Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Mikä ELEKTRONIIKKAPELI sinulla oli joskus 80-luvulla?

Vierailija
21.03.2012 |

Minulla oli sellainen peli, jossa palomiehet ottivat kiinni palavasta talosta hyppääviä ihmisiä. Olisin halunnut Donkey Kong -pelin, mutten saanut.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojan piti hypellä tukkeja ja kilpikonnia pitkin joen toiselle puolelle.

Veljellä oli Donkey Kong ja joku Mikki ja Aku -peli, jossa sammutettiin palavaa taloa.

Vierailija
2/50 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Snoopy tennis ja Donky Kong (se yksiruutuinen versio) sekä sellainen peli, jossa otetaan kiinni taivaasta tippuvia "ufoja". Taisi tosin olla jo hyvin myöhäistä 80-lukua ja 90-luvun alkua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mielenkiintoista tietää missä maassa nuo oli valmistettu.

Vierailija
4/50 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka keräsi kananmunia koriin :)

Vierailija
5/50 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mielenkiintoista tietää missä maassa nuo oli valmistettu.

Vierailija
6/50 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten kavereilla osa. Mutta muistan pelanneeni kaikki noita pelejä mistä mainitsitte. Varmuudella oli ainakin se viidakko ja "donkkikonkki" sellainen oranssi kaksi osainen.

Vierailija
7/50 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka oli sellainen n.15cm korkea epli jossa oli 4 nuolinäppäintä ja hyppynäppäin. Äiti toi sen Pariisista tuliaisena. Sellaisia ei varmasti montaa muuta ollut suomessa.

Donkey Kong-2 tasoisena oli sitten. Veljeni vei sen sitten joskus kouluun ja hukkasi (joku vei) sen. Oli pitkään kiukkunen.

Siskolla oli se aku ja mikki-tulipalopeli.

Veljellä oli joku Mario.

Lisäksi oli pari yksitasoista peliä, en muista mitä mitä ne oli.

Vierailija
8/50 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin olisin halunnut donkey kongin!

Vierailija
9/50 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikkiriikkisen television näköinen, jossa popeye (mikä toi on suomeksi, joku tuttu, mutten just nyt muista sen nimeä?) mäiski roistoja laiturilla pelastaakseen tyttöystävänsä.

toi on ollut jostain syystä tosi vaikuttava juttu läpi koko elämäni, koska mä nään siitä vieläkin - 30 vuotta myöhemmin - unia. uni on aina samantapainen, pelaan peliä, mutta jos näpyttelen niitä namiskoja tiettyyn tahtiin pääsen itse peliin sisään ja se muuttuu pelottavaksi. tulee myrsky, popeye onkin yhtäkkiä aku ankka ja mun täytyy yrittää selvitä siitä myrskyävästä merestä samalla kun aku mäiskii mua laiturilta. tsiisus.

Vierailija
10/50 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut, vaikka niin kovasti halusin.

Nyt, aikuisena ja yli nelikymppisenä mulla onkin sitten pelit ja vehkeet :) On iPhone, useita pelikonsoleita ja ostan kaikki pelit, mitä haluttaa saada.

Osa on tosin ostettu "lapsille", mutta kyllä mä niillä paljon pelaan ja ostan pelejä itsellen.

Vierailija
11/50 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikkiriikkisen television näköinen, jossa popeye (mikä toi on suomeksi, joku tuttu, mutten just nyt muista sen nimeä?) mäiski roistoja laiturilla pelastaakseen tyttöystävänsä.

toi on ollut jostain syystä tosi vaikuttava juttu läpi koko elämäni, koska mä nään siitä vieläkin - 30 vuotta myöhemmin - unia. uni on aina samantapainen, pelaan peliä, mutta jos näpyttelen niitä namiskoja tiettyyn tahtiin pääsen itse peliin sisään ja se muuttuu pelottavaksi. tulee myrsky, popeye onkin yhtäkkiä aku ankka ja mun täytyy yrittää selvitä siitä myrskyävästä merestä samalla kun aku mäiskii mua laiturilta. tsiisus.

Vierailija
12/50 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut, vaikka niin kovasti halusin.

Nyt, aikuisena ja yli nelikymppisenä mulla onkin sitten pelit ja vehkeet :) On iPhone, useita pelikonsoleita ja ostan kaikki pelit, mitä haluttaa saada.

Osa on tosin ostettu "lapsille", mutta kyllä mä niillä paljon pelaan ja ostan pelejä itsellen.

Tuli mieleen, kun joku mainitsi nuo isommat koneet. Ekan oman konsolin olen ostanut joskus 90-luvulla, ihan alkuvuosina, muistaakseni. Se konsoli oli joku Sega ja siihen oli pelinä se Sonic the Hedgehog :)

Vierailija
13/50 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tais olla sellanen ku oil panic. Siinä piti jotain öljytippoja kerätä =)

Vierailija
14/50 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikki hiiri joka keräsi kananmunia koriin :)

Sain marraskuussa sinä vuonna, kun kaveripiiriin alkoi ilmestyä joulun aikoihin ko. peliä.

Vierailija
15/50 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempani eivät koskaan olisi ostaneet moisia typeryyksiä, onneksi!

Vierailija
16/50 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

veneeseen laskuvarjohyppääjiä ja niitä tuli koko ajan enemmän ja enemmän. Siskolla oli sellainen missä Tellu, Ressu ja Jaska Jokunen pelasi tennistä silleen eri tasoilla ja oikean tyypin piti osua kimpoilevaan palloon.

Mikä toi Donkey Kong muuten oli???

Vierailija
17/50 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

veljen kanssa yhteinen donkey kong.

Vierailija
18/50 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät silloinkaan jaksaneet mua kiinostaa.

Sen sijaan olen vuosia sitten ostanut sijoitusmielessä näitä pelejä, myyn ne kun on oikea aika :-)

Vierailija
19/50 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellainen, missä piti mennä kadun yli autoja väistellen. Niitä autoja tuli ensin hitaasti ja vähän, sitten nopeammin ja nopeammin ja enemmän. kaistoja taisi olla 4- 5 kadussa, joka piti ylittää. nimeä en muista millään...

Vierailija
20/50 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempani eivät koskaan olisi ostaneet moisia typeryyksiä, onneksi!

sitten varmaan perustelet, miksi elektroniikkapelit ovat "typeryyksiä"...

Senkö vuoksi ettet itse saanut moisia? :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi