Tää on just tätä! Yh+lapsi kipeenä+tentti.
Pitää nyt purkautua vähän.
Olen yh ja opiskelen. Perjantaina ois välikoe ja tänään ja huomenna laskuharjoitukset. Eli olisi päästävä kouluun jos meinaan oppia.
Lapsella pomppas kuume yöllä 39:ään (nyt ei juuri ollenkaan) ja ei tietenkään mene siis hoitoon, luultavasti ei koko loppuviikkoon.
Luennot skippaan, ei siinä mitään, mutta harmittaa noi laskarit ja välikoe. Välikoetta ei voi uusia, vaan sitten on mentävä tenttimään koko 8 op:n kurssi (välikokeet kattavat aina puolet kurssista ja ovat helpompia).
Lapsen isä ei halua olla pois töistä ja käänti mun harmistuksen jo mun viaksi, "ai niin joo, nää riidathan menikin niin että jos asiat ei mee niinkuin sinä haluat niin alat vittuilemaan". Sellaisen viestin lähetti.
Ja vaikka saisinkin lapsenvahdin perjantaille niin en saa kunnolla luettua. Lapsi haluaa olla sylissä, ihan ymmärrettävästi, enkä pysty laskemaan esimerkkitehtäviä tässä sohvalla :(
Plääh! Öisin ei jaksaisi millään valvoa enää, univelkaa on niin paljon (
Kommentit (25)
Yritä nyt kuitenkin saada siihen perjantain tenttiajaksi joku vahtimaan lasta. Yrität vain laskea yöllä kun lapsi nukkuu tai sitten päivällä. Muumit pyörimään telkkariin ja itse keskityt laskuihin.
kun on taas "sankari" YH pulassa. YH:t on suomen sankareita, kun jaksavat painaa läpi harmaan kiven....Eiköhän tämä tilanne ole sun ihan ikioma valinta. Ei siinä valitus auta.
sankarina. Onko se jotenkin sinulta pois?
Se että jaksaa arjen yksin on jo puolivoittoa. Ja kun olen vielä saanut kasvatettua tasapainoisen, koulussa menestyvän, empaattisen koululaisen niin olen todella tyytyväinen.
Sun laitasi taitaa olla vähän huonommin.
Kirjoituksestasi paistaa läpi aikamoinen katkeruus ja tyytymättömyys omaan elämääsi.
Kovin täyspäinen et todellakaan voi olla.
Kannattaa hankkia ammattiapua ongelmiisi!
kun on taas "sankari" YH pulassa. YH:t on suomen sankareita, kun jaksavat painaa läpi harmaan kiven....Eiköhän tämä tilanne ole sun ihan ikioma valinta. Ei siinä valitus auta.
siis mikä tossa jutussa on ap:n omaa vikaa? et on yh? et lapsi sairastuu? ihan käsittämätön kommentti taas..
tsemppiä! voin vaan kuvitella. itsekin opiskelijaperhettä ollaan, vaikken yh olekaan. kyllä niitä tenttejä kerkeää tehdä. koita jaksaa! ja yritä saada se lapsen isäkin osallistumaan enemmän ja ottamaan enemmän vastuuta.
Joku ei ole ehtinyt lukea, toisella käsi kipeä, ei voi kirjoittaa. Jollakin ollut kova flunssa, toisella paha migreeni. Kaikki vailla joustoa.
Aina löytyy tekosyitä ja oikeita syitä siihen, ettei tenttiminen onnistu. Jos yhdelle joustaa, niin kohta ei muuta ehdi tekemäänkään.
Usein toki on varsinainen tenttipäivä + yksi tai kaksi varatenttipäivää, joista voi valita. Siinä se jousto, mikä on mahdollista.
Että et voi jättää kipeätä lasta yksin kotiin. Kysy voisitko lykätä tenttiä tuonnemmaksi.
koska on "aina se tentti". Pitää vielä kysyä koska luennoitsija vaikuttaa ihan sympaattiselta tyypiltä ja hän se päättää viittiikö nähä sitä vaivaa että tekee ylimääräsen kokeen.
Mua tää hidastelu haittaa, nimittäin mun ois tarkoitus valmistua kesällä ja nää on viimesiä kursseja, joita ei voi enää kauheesti siirtää.
Mut kiitos myötätunteiteilijoille, nyt on poitsu sylissä ja katotaan muumeja, mulla kahvia ja pojalla herkkuja ja juomista. Lapsi on 2 v.
ap