Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen eläkkeellä enkä jätä lapsille senttiäkään

Vierailija
21.02.2012 |

Tajusin tänään päiväkahvilla että 40 vuoden työurani hedelmät (asunto, metsäpalsta ja siirtolapuutarhamökki) ovat oman työni tulosta josta minun pitäisi nauttia eikä saamattomien lasteni ipanakatraineen.

Tavoitteenani on elää seuraavat 10-15 vuotta täyttä elämää Torremolinoksessa jossa käytän kaikki säästöni ja asuntoni arvon punaviiniin ja pohjoisafrikkalaistaustaisiin mieshuoriin (oma ukko kuoli sydänkohtaukseen vuosi sitten)

Sillä onhan niin että haurassa omaisuudella ei tee mitään joten sitä on parempi jättää mahdollisimman vähän.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunnen myös muutaman ghanalaisen, joka on tullut Suomeen paremman elämäntason perässä, ei mitenkään nälkäänähneenä. Vaimot ovat tyytyväisiä miehen huomioon, varustukseen ja siihen ettei ole kunnolla yhteistä kieltä.

Nauti !

Vierailija
2/6 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai niiden maksullisten kanssa kehoitan varovaisuuteen (sekä miesten ettänaisten), mutta muuten kuulostaa hyvältä.

Mä yritän kokoajan hokea vanhemmilleni, että käyttäisivät itse rahansa. Minä en niitä ole vailla, eikä veljenikään. Käly onkin sitten jo toinen juttu :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta aika katkera vanhuus sinulla taitaa olla edessä, jos noin rumasti puhut omista lapsistasi.

Vierailija
4/6 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotenkin huonosti asiat kun et voi ajatella kauniisti mitä tapahtuu kun Sinua ei enää ole.

Ymmärrän että olet miehesi kanssa työnteolla hankkineet asunnon, metsäpalstan ja siirtolapuutarhamökin, joten tietty ne eivät ole lastesi tai lastenlastesi kokonaan.

Mutta miehesi kuoleman jälkeen lapsillenne kuuluva perintö? Kai tiedät että puoliso ei peri toista puolisoa koska ei ole mitään sukua, eli Sinulla on ½ yhteisestä omaisuudestanne.

Tietty keskinäinen testamentti on mahdollinen, jonka sitten lapset voivat kiistää..

Joka tapauksessa olet varmasti rahoissasi vaikka lapsesi olisivatkin saaneet isänsä puoliskon ja voit nauttia eläkepäivistäsi vaikka Torremolinoksessa.

Kirjoituksessasi kuvastuu jotenkin katkeruus elämälle, se on ikäväää se, jos elämä ei ole ollut hyvää...

Minä ja mieheni olemme matkustelleet katselemassa yhteistä paikkaa jossa alkaisimme olemaan n.½ vuotta vuodesta. Eläkkeelle pääsemme n.2½ vuoden kuluttua.

Kävimme jo Balilla v.2007, Malesiassa 2010 ja nyt tulimme kuukausi sitten Thaimaasta. Marraskuussa jatketaan matkailua jossain Aasiassa ja katsomme mikä on hyvä paikka meille.

Espanja ei kiinnosta koska eläminen on siellä kallista, ainakin verrattuna käymiimme maihin.

Me emmme ole "hukkaamassa" säästöjämme tai omaisuuttamme, mutta käytämme lentolippuihin ja talon vuokraan kohdemaassa rahaa sekä elämiseen.

Meillä on ihania lapsia kuusi, miniöitä, vävyjä ja lastenlapsia joiden kansssa olemme matkustelleet milloin kenenkin kanssa.

Kesämökkiämme ei myydä, koska olemme kesät Suomessa, on siinä metsääkin vaikka perikunnan sitten myydä joskus. Ei me niin paljoa tarvita matkoillamme ettei eläkkeemme riittäisi...

Omakotitalomme pidämme myös josta on kiva lähteä matkalle mutta johon on myös kiva tulla odottamaaan Suomen kesää.

Oikein mukavaa eläkeläiselämää, terveisin vähän toisenlainen äiti, mummi ja anoppi.

Vierailija
5/6 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapauksista, joissa ei haluta yhtään helpottaa lasten eläää antamalla heille perintöä. Vain oma hyvinvointi on tärkeää. Surullista todellakin.

Vierailija
6/6 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Hieno Åhlgren-

Näinhän se on eikä kellään ole siihen sanomista. Koko elämän työura antanee aiheen ja mahdollisuuden ottaa eläkepäivistä kaikki irti.

Mukava yllätys varmaan olisi jos hautajaiskulut saisi katettua, ettei ihan pahviaskiin tarvi laittaa. Eipähän jää perintöverot jälkeläisten huoleksi.