Olenko mielestäsi tyhmä kun uskon Jeesukseen?
Eli uskon, että Jeesus on verellään pessyt myös minun syntini, kun uskon häneen ja yritän parhaani mukaan elää kuten hän?
Kommentit (47)
Suoraan kysymykseen suora vastaus: kyllä sinun täytyy olla hieman yksinkertainen, jos uskot noin. Et ole varmaankaan kovin paljon pohtinut maailmankaikkeutta ja luonnontiedettä.
nyt et oo provo, miltä vaikutat niin olet ytimessä.
Joo, kun tajuan jonkun koulutetun ihmisen olevan uskonnollinen, tulee kiusaantunut ja vaivautunut olo. minusta se vaikuttaa tyhmältä.
Suoraan kysymykseen suora vastaus: kyllä sinun täytyy olla hieman yksinkertainen, jos uskot noin. Et ole varmaankaan kovin paljon pohtinut maailmankaikkeutta ja luonnontiedettä.
Ihminen ei ole tyhmä, jos hän tuon lahjan ottaa vastaan.
Itse aina ajattelen, että se joka uskoo on rohkea. On paljon helpompaa nyky-yhteiskunnassa sanoa ettei usko ja kehuskella sillä. Hän, joka myöntää uskovansa joutuu helposti pilkan kohteeksi, niin kuin näistäkin vastauksista saattaa huomata.
Ihminen ei ole tyhmä, jos hän tuon lahjan ottaa vastaan.
...ottaa MITÄÄN "lahjoja" vastaan ilman kriittistä pohdintaa ja kyseisen lahjan taustoja tutkimatta. Sellainen "aivot narikkaan" -ajattelutyyli on johtanut ihmiskunnan karmeimpiin mokiin kautta historian, oli kyse sitten uskonnosta tai aatteesta.
En pidä opiskellutta ja asiaa syvällisesti pohtinutta uskovaista siis tyhmänä, vain ja ainoastaan laumasieluja ja hihhuleita. Heillä ei juuri ÄO jyllää kokemukseni mukaan.
mummo oli kokouksessa jossa laulettiin heprealaista laulua he venu shalom alechen , hän kysyi miksi ne huutaa NE VEI MUN SANOMALEHDEN!!
Ei ketään voida sanoa tyhmäksi sen perusteella, uskooko Jeesukseen, Allahiin, Thoriin, Äiti Maahan tai Isikseen, Osirikseen,
Hanumaniin.
Ainoastaan sellaista voidaan sanoa tyhmäksi, joka yrittää väittää että oma uskonto perustuu ehdottomasti tieteellisiin todistuksiin.
Tai jos yrittää väittää, että tiede pystyy todistamaan, että mitään korkeampaa voimaa ei ole.
tietynlaista uskoa. Palvomistahan se lähinnä oli. Ihmisillä on tapana täyttää elämä jollain.
En halveksu uskoasi millään tavalla. Enkä pidä sinua tyhmänä ap. Pidän niitä tyhmänä ja ahdasmielisinä jotka ihmettelevät muita (esim. uskoa) eikä näe sen pidemmälle.
On fiksua ja viisuatta nähdä ihminen persoonana huolimatta hänen valinnastaan.
kerran kuukaudessa kuuntelemaan ev-lut papin jutteluita, aina ihmettelen miten ihmeessä pappi voi olla yliopistossa opiskellut ja ihan vakavalla naamalla kertoo juttujaan.
Eli uskon, että Jeesus on verellään pessyt myös minun syntini, kun uskon häneen ja yritän parhaani mukaan elää kuten hän?
hegellisen laulun sanat : Usko Jeesukseen on enemmän kuin mielipiteet maan , se on enemmän kuin osaamme me ajatellakaan , se on rakkaudella ojennettu käsi Jumalan johon tarttumalla elää uskallan.
mutta minun uskoni ei ole järkeen perustuvaa, vaan kokemukseen
En tiedä miksi, mutta minulla on lapsesta asti ollut kummituksien pelko. Uskonto auttaa minua.
Tiedän että tämä ei mitenkään järkeen perustu, mutta miksi pitäis?
ja koulutus tappaa uskonnot. Molemmat todistettuja tieteellisiä faktoja. Lue ja löydä totuus.
jos luulet että sinun pohdintasi tulos on absoluuttinen totuus.
En vain usko että olet kokenut mitään kovain pahaa, joka tekisi kyyniseksi. Uskotko että kaikki mahdolliset synnit on pesty pois? Esimerkiksi pedofiili-lastenraiskaajien ym. Itse uskon että jos Jumala on, niin ihmisen paikan kuoleman jälkeen määrittelee tämän teot; oli tämä sitten kristitty tai muslimi.
Se, mistä saat mielenrauhan on ok.