Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riita miehen kanssa: antaisitko lapsesi leikkiä tällaisen lapsen kanssa?

Vierailija
23.02.2012 |

Puhuu aikuisille todella rumasti, käyttäytyy ylimielisesti ja ilkeästi sekä lasta että aikuisia kohtaan, lyö muita lapsia, on lyönyt jopa opettajaa, lyö vanhempiaan painavilla esineillä täysin estotta, ei suostu pyytämään anteeksi, haluaa aina aikuisten täyden huomion ja erikoiskohtelua, vihaa kaikkea mitä ei halua tehdä ja on patologinen valehtelija.

Toisaalta tytöillä on välillä oikein kivaakin yhdessä ja on mukava ja hauska, kun asiat sujuvat.

Minä en haluasi antaa, mutta koska kyseessä on mieheni hyvän ystävän tytär, mieheni mielestä tuo on vain opettavaista. Kyse on tokaluokkalaisesta tytöstä.

Sovimme miehen kanssa, että av-raati saa päättää… Äänestä heti!

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin teidän kodissanne on teidän säännöt ja teillä on oikeus olla päästämättä kotiinne ihmisiä, joita ette sinne halua. Toisekseen, teillä on velvollisuus huolehtia ensisijaisesti omasta lapsestanne ja siitä, ettei hän joudu ikäviin kuvioihin.

Toisaalta ystävyyden täyskielto ei myöskään olisi oman lapsenne kannalta paras vaihtoehto, koska samalla annatte huonon esimerkin ongelmien kohtaamisesta ja läheisten ihmisten kohtelusta (oletan, että tytöt sitä ovat toisilleen). Hyvä siis olisi, jos laittaisitte väliaikaisen vierailukiellon joka kumoutuu kun aletaan noudattaa sääntöjä. Ja mahdollisesti miettiä tapoja saada tälle kaverille apua, viimekädessä ls-ilmon kautta.

Vierailija
42/46 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon tyyppisille lapsille on joutunut aina ennemmin tai myöhemmin laittamaan rajat kun jotain ihan kamalaa on käynyt.

Joskus jopa niistä vanhemmista on tullut hirveä riesa kun ovat alkaneet suhtautumaan niin, että meidän hyväkäytöksinen lapsi on jotenkin valvomisvastuussa ettei oma kauhukakara tee jotain törkeää.

Että jos heidän Nicopetterinsä menee kivittämään naapurin talon ikkunan, niin meidän lapsi on vastuussa kun ei pystynyt tilannetta estämään.

Kerran oli jopa niin törkeä tapaus, että Nicopetteri oli mennyt hajottamaan meidän ja yhden toisen lapsen yhdessä rakentaman majan. Nicopetterin äiti ja isä sitten tulivat ovelle vaatimaan, että myös meidän lapsen on tultava maja korjaamaan kun Nicopetteri oli väittänyt, että meidän poika olisi majan rikkonut yhdessä hänen kanssansa.

Tarina oli ihan absurdi ja epäuskottava, mutta siltä kauhukakaralta ihan tyypillistä toimintaa. Kehtasipa se vielä ovellamme alkaa soittamaan poskea ja nimittelemään. Vanhempien mielestä meidän olisi muuten pitänyt sitä nimittelyäkin ymmärtää kun hän on vasta lapsi :D:D:D

Noh, ei tarvinnut enää sen kohtaamisen jälkeen miettiä, miksi pojalla on niin heikko pää eikä tippaakaan sosiaalista taitoa.

Fiksuinta ja reiluinta myös huonosti käyttäytyvää lasta kohtaan on, että ei tarvitse enää teidän lapsen kanssa leikkiä. Silloin jopa sillä huonotapaisellakin on jokin mahdollisuus oppia elämässä kullanarvoinen tietoa, että kavereita ei saa/jää jos kohtelee toisia huonosti.

Se on paras kannustin lähteä muuttamaan omaa käytöstään. Ei yliymmärtäminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teille vaivaa ja harmia. Miksi ihmeessä altistaisit lapsesi kaikelle ikävyydelle mitä tuosta todennäköisesti seuraa? Oletko myös itse valmis käyttämään aikaasi kaikenmaailman ongelmien selvittämiseen, jotka eivät ole teidän perheestä lähtöisin?

Älä anna leikkiä.

Vierailija
44/46 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

syyttömänä...

Kaveri osasi valehdella ja pelasi itsensä pois tilanteesta. No, minun tulevaisuus meni ja ystäväkin katosi sen sileän tien. Ei olla nähty.

Vierailija
45/46 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin mä luotan siihen, että juuri niin tuossa tulee käymään tulevaisuudessa...Ihan samanlaisia tarinoita!

Koska tälle meidän tutullemme ei ole ongelma eikä mikään puhua ihan paskaa ja kun mä olen tiennyt, että se valehtelee, olen kysynyt, että oletko nyt ihan varma ja äiti hyökännyt väliin, että ei meidän Nicorette Petriina ikinä valehtelisi, eikö niin kulta? Ja lapsi nyökyttelee herttainen ilme naamallaan.

ap

Vierailija
46/46 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

syyttömänä... Kaveri osasi valehdella ja pelasi itsensä pois tilanteesta. No, minun tulevaisuus meni ja ystäväkin katosi sen sileän tien. Ei olla nähty.

olen pahoillani puolestasi. Toivottavasti tarinasi

laittaa edes jonkun vanhemman ajattelemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme