Ärsyttää hidastelijat kassalla !!
Kävin kaupassa ja jonoa oli joka kassalla useampi ihminen.
Nainen pakkailee ostoksia ihan rauhassa. kassaneiti ilmoittaa summan.
Tässä vaiheessa tämä nainen vasta ottaa repun pois selästä, alkaa etsimään sieltä lompakkoa ja rahoja. tähänkin tuhlautui useita minuutteja.
Voisitteko ystävällisesti etsiä ensin rahat lähettyville ja tulla siihen maksamiskohtaan ennenkuin kerkiää viimeiden tuote mennä ohi.
Jonot kulkisi paljon ripeämmin. Kiitos.
Kommentit (28)
On tuollainen minustakin ärsyttävää. Eli kunntietää että kohta on maksun aika, niin silloin olis hyvä pitää se lompakko hollilla. Mutta meitä on moneksi, ei se sinunkaan päivä varmaan ole parista sekunnista kiinni?!!!!
Suosittelen menemään kauppaan sellaisina aikoina kun siellä ei ole juurikaan muita asiakkaita. Esimerkiksi lauantai-aamuna heti kun iso marketti aukenaa.
kun hakee vaikkapa ½ h ruokiksella Cittarin lämmintiskistä sapuskaa. Ensin kestää hiihtää kaupan toiseen päähän saakka sinne lihatiskille ja sitten vielä jonottaa kassajonossa urveloiden takia.
alkaa kuyselemään kaikkien tavaroiden kohdalla, "onko tätä pienempää pakkausta? Tämä on kalliimpaa täällä kuin tuolla toisessa kaupassa.. Eikö tämän pitänyt olla tarjouksessa (tarjous loppunut jo viikko sitten).." Yleensä vanhempia, todella nuukia ihmisiä.
Sitten marmatetaan vielä maksaessaankin ja näytetään hapanta naamaa.
Jaksamista teille kassaneidit!
nimim. äsken kassajonossa nähtyä/kuultua
On tuollainen minustakin ärsyttävää. Eli kunntietää että kohta on maksun aika, niin silloin olis hyvä pitää se lompakko hollilla. Mutta meitä on moneksi, ei se sinunkaan päivä varmaan ole parista sekunnista kiinni?!!!!
Suosittelen menemään kauppaan sellaisina aikoina kun siellä ei ole juurikaan muita asiakkaita. Esimerkiksi lauantai-aamuna heti kun iso marketti aukenaa.
kun hakee vaikkapa ½ h ruokiksella Cittarin lämmintiskistä sapuskaa. Ensin kestää hiihtää kaupan toiseen päähän saakka sinne lihatiskille ja sitten vielä jonottaa kassajonossa urveloiden takia.
edellisenä päivänä ni ei tarvii ruokkista tuhlata kaupassa juoksemiseen. Tai käy mäkkärillä syömässä, ai ni sielläki voi joku kysellä mitä mihkäki annokseen tulee ja sun päiväs on pilalla. Kannattasko relata, oma mokas oli ku et huolehtinu eväitä valmiiks...
elekäähän työ tyttöset hermostuko, mikähän kiire tässä elämässäin on. Ei ainakaan mulla mikkään kiire ol koskaan ollut. Aikaa on. Mutta eipä tässä muuta oikein olekaan kuin aikaa. Elekää oloko noin tärkeitä. Se vain profosoi hitastelijoitahan lisähän. Joten teität omaa syytä se sitten on jos liikoja hitastelee joku. Täh? Täh.. tä?
Enemmän mua ärsyttää ne perässä jonottajat jotka tökkii ostoskärryillään perseeseen kun edelläoleva vielä maksaa ostoksiaan. Tai ne jotka tulee seisoon viereen kun näppäilee tunnuslukua korttikoneeseen. Otan yleensä askeleen sivulle ja työnnän sitä tunkeilijaavähän taaemmas odottaan vuoroaan. Joskus katson kylkeen tunkijaa melko pitkään ennenkuin alan maksaa ostoksiani. Silloin sekin älyää että oho vielä ei olekaan mun vuoro...
Toisille ihmisille maksutapahtuma tulee aina yllätyksenä.
Sille ei vain voi mitään.
Ja toiset ihmiset yleensä naiset eivät vai tajua että muita kassalle jonottajia saattaa alkaa vituttamaan kun plussakorttia ja tasarahaa ryhdytään arpomaan vasta sitten kun kassaneiti kolmannen kerran sanoo ostosten hinnan.
Kiire se tulee itse kullekin. Olisi kohteliasta yrittää omalta osaltaan saada homma toimimaan.
Se on kyllä sen kaupan vika eikä asiakkaan. Kassoja pitää olla sen verran, että jokainen MAKSAVA asiakas voi pakata ja maksaa ostoksensa stressaantumatta hengiltä. Tee kauppaan valitus, kun eivät palkkaa enemmän väkeä.
Itse maksan ja pakkaan normaalitahtia. Kenenkään toisen