Voi että
Mies lähti aamulla töihin ajoissa, jo ennen seitsemää ja sanoi tulevansa puoli viideltä (noin tuntia aiemmin kuin yleensä). No, minä olen odotellut lapsen kanssa, että tulee. Ruoka on ollut lämmitysvalmiina.
Mies tuli 16.40 kuin myrskyn merkki, ärähteli, että pitää ehtiä postiin. Minä ja lapsi sitten jatkettiin kirjan lukemista sohvalla, kun mies alkoi tehdä pakettia siskolleen, jolla on huomenna synttärit (ja jolta ei ikinä tule edes korttia miehelle). Kysyin, lämmitänkö ruoan siksi, kun tulee. Siihen mies vaan että ei hän syö, hän menee lenkille kun tulee postista.
Eilen sama juttu, mies tuli vähän ennen viittä ja lähti kauhealla kiireellä ja ärähdellen (kiirettä manasi) johonkin asioille.
Ärsyttää pari asiaa:
- mies pitää yhteistä ruokailua tosi tärkeänä mutta syö tässä sitten yhdessä?
- mies on ärtynyt ja äksy kun itse järjestää itselleen kiirettä
- iltaa ei voi ikinä suunnitella kun ei hajuakaan mitä sillä on mielessä
- aina se lähtee sinne ja tänne ja tuonne itsestäänselvästi. Eihän sitä tarvitse edes kysyä???
Kommentit (2)
Tässä korjausehdotuksia ärsytyksenkohteisiin:
- mies pitää yhteistä ruokailua tosi tärkeänä mutta syö tässä sitten yhdessä?
* Sinä ilmoitat, että tässä talossa syödään huomenna klo 17. Silloin ruoka on lämmintä ja pöytä katettu - oikeasti! Jos mies ei ole silloin paikalla, se on hänen aikansa.
- mies on ärtynyt ja äksy kun itse järjestää itselleen kiirettä
* Huolehdi sinä vain omista kiireistäsi
- iltaa ei voi ikinä suunnitella kun ei hajuakaan mitä sillä on mielessä
* Miksi ei voi? Sinä suunnittelet vain oman iltasi, et miehesi.
- aina se lähtee sinne ja tänne ja tuonne itsestäänselvästi. Eihän sitä tarvitse edes kysyä???
* Miksi ihmeessä aikuisen ihmisen pitäisi toiselta mitään kysellä? Mies tulee ja mies menee... aivan samoin kuin nainenkin.
Ehkä mies ymmärtäisi asiaa paremmin, jos sinä joskus kävelisit häntä vastaan ulko-ovella, huikkaisit "heippa" ja menisit omalle reissullesi sen enempää selittelemättä.
jos sil on toinen?