Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tää on just tätä! Yh+lapsi kipeenä+tentti.

Vierailija
22.02.2012 |

Pitää nyt purkautua vähän.

Olen yh ja opiskelen. Perjantaina ois välikoe ja tänään ja huomenna laskuharjoitukset. Eli olisi päästävä kouluun jos meinaan oppia.

Lapsella pomppas kuume yöllä 39:ään (nyt ei juuri ollenkaan) ja ei tietenkään mene siis hoitoon, luultavasti ei koko loppuviikkoon.

Luennot skippaan, ei siinä mitään, mutta harmittaa noi laskarit ja välikoe. Välikoetta ei voi uusia, vaan sitten on mentävä tenttimään koko 8 op:n kurssi (välikokeet kattavat aina puolet kurssista ja ovat helpompia).

Lapsen isä ei halua olla pois töistä ja käänti mun harmistuksen jo mun viaksi, "ai niin joo, nää riidathan menikin niin että jos asiat ei mee niinkuin sinä haluat niin alat vittuilemaan". Sellaisen viestin lähetti.

Ja vaikka saisinkin lapsenvahdin perjantaille niin en saa kunnolla luettua. Lapsi haluaa olla sylissä, ihan ymmärrettävästi, enkä pysty laskemaan esimerkkitehtäviä tässä sohvalla :(

Plääh! Öisin ei jaksaisi millään valvoa enää, univelkaa on niin paljon (

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei ota ei annakaan.

Kysy sossusta, että kustantaisivatkokahdeksi päiväksi yksityisen hoitajan.

Vierailija
2/25 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellesi ja lapsellesi. Ihan oma valinta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on taas "sankari" YH pulassa. YH:t on suomen sankareita, kun jaksavat painaa läpi harmaan kiven....Eiköhän tämä tilanne ole sun ihan ikioma valinta. Ei siinä valitus auta.

Vierailija
4/25 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole kodinhoitajia, meillä on niitä keskustelevia perhetyöntekijöitä. :/

Siis ei tää maailmaa kaada, mutta siirtää töitä muutenkin kiireisempään kevääseen :( Kaipa se aika jotenki riittää sit myöhemminkin. Harmittaa vaan.

ap

Vierailija
5/25 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin on käynyt minullekin ja hetkellisesti v*tuttaa. Mut eihän sille mitään voi.

Vierailija
6/25 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on taas "sankari" YH pulassa. YH:t on suomen sankareita, kun jaksavat painaa läpi harmaan kiven....Eiköhän tämä tilanne ole sun ihan ikioma valinta. Ei siinä valitus auta.

Pääsethän juttelemaan ongelmistasi jonkun kaanssa? (Samoin kuin tuo kolmonen)

ap

Vierailija
7/25 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustele, että muuten valmistumisesi siirtyy...

Mielelläni maksaisin tällaisesta veroja.

Vierailija
8/25 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustele, että muuten valmistumisesi siirtyy...

Mielelläni maksaisin tällaisesta veroja.

Vierailija
9/25 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sairaan lapsen kanssa opiskelu ei ollut sen helpompaa. No ehkä olisin sinne tenttiin päässyt helpommin, mutta en olisi saanut luettua, koska nämä ovat "mamman poikia" eli ei isä kelpaa silloin ko ovat oikeasti kipeitä.

Ehkä oli helpompi syyttää lasten isää tilanteesta. Tee niin, että otat sen lapsukaisen kainaloon ja levähdätte yhdessä. Sinä saat levättyä niitä univelkoja ja jos iltasella parempi hetki lapsella niin saat harjoiteltua tentiinkin.

Ja muista, että 1 on läpi!! Se on tavoite ja sillä hyvä!

Nyt keitä itselle teetä ja lapselle lämmintä mehua ja sylitelkää rauhassa :)

Vierailija
10/25 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha, ja mikähän ongelma minulla on? Ei minulla ole lenssusia lapsia..

Olen ottanut lapsille influenssarokotteen ja itselleni, ei siis tule tuota vaivaa kuin sinulla on. Mutta miten vaan. Valita siinä nyt. Voisit kyllä opiskellakin kuin istua koneella..

3

Vierailija
11/25 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on toi läpipääsy tavoitteena muutenkin :D Rima ei oo kauheen korkeella... :P

Nyt on pakko kuitenki lähtee lapsen kanssa kauppaan, koska mulla ei oo mitään juomisia eikä syömisiä. Tuli aika yllättäen tää sairaus.

ap

Vierailija
12/25 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä, harmittaa tällä hetkellä, tiedän kokemuksesta.

Vierailija
13/25 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulla ole YHTÄÄN kaveria, jota voisit pyytää apuun? Vastavuoroisesti sitten auttaisit häntä myöhemmin. Joku kotiäiti/isä tai yh.

