Miksi vessapaperi telineet on aina hankalassa paikassa
Kommentit (17)
Rakennuttajan passiivis-aggressiivinen jäynä.
Itse olen ihmetellyt samaa. Samoin kuin miksi perusmalliset hanat on aina niin hemmetin vaikeita puhdistettavia, onko sen raon lavuaarin ja hanan välissä pakko olla niin pieni että sinne kertyy kaikkea moskaa jota pitää hinkata hammasharjan ja pumpulipuikon kanssa.
Miksi julkisissa vessoissa on sellaisia vessapaperitorneja, joista sitä alinta rullaa ei pysty pyörittämään kunnolla ja kamala nyhyäminen paperissa.
Ihan surkea tuote. Ylimmät rullat painavat sitä alinta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi julkisissa vessoissa on sellaisia vessapaperitorneja, joista sitä alinta rullaa ei pysty pyörittämään kunnolla ja kamala nyhyäminen paperissa.
Totta. Hinkutan aina vessapaperin esiin sieltä alarullasta ennen kuin istun pöntölle, koska sillä tavoin pystyn kumartumaan sellaiseen asentoon, missä paperin saa ujutettua ulos telineestä. Istualtaan se on vielä vaikeampaa.
Kuka prkl näitä suunnittelee?
Meillä on vessapaperiteline pöntön vastakkaisella seinällä, eikä siihen yletä muuten kuin nousemalla pöntöltä vähän ja kurkottamalla.
Ei ne kyllä aina ole. Joissakin vuokrakopeissa laitettu ihan vttuillakseen.
Vierailija kirjoitti:
Varastelun takia. Kaikki mikä ei ole pultattu kiinni lähtee kävelemään. Tosin olen kuullut että joskus on pultitkin kadonneet...
Hotelleissa olen monesti törmännyt näihin älyttömyyksiin. Viimeksikin Scandicissa ei ollut vessassa pesualtaan vieressä ollenkaan laskutilaa, ja wc-paperirullateline oli takaviistossa oikealla pönttöön nähden ja pönttö melkein kiinni seinässä niin että piti istua puolella perseellä ja yrittää taistella paperia sieltä jostain takaviistosta samalla kun ripulipaskan roiskeet lentää minne sattuu. Huusin raivosta.
Meillä wc-paperi on kassakaapissa. Eteisessä.
Ainakin itse alle kirjoittanut oma koti talon yksityis omistaja krjoittaa otsikon näin: "Miksi vessa paperi telineet on aina hankalassa paikassa"
Vierailija kirjoitti:
Kas kun ei vessanpöntön takana tai jossain lukollisessa kaapissa
Hyvä idea.
T: suunnittelija
Tämä ihmetyttää erityisesti julkisissa invavessoissa. En käsitä miten liikuntavammainen saa paperia otettua, kun se teline on järestään metrin päässä pöntöstä, liekö kauempanakin.
Vierailija kirjoitti:
Ne ylimmät rullat eivät painaisi sitä alinta, ellei osaamaton siivooja ylitäyttäisi sitä pömpeliä. Toki sen pömpelin olisi voinut sunnitella toisinkin, niin ettei sinne voi sulloa liikaa rullia.
Perussyy on joko WC:n huono suunnittelu ja/tai köyhyys ja kustannussäästöt. Vessasta / kylpyhuoneesta tehdään minimikokoinen, jolloin kaikki joudutaan tunkemaan mihin nyt jotenkin mahtuu ja kaikki varusteet ovat halvimpia mahdollisia.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ihmetyttää erityisesti julkisissa invavessoissa. En käsitä miten liikuntavammainen saa paperia otettua, kun se teline on järestään metrin päässä pöntöstä, liekö kauempanakin.
En ole edes liikuntavammainen, mutta olen ratkaissut asian niin, että menen paperitelineelle, otan sieltä reilun pätkän paperia ja kääräisen sen kaulani ympärille. Sen jälkeen menen pytylle. Kun olen hoitanut asiani, on helppo ottaa paperi kaulan ympäriltä käyttöön.
Pitää vain olla vähän nokkelampi kuin kettuileva suunnittelija.
Kas kun ei vessanpöntön takana tai jossain lukollisessa kaapissa