Odottaja lähipiirissä nostaa karvat pystyyn!
Miten ihmeessä hillitä itseään? Lähipiirissä on ÄRSYTTÄVÄ ja RAIVOSTUTTAVA odottaja... En kestä enää pian sitä.
Ensinnäkin: koko odotus on yhtä ulkonäkökeskeistä skeidaa. Koko ajan etsii raskausarpivoiteita, koska ei missään tapauksessa halua raskausarpia. Okei, olen yrittänyt selittää, että ne on ihan ihotyypistäkin kiinni... Toiseksi ottaa paniikkia painonnoususta ja pelkää hirveästi, että lihoo odotusaikana ja sitten on "läski, kun vauva syntyy". BMI lähtönä 19,5 eli ei pitäisi olla asiasta huolta. Kolmanneksi suunnittelee koko ajan elämää kuin vauvaa ei olisi ja hihkuu saatuaan jostain 20 vuotta vanhan vauvaistuimen autoon. Turvallisuudesta viis.
Ja sitten se pahin: Tupakka. Olen haistanut, että haisisi edelleen röökille, mutta nyt näinkin joku päivä. Neuvolakortissa luki tiedoissa, että tupakkaa menisi 15 päivässä. (katsoin neuvolakorttiaan, kun valitti sitä painojuttua) Lisäksi vetävät miehen kanssa edelleen röökiä autossa, vaikka vauva syntyy jo 2,5kk:n kuluttua. Koska ne meinaa lopettaa autossa tupakoinnin? Alkaisi olla kiire, jotta saa edes pahimmat hajut pois. Meillä oli kerran tupakka-auto (siis ostettiin auto, joka paljastui helteellä lemuavan tupakalle) ja mikään hajusieppari ei vienyt sitä hajua kokonaan niiden kolmen vuoden aikana. Enimmäkseen sitä ei ollut, mutta helteessä auton seisottua jonkin aikaa, se haju oli taas puskenut jostain penkeistä. Meillä on lapsia ja ei se nyt sen pahemmin haitannut, mutta luulisi vauvaperheen lopettelevan tuollaiset tavat pikkuhiljaa nyt ja pesevän ja tuulettelevan autoaan, että edes enimmäkseen lähtisi hajut pois ennen vauvaa.
Mistä kerätä iloa odotukseen, kun näen odottajan vain itsekkäänä, itseään ajattelevana ja vastuuttomana kantturana?
Kommentit (5)
mihin sä tässä odotuksen iloa tarvitse? Et mihinkään, se sun kaverisi tarvitsee. Mikset koita olla tukena niissä huolissa, mitä hänellä on, sen sijaan että toitottaisit niiden olevan vääriä huolia?
mihin sä tässä odotuksen iloa tarvitse? Et mihinkään, se sun kaverisi tarvitsee. Mikset koita olla tukena niissä huolissa, mitä hänellä on, sen sijaan että toitottaisit niiden olevan vääriä huolia?
tukena kun odottaja vaikuttaa vain itsekeskeiseltä idiootilta jonka huolet on tyhjänpäiväisiä eikä edes todellisia huolia.
en minä ainakaan hillitsisi.. tupakka on pahaksi lapselle, joka on täysin vanhempiensa armoilla. En varmasti olisi siitä hiljaa. Se on typerää tupakoida autossa. Jos ei automatkan verran kestä ilman tupakka, niin hullua on. Lisäksi auton jälleenmyyntiarvo pienenee..
Ilmeisesti ei siis välitä lapsestaan yhtään. Sinun on syytäkin olla huolissaan eikä iloinen, koska odottaja on itsekäs, lapsellinen typerys, jonka ei pitäisi lasta saada. Itse olen näin myös eräälle (veljen tyttöystävä) sanonut ja hän jäi täysin sanattomaksi. Suuttui tietenkin, mutta suostui tapaamaan minut vielä. sain sillon pyydettyä anteeksi suorapuheisuuttani, mutta pysyin silti kannassani.
Lisäksi sain hänet vähän pelästymään tulevaa vanhemmuttaan, joka on minusta aina ihan tervettä. ei siinä olla ryhtymässä johonkin nukkeleikkiin. Samalla tavalla paasasin myös veljelleni. Lopettivat sitten yhdessä lapsen synnyttyä.. eivät kyllä polttaneet koskaan autossa, mutta silti koko raskausajan tupakoivat.
Tästä kaikesta palkinnoksi, minut vielä pyydettiin kummitädiksi, "kun olin alusta asti pitänyt lapsen puolta".
Kyse on 12 vuotta nuoremmasta pikkusiskosta. Olen aina jeesannut ja auttanut tähän asti. Raskaudesta iloinnut, jakanut kokemuksia ja lupautunut auttamaan vauva-aikana. Meidän tukiverkosto asuu kaukana ja minä olen tavallaan tuleva tukiverkosto ja vauvan täti tässä lähellä. Nyt iloa himmentää noi jutut... ja se hemmetin tupakka. Sen kyllä otan puheeksi. 15 päivässä on ihan älyttömän paljon ja se autojuttu. Kuinka juntti pitää nykypäivänä olla, että röökaa autossa??? Vaikka sisko onkin, niin ottaa niin pattiin. Olisi edes teinityttö, mutta ikääkin jo 26...
Kyllä se siitä..