Muutenkin kannatan ajatusta yksinhuoltajien "kerhoista", joissa voi tavata toisia yh:jia, jutella ym, ja juurikin järjestää tällaisia vastavuoroisia palveluita.

Ymmärrän, että yh:t voi olla isossa pulassa jos ei ole ketään kaveria tai sukulaista joka olisi valmis auttamaan. Ja jos on rahasta pulaa, niin ei tosiaan voi palkata maksullista ylimääräistä lapsenhoitoa.

Vierailija
14/25 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellesi ja lapsellesi. Ihan oma valinta.

mutta influenssarokote ei mitenkään suojaa muilta flussilta ja sairauksilta, vain kulloisenkin vuoden tietyltä influenssalta. Sekoitat flunssan ja influenssan.

Toisekseen, kunnallisi kodinhoitajia ei ole lähes missään paitsi vammaisille ja vanhuksille. Opiskelija ei voi maksaa yksityisten kotipalveluiden 28€ tuntihintaa lapsenhoidosta.

Miten julmia ja säälimättömiä mielipiteitä. Kaikki sympatia sinulle, ap. Kunpa saisit joltain apua.

Vierailija
15/25 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen on valittava tiensä ja aina se ei mene vaikka kuinka suunnittelisi etukäteen, joten ymmärrän harmistuksesi, lapsi ja opiskelu ei ole helppoa, mutta oma valinta. Silti miksi ryhdyin kirjoittamaan on se, että kun luin muutamien kommentteja, niin toivon todella, että teiltä sujuisi elämä todella huonosti tästä eteenpäin, eipä muuta.

Vierailija
16/25 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan miehen valinta. Yksinhuoltajuus oli ainoa vaihtoehto siinä vaiheessa kun mies jäi ulkomaan työkomennukselle pysyvästi rakastuttuaan siellä työkaveriinsa. Miksi kaikki vika olisi aina naisen, aivan tuntematta tapausta? Ja missä kohtaa ap nosti itsensä sankariksi? Olet outo.

Vierailija
17/25 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että et voi jättää kipeätä lasta yksin kotiin. Kysy voisitko lykätä tenttiä tuonnemmaksi.

Vierailija
18/25 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on samanlainen tilanne kuin sinulla, Ap, paitsi minä en ole yh. Lapseni sairastelee vähän väliä ja minä olen aina se, joka jää kotiin hoitamaan. Mies ei halua. Niinpä mun luennot jää tämän tästä väliin. Mies huutaa ja raivoaa, jos en pääse tentistä läpi.

Mun asenne on sellainen, että tämä on nyt tällainen vaihe. Olen jo alistunut siihen, että opiskelutahtini on hitaampi kuin toisilla, onneksi se ei yliopistossa haittaa.Ja kun vain jaksan pinnistellä, niin valmistun kyllä.

Tsemppiä sinulle ap ja jaksamista:) Sulla on varmasti tosi raskasta, mutta kyllä se siitä vielä iloksi muuttuu. Usko pois, tiedän tämän omasta kokemuksestani;)

Vierailija
19/25 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on samanlainen tilanne kuin sinulla, Ap, paitsi minä en ole yh. Lapseni sairastelee vähän väliä ja minä olen aina se, joka jää kotiin hoitamaan. Mies ei halua. Niinpä mun luennot jää tämän tästä väliin. Mies huutaa ja raivoaa, jos en pääse tentistä läpi.

Mun asenne on sellainen, että tämä on nyt tällainen vaihe. Olen jo alistunut siihen, että opiskelutahtini on hitaampi kuin toisilla, onneksi se ei yliopistossa haittaa.Ja kun vain jaksan pinnistellä, niin valmistun kyllä.

Tsemppiä sinulle ap ja jaksamista:) Sulla on varmasti tosi raskasta, mutta kyllä se siitä vielä iloksi muuttuu. Usko pois, tiedän tämän omasta kokemuksestani;)

niin että menetät opintotuet etkä pysy mukana tutkintoaikataulussa johon on nykyisin maksimirajat. Minulla on samanlainen tilanne kuin ap:lla ja kroonisesti sairas lapsi. Vaativaa on.

Vierailija
20/25 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin kokeilin tuota yh:n arkea kun mies asui toisella paikkakunnalla ja lapsi aloitti päivähoidon. Sanomattakin selvää että alku oli yhtä sairastelua ja minulla koeaika uudessa työssäni. Välillä tuli sellaisia epätoivonhetkiä kun ulkopuolista hoitajaa ei saanut edes rahalla (paikkakunnallani ei olle mll:n toimintaa).

Mutta ei kai ap:n tilanteessa muu auta kuin tenttiä myöhemmin, niin kurjalta kuin se kuullostaakin :/ Ottaisin lapsesi meille hoitoon jos asuisitte tässä lähellä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi