Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet naisesta, jolla on 27-vuotiaana kolme lasta?

Vierailija
23.02.2012 |

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisinä on lapset saanut ja onko esim. kaksoset tai jopa kolmoset ko. äidillä.

Minulla muutama tuttu joilla ensimmäinen lapsi saatu nippa nappa lukion/amatsun jälkeen. Ja siitä sitten uutta putkeen (mieskin saattanut vaihtua välissä)ja nyt ikää n. 30-vuotta, ja ei kovin valoisalta elämä näytä. Lähinnä siksi, että pelkällä lukiopohjalla on vaikea töitä saada, amatsukoulutuskin on usein "vanhentunut" 10 vuodessa.

Ja hauskinta on se, että osa huijannut tukia (=hyvät asumislisät ym. kun mies eri paikassa kirjoilla) nyt sitten ei töihin meno "kannata". Palkkaa eivät paljoa siivous tmv. hommista saa (muihin eivät pääse) ja kolmen lapsen kanssa rahaa menee aika paljon jo peruselämiseen (vaatteet, ruoka, asunto) ja nyt olen kuullut tuskailua siitä kuinka yhden vanhin lapsi haluaa harrastaa ja se tietenkin taas maksaa ja rahaa ei ole, isovanhemmilta sitten kinutaan lapsen harrastusmaksut.

Ja kaikilla ei noin ole, sen uskon. Mutta minusta pitää ajatella sitä pystyykö elättämään ne lapsensa. Jos vaikka asuntoa ajatellaan, niin kolme lasta tarvitsee enemmän tilaa kun yksi lapsi. Yhden lapsen kanssa vielä asuu pienessä asunnossa, kolmen kanssa (kun lapset kasvavat) tarvitaan jo enemmän tilaa.

Lisäksi moni muukin asia maksaa, esim. lasten vieminen Linnanmäelle. Elämä ei ei minusta ole elämää jos se on koko ajan kituuttamista.

Jos pelaa kortit hyvin, niin opiskelee/tekee töitä sen verran että töitä riittää ja palkkataso on kohtuullinen. Samalla saa myös säästöön rahaa, mikä mahdollistaa vähän pelivaraa elämiseen. Ja nyt ei puhuta mistään lapsia vasta 40-v kun talo on maksettu jne. menosta, vaan ihan jo pari vuotta voi olla ratkaisevaa siinä millaiseksi se elämä muodostuu. Ja on aika mieletöntä että joku vasta aloittelee työelämäänsä n.30-v kun tuossa vaiheessa niitä työvuosia useimmilla on jo aika paljon takana, ei vaan muutamaa kesätyöpätkää.

Vierailija
42/70 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies suoritti korkeakoulututkinnon heti armeijan jälkeen, minä olin kotona (saimme ensimmäisen lapsen parikymppisinä) ja suoritin samalla opintoja avoimessa yliopistossa. Kun mieheni oli valmistunut ja saanut vakityön, minä aloitin yliopisto-opinnot. Nyt olemme 27-vuotiaita kolmen lapsen akateemisia vanhempia, joilla on oma talo ja kaikki asiat kunnossa.

Asiat voi tehdä eri järjestyksessä kuin yleensä on tapana, me halusimme saada lapset nuorina. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli 26-vuotiaana kolme lasta (kaikilla sama isä eli aviomieheni) ja akateeminen loppututkinto (maisterin paperit yliopistosta). Itse en ole koskaan ajatellut asiaa sen kummemmin tai pitänyt mitenkään outona.

Nyt olen nelikymppinen ja siis niin tyytyväinen valintoihini. Muutama ystävä elää nyt pikkulapsivaihetta -ei kiitos enää sitä minulle!

Vierailija
44/70 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla terveet lapset, taloudellisesti asiat ok, ja luultavasti myös tukiverkkoa ympärillä jotta saa kolme lasta ja maisterin paperit handlattua samaan aikaan.

Jos haluaa hoitaa lapset kotona (n.3-v) ja ei ole mummoa joka koko ajan hoitaa lapsenlapsia/antaa rahaa elämiseen, niin aika vaikea on pärjätä. Opintotuki on pieni, on hyvä tehdä vähän töitä siinä sivussa ettei paljoa ole opintolainaa kun valmistuu. Kolme lasta, työt, koulu, aika rankkaa. Varsinkin jos vauva koliikkisena huutaa yöt läpeensä.

Vierailija
45/70 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se silti mahdollista. Itse olen opiskellut opintolainalla, ilman tukiverkostoa, koliikkivauvan kanssa. Olin kolmen lapsen äiti juuri tuossa iässä.

Vierailija
46/70 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

milloin kaikilla opiskelijoilla oli opintolainaa, lainanottoa ei pidetty poikkeuksellisena kuten nykyisin.

Vierailija
47/70 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä TUKIVERKKO. Eiköhän jokainen hoida itse lapsensa. Jollei siihen kykene niin ei niitä sitten niin kauheasti kannata tehtaillakkaan!!!

ps. kolmen lapsen äidin mielipide....

Vierailija
48/70 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisenä tulee mieleen, että varmaan joku amis.

Vierailija
49/70 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olin 27-vuotiaana kolmen lapsen äiti, joka oli (ja on vieläkin) naimisissa lasten isän kanssa, asui rivitalossa omistusasunnossa, oli ehtinyt saada vakituisen toimen ja luonnollisesti siis opiskellut tutkinnon (AMK) loppuun ja oli meillä se koirakin. Elämä oli oikeinkin mallillaan ja on vieläkin neljä vuotta myöhemmin. Asunto vaan on vaihtunut omakotitaloon.

Vierailija
50/70 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En niin yhtään mitään, eikös tuo nyt ole aivan normaalia että aikuisella naisella saattaa olla lapsia?

Vierailija
51/70 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollei olis, niin se ei olis normaali!!!

Lähdetään äijän kanssa en kuussa KAHDESTAAN kuukaudeksi (huhtikuussa 4vk) Etelä-afrikkaan ja Mosambikiin. Ei tulis mieleenkään laahata mukuloita mukana!!!!! Eikä mennä velaksi, vaikka ollaan molemmat vain tavallisia duunareita!!!!

Vierailija
52/70 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä perusteella on kouluttamaton, white trash tms? Mulla oli AMK-tutkinto ja vakituinen työ, myöskin kolme lasta 27-vuotiaana.

No, MINÄ ajattelen että useampi lapsi tuossa iässä ... tai yleensäkin lapsi tuossa iässä ... kuuluu white trash -porukoille. Mutta turha mun mielipiteestä on palkokasveja nenuun vetää ... Sitähän sä kysyit?

Vierailija
53/70 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kolme lasta, niin todennäköisesti amis.

Vierailija
54/70 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kolme lasta, niin todennäköisesti amis.

maisteri, jatko-opiskelija tai mikä tahansa muu. Kaikkihan riippuu vain siitä millaiseksi elämänsä haluaa järjestää.

Vierailija
55/70 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin sitä vaan pärjättiin, olimme molemmat opiskelijoita, joten todella pienillä tuloilla elettiin. Yliopisto-opiskelu oli kiitollista aikaa, luentojen ja tenttien tahdin sai määritellä itse. Minulla oli monta kertaa vauva mukana luennoilla, ei muuta kuin tissi suuhun jos kitinä alkoi. Kun eikoinen oli 2v, oli hän puoli vuotta päiväkodissa, jotta sain opintoja eteenpäin. Gradun palautin samana päivänä kun oli toisen lapsen laskettu aika. Kolmas lapsi syntyi nopeasti toisen perään, ehdin juuri valmistua sitä ennen. Ja aloitin sitten jatko-opinnot. Imetin jokaista lasta yli 1,5 vuotta ja nautin opiskelevan kotiäidin elämästä. Olen kovasti laiskuuteen taipuvainen, joten mitään kovia ponnisteluja en kaiken tuon eteen uhrannut.

Tämä 90-luvulla. t.24

Pitää olla terveet lapset, taloudellisesti asiat ok, ja luultavasti myös tukiverkkoa ympärillä jotta saa kolme lasta ja maisterin paperit handlattua samaan aikaan.

Jos haluaa hoitaa lapset kotona (n.3-v) ja ei ole mummoa joka koko ajan hoitaa lapsenlapsia/antaa rahaa elämiseen, niin aika vaikea on pärjätä. Opintotuki on pieni, on hyvä tehdä vähän töitä siinä sivussa ettei paljoa ole opintolainaa kun valmistuu. Kolme lasta, työt, koulu, aika rankkaa. Varsinkin jos vauva koliikkisena huutaa yöt läpeensä.

Vierailija
56/70 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen lapsen äiti ja maisterin paperit handussa. Nyt neljä vuotta myöhemmin lapsia on kaksi lisää ja työkokemusta kolme vuotta.

Viiden lapsen maisteriäiti

Vierailija
57/70 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli 24-vuotiaana kolme lasta ja koulutuskin hyvällä mallilla. Niin ja kaikki lapset samalle isälle, jonka kanssa edelleen naimisissa, nyt ollaan reilu kolmekymppisiä.

En siis ajattele mitään erikoista ap:n kuvailemasta naisesta.

Vierailija
58/70 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on koulutus, työ ja lapset kaikki jo valmiina. Ja haukkuu sitten besserwisserinä kouluttomattomaksi yh-lähiöruusuksi. Riippuu täysin tapauksesta. En olisi edes vastannut ellei olisi alkanut nämä yleistykset ärsyttämään.

Vierailija
59/70 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen maisteri. Kandi ennen lapsia. Ja onhan täällä ollut useita muitakin. Ota vaan laput pois silmiltä ja totea että toiset vaan ovat tehokkaampia. =)

"Jos yksi lapsi 27-vuotiaalla, niin nainen voi olla vaikka maisteri tai mitä tahansa.

Jos kolme lasta, niin todennäköisesti amis. "

Vierailija
60/70 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin yhtä, todennköisesti useampaakin näistä.

Ja teille joilla on 26-vuotiaana 5 lasta, maisterin paperit, hieno ura ja rikas mies: Teidän lapset on kilttejä tapauksia, enkä siltikään tajua miten sen olette tehneet.

Terv. 27-vuotias yhden lapsen äiti ja 7. vuoden yliopisto-opiskelija, joka ei taatusti ikinä hanki toista lasta eikä valmistu maisteriksi. Pidän äärimmäisen epätodennäköisenä myöskin kandinpapereita, omistusasuntoa ja ylipäänsä töihin menoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi