Sinä vegaani. Etkö koskaan kaipaa mehevää, hyvänmakuista pihviä tai kyljystä?
Tai muuta liharuokaa?
Ja ihan mielenkiinnosta kysyn, en pahalla ollenkaan. Itse olen niin lihansyöjä kuin olla voi ja tämänpäiväinen porsaan ulkofile pekoniin käärittynä höysteineen oli taivaallinen päivällinen..siis taivaallinen.
Kommentit (55)
En kaipaa ollenkaan. Itse asiassa mitä kauemmin olen ollut ilman lihaa, sitä enemmän se on alkanut ällöttää. Siis lihan tuoksu kun se käryää jossain, ajatus sen jänteisestä rakenteesta ja rasvaisen tunkkaisesta mausta. Ei minkäänlaisia mielitekoja, päinvastoin.
Olen ollut kasvissyöjä 12 vuotta, enkä oikeastaan enää edes muista, miltä liha maistuu. Joten rehellisesti voin sanoa, että en himoitse. Sen sijaan soijaleikkeitä yms. himoitsen useinkin.
Minun kyllä toisinaan tekee mieli, mutta ne olosuhteet, joissa tuotantoeläimiä pidetään, ovat niin järkyttävät, etten halua enää omalta osaltani tukea sitä. Olen mieluummin pihvittä.
Ainoa milloin tekee mieli lihaa/muita eläintuotteita on silloin, kun on kauhea nälkä ja ainoa ruoka lähimailla on epävegaanista. Jos lähellä on kunnollista vegaaniruokaakin, ei ole pienimpiäkään mielihaluja :)
En ole edes kokoaikainen kasvissyoja, mutta en koe mitaan vahvoja mielitekoja lihaa kohtaan... syon lihaa yhdella aterialla alle 100 grammaa (puolikas kananrinta), suuremmista maarista tulee vain paha olo. Teen yhdesta jauhelihapaketista yleensa 4 paivan (2+2) ruoat kahdelle aikuiselle :)
Vahalla lihalla parjaa siis ihan hyvin, vaikkei taysiaikaisesti kasvissyojaksi ryhtyisikaan. Lihan koostumus ja maku eivat ole niin houkuttelevia kuin mita saattaa kuvitella...
Minua oksettaa kasvisruokien koostumus, onneksi syön lihaa.
Jos joskus alkaisin kasvissyöjäksi niin kyllä mies saisi silti kotona syödä mitä haluaa ja samoin lapset saisivat syödä halutessaan lihaa. Omia kantojaan ei saa tuputtaa muille.
Ovo-lakto 25v jo ja ei oo lihaa tehnyt mieli. Lapselle teen liharuokaakin, maistamatta onnistuu, mies joskus maistelee puolestani pitääkö jotain lisätä.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 21:00"]
Minua oksettaa kasvisruokien koostumus, onneksi syön lihaa.
Jos joskus alkaisin kasvissyöjäksi niin kyllä mies saisi silti kotona syödä mitä haluaa ja samoin lapset saisivat syödä halutessaan lihaa. Omia kantojaan ei saa tuputtaa muille.
[/quote]
Kasvisruoka oksettaa? Tuohan on sama kuin sanoisi, että inhoaa intialaista/italialaista/gluteenitonta/maidotonta ruokaa. Yleistämistä.
Jos miehesi söisi ihmisiä, olisitko sitä mieltä että se on ok koska maistuu hyvälle eikä omia kantoja saa tuputtaa?
Ei tee mieli. En tiedä kuvittelenko vain, mutta mielestäni nykyään kinkkuleikkele haisee aivan pierulle! Vai haiseeko pieru kinkkuleikkeleelle? Vaikea sanoa. Joka tapauksessa selaiselle mädäntyvälle...
Olen ollut 7 vuotta lakto-ovo-vegetaristi, joka syö satunnaisesti kalaa. Maitotuotteita ja muniakin syön aika satunnaisesti.
Eikä ole kertaakaan tehnyt mieli pihvejä tai kyljyksiä. Päinvastoin.
Olen pari kertaa maistanut liharuokaa (kalaa lukuunottamatta) tämän jälkeen. Jauhelihakastike todellakaan maistunut hyvältä. Toinen näistä kerroista koski grillimakkaraa, joka ei maistunut yhtä pahalle, joskaan ei myöskään kovin hyvälle.
En todellakaan kaipaa lihaa. Rakastan kasvisruokia, ja olen opetellut tekemään monenlaisia kasvisruokia (mm. intialaisia, italialaisia, jne.)
Joskus aikaisemmin tykkäsin lihasta kovastikin, mutta ihmisen mieltymykset muuttuvat ajan myötä. Nykyään olen huomannut, että esimerkiksi seitan ja muut "lihankorvikkeet" ovat oikeastaan paranneltuja versioita lihasta: herkullista, paremman makuista kuin liha ja jää kevyt olo. Ja voi muunnella loputtomiin.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 21:45"]Joskus aikaisemmin tykkäsin lihasta kovastikin, mutta ihmisen mieltymykset muuttuvat ajan myötä. Nykyään olen huomannut, että esimerkiksi seitan ja muut "lihankorvikkeet" ovat oikeastaan paranneltuja versioita lihasta: herkullista, paremman makuista kuin liha ja jää kevyt olo. Ja voi muunnella loputtomiin.
[/quote]
Teollisesti prosessoidut ja täynnä lisäaineita olevat kasvismössöt ovat terveellisestä kaukana. Kuka hullu syö jotain seitania?? Sehän on puhdasta gluteenia. Keliakian sen syömisestä saa.
Minä en ole vegaani, mutta en pidä pihveistä, enkä sianlihaa syö kuin aniharvoin, jos tarjotaan ruuaksi. Itse en koskaan osta, en edes kinkkua.
toisen ruoasta ei tietenkään saisi sanoa pahasti, mutta minulle se mehevä pihvisi on eläimen silvottu ruumis. Ei siis todellakaan houkuttele. Välillä kaupungilla etoo kun ravintoloiden edustat löyhkää noille käristetyille raadoille.
olen ollut kasvissyöjä yli 15 vuotta. Mutta täytyy myöntää, että silloin aluksi mun teki usein mieli juustohampurilaisia. Mutta kun se meni ohi, niin siihen se sitten jäi.
Itse olen vain lakto-ovo-vegetaristi, en vegaani, mutta voin sanoa, ettei todellakaan tee mieli pihviä. Olen ollut jo niin pitkään ilman lihaa, että se maistuisi todennäköisesti pahalta.
AAh, niitä ihanan mehukkaita hamppareita.. Ei vaan voi vastustaa, vaikka lohansyöntiä vastaan yleensä olenkin. Joskus haen kaupasta myös filettä, jos olen yksin kotona eikä kukaan näe :)
No en kaipaa, koska en laita omaa mielihyvääni elävien olentojen hengen eteen.
Terveisin 15-vuotias vegaani.