Saisinko jonkun selityksen, että miksi tulette aina meille?
Vastakutsua ei ole koskaan tullut 14 (!) sukulaisuusvuoden aikana. Te vierailette tosin kyllä meillä n. 6 kertaa vuodessa ja joka kerralla syötte ja juotte kalliimman kautta. Rahasta ei ole kiinni eikä tilasta. Ansaitsette enemmän kuin me ja teillä on tilaa/ asuva enemmän kuin meillä. Koska naamani alkaa jo takuulla näyttää epäystävälliseltä, niin olisi kenties korkea aika nostaa kissa pöydälle ja saada asialle joku järkeenkäypä selitys.
Kommentit (30)
Kun viime kesänä kaksi kertaa olimme lomalla teidän paikkakunnallanne ja soitimme teillä, että olemme maisemissa, niin te tulitte meitä tapaamaan kaupungille. "Odottakaa vaikka siinä huvipuiston portilla, me ollaan kohta siinä" -tyyliin. Kun ilta oli ohi, te häippäsitte kovaa vauhtia omaan kotiinne.
Ap.
joka on valitettavasti naimisissa kanssasi. Syömme ja juomme sitä mitä tarjotaan ja veli on tunnetusti vieraanvarainen toisin kuin sinä.
Me emme halua sinua meille käymään, koska olet huonokäytöksinen ja lapsesi ovat kasvattamattomia juntteja.
kuulla , että miksi toimitte näin. Minusta tämä on vain kovin epäreilua ja näin pidemmän päälle todellakin ärsyttävää. Maailmantappiinko tässä näin jatketaan?
joka on valitettavasti naimisissa kanssasi. Syömme ja juomme sitä mitä tarjotaan ja veli on tunnetusti vieraanvarainen toisin kuin sinä.
Me emme halua sinua meille käymään, koska olet huonokäytöksinen ja lapsesi ovat kasvattamattomia juntteja.
Ja vieraanvaraisuus on kylläkin minun ominaisuuteni, ei mieheni. Enkä ole huonokäytöksinen eivätkä lapsenikaan ole. Päinvastoin. Siksi kai olenkin tähän asti jaksanut tätä tilannetta sanomatta sanaakaan. Joku toinen olisi saattanut huomautella asiasta jo paljon aiemmin tai peräti lopettaa sen ruoan tarjoamisen.
Ap.
mä kun tykkään, jos vieraat tulee meille, vaikka joka kerta niin päin!
saa vastakutsua! Se tekee 84 kertaa teillä syömässä ja juomassa alkupalat, lämpimät ruoat, jälkkärit ja khavit plus viinit. Et edes tiedä, millaista niillä toisilla on! Kiva jutella teidän vierailulla meillä tuntikausia sisustamisesta, kun ei koskaan ole nähnyt toisen kotia.
Ap.
saa vastakutsua! Se tekee 84 kertaa teillä syömässä ja juomassa alkupalat, lämpimät ruoat, jälkkärit ja khavit plus viinit. Et edes tiedä, millaista niillä toisilla on! Kiva jutella teidän vierailulla meillä tuntikausia sisustamisesta, kun ei koskaan ole nähnyt toisen kotia.
Ap.
en taatusti tykkää? no mut kiitti sulle kun kerroit, en olis muuten tiennytkään :D :D kerro ihmeessä lisää asioita, joita en itsestäni tiedä!
voi voi, että olet tuollainen, mutta minäpäs en ole sinä, vaan toisenlainen, ilmiselvästi :)
Ap.
en taatusti tykkää? no mut kiitti sulle kun kerroit, en olis muuten tiennytkään :D :D kerro ihmeessä lisää asioita, joita en itsestäni tiedä!
voi voi, että olet tuollainen, mutta minäpäs en ole sinä, vaan toisenlainen, ilmiselvästi :)
14 vuotta on todeeeeeeella pitkä aika. Mietipä nyt ihan oikeasti.
Ap.
niiden talo ei olekkaan niin iso ja hieno kun luulet ? Ehkä heidän talo on sikolätti jota häpeävät ? Ehkä he eivät osaa "emännöidä ja isännöidä" ja siksi eivät uskalla pyytää teitä heille kylään kun te olette asettaneet "riman" niin korkealle omalla osaamisellaan.
Käykö heillä muita sukulaisia kylässä ?
hyvin ymmärsin, että tarkoitit 14 vuotta, vaan kun me suhtaudumme asioihin eri tavalla ja koemme asiat eri tavalla ja pidämme/emme pidä erilaisista asioista jne. se, että SINÄ koet asian jollain lailla ei tarkoita sitä, että MINÄ kokisin asian samlla tavalla. ja kyllä, minulla on ystävä, jonka nykyisessä kodissa en ole koskaan käynyt, näemme meillä. vuodesta toiseen. ei haittaa, ei sitten ollenkaan, usko jo! monien ystävien ja sukulaisten kanssa kyläilemme puolin ja toisin, toki mielelläni meille kutsun, koska siitä pidän. en ole sinä, enkä haluaisi olla. sinä saat olla sinä, minä en sinulle kerro, mitä mieltä sinä olet tai sinun pitäisi olla asioista MINUN NÄKEMYKSENI MUKAAN, vaan saat olla sellainen kuin olet.
Me ollaan aina käyty kylässä (toki kustannamme ruokia, kokkaan ja siivoan siinä missä talonväkikin) sukulaisperheessä (miehen) 18 vuotta. Miehen veli perheineen on käynyt meillä tasan kerran, vaimo lasten kanssa kerran lapsista osa silloin tällöin.
Mulle riitti nyt. En lähde enää kylään, en enää kutsu juhliin kun koskaan ei sovi, eikä voi eikä sitä eikä tätä. Meidän kuitenkin pitäis vääntäytyä heille aina.
Eipä paljoa varmaan enää yhteyksissä olla tän jälkeen. Mut ei haittaa mua kun ei haittaa miestäkään. Omapa on veljensä.
Ja tykkään tulla valmiiseen pöytään. Oon laiska :(
niin kalliit ja monimutkaiset ruokasetit, jos et kerran haluaisi?
Nosta seuraavalla kerralla voileipätarpeet tai pullalautanen pöytään.
en tule teille,kun en kerta missään edes kyläile!
En kuitenkaan kokenut minkään vaihtoehdon kohdalla ahaa-elämystä, että tuosta taitaa olla kyse. Vaikka joku ehkä ajattelee, etten saisi olla asiasta harmissani, niin olen kuitenkin. En oikeastaan lainkaan minkään taloudellisen näkökulman takia tai edes sen vaivannäön vuoksi. Eniten minua rassaa asiassa se, että koskaan tämä perhe ei ole pienellä halaistulla sanallakaan vihjaissut, että heitä harmittaisi suhteen yksipuolisuus. Ikäänkuin tämä olisi itsestäänselvyys, että he tulevat meille, viihtyvät joka kerta tuntitolkulla ja minun osuuteni on toteuttaa se kaikki. Nyt rima heille menoon on niin korkealla, etten edes tiedä, mitä vastaisin, jos he joskus kutsuisivatkin meidät. Voisinko astua ovesta sisään ja sanoa, että tätä on odotettu 14v? En, joten parasta kai unohtaa koko juttu ja jatkossa aina sanoa ei meille sovi, kun soitto tulee, että he ovat maisemissa.
Ap.
Niin, mitäpä jos näillä teidän vierailla onkin suuret puheet, vaan millaista elämä oikaseti on ?
Himohamstraajat sun muut masentuneet ihmiset osaa kyllä hyvin vetää setin ja esittää vaikka mitä, ja todella ,todella masentuneet osaa puhua ummet ja lammet sisustamisesta sun muista hienoista menoista, lomista ja harrastuksista! Ja ai että ku heillä onki niiiiin hirrrrrveen ihanaa !
Vaan minkälaista se elämä mahtaa oikeasti olla, jos ette ikinä heillä ole PÄÄSSYT käymään. Tuo että olette heidän paikkakunnalla, ettekä saa kutsua heille vaan johonkin ravintolaan yms.. kertoo jo minusta aika paljon !!! Ainakaan heidän koti ei ole sitä mitä luulette, todennäköisesti rahatilanne on kotiakin huonompi jne jne.. lapset käyttäytyy huonosti ja oireilee siitä elämästä. Johan nuita ihmisiä on nähty. Ehkä heille se on luxusta päässä käymään teillä, herkutella sinun tekemillä ruuilla ja ihastella teidän kodikasta ja hienosti sisutettua kotia.
Aikoinaan kyllä kävimme ja kutsusta mentiin, mutta meille ei vieraita saa sitten niin millään, niin antaa olla.
Ollaan ajettu jos jonkun sortin juhliin 500-700 km päähän ja monesti vuodessa, mutta koitapa kutsua tänne, niin aina vedotaan pitkään matkaan.
Toissa kesänä oli serkun häät ja varmaan otti nokkiinsa kun ei lähetty (jälleen kerran 700 km päähän), mut en vaan enää viiti ja välitä.
Ihan hyvä olla vain oman perheen kesken ja viettää vapaa-ajat omalla mökillä.
Tällaiseenkin elämään tottuu :)
jos vain änkeämme kylään, niin änkeäpä sinä meille!