porukalla, jos ette ole todella puuhakkaita ja tykkää siitä että puolet porukasta pyörii kuumassa keittiössä essu päällä äimistelemässä, että mistä astianpesukoneen pääkytkin löytyy, tai miksi kahvinkeitin purskuttelee vedet pihalle. Mä ottaisin ehdottomasti pitopalveusta kaikki keittiötyöt, ja useinhan tää on monissa paikoissa ihan ehtonakin.

Sen lisäksi ulkoistatte kaiken mahdollisen muunkin, ja jaatte vapaaehtoiset apurit

- niihin jotka valmistelee tilan etukäteen; asentavat äänentoistolaitteet, kantavat pöytiä ja tuolia, laittavat liinat, kukat ja koristeet

- niihin jotka juhlien jälkeen siivoavat ja huolehtivat ylijääneet ruuat joko teidän jääkaappiin tai muualle

- niihin jotka ojaavat vierasjoukkoa (pienikin joukko tarvitsee jonkinlaisen ohjaukse ja infon siitä, mitä seuraavaksi tapahtuu)

Lisäksi pari juoksupoikaa, jotka voivat kipaista kauppaan jos jostain syystä jotakin tarvitaan, tai voivat hakea kodista jotain unohtunutta jne.

Mekon voi vuokrata ja kampauksen ja meikin ostaa ammattilaisilta. Sormuskin on helppo hankkia. Kaikenlaisen tilpehöörin, kuten hääkarkit ja itse askarrellut kutsut tms. voi ihan rauhassa jättää pois.

Vierailija
5/6 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tulevat osittain pitopalvelusta, joka pitää tilata paikan vuokraajan kautta. Mutta esim. voileipäkakut ja kakut ajateltiin tehdä itse (mies on huippu leipuri, joten ei tarvi yksin raataa). varsinaista lämmintä ruokaa ei tule, vaan salaatti ym. tyyliin. Ruoka/tiskit/tarjoilu on siis hoidossa.

Mietityttää se, pitäisikö vieraille olla kuitenkin jotain ohjelmaa tilaisuudessa. Muusikkokollega tulee esittämään muutaman kappaleen, mutta mitään muuta en ole vielä suunnitellut.. eikä ohjelmalla ole taroitus vaivata ketään vieraista/kavereista. Kellään mitään ideoita?

Niin ja kolmoselle -kyllä, pukeudun valkoiseen hääpukuun :)

-ap

Vierailija
6/6 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei haluttu mitään perinteistä voileipäkakki juttua.

Saatiin kokki valmistamaan pihalle loimulohta,paellaa mukailtuna sekä perunaa oli jo valmiina

Ohjelmassa oli kolmen hengen ryhmä musiikin saralta, paikalllinen harrasteteatteriryhmä esitti kivan pienen stoorin 15min,ja

muuten oli ihan vapaata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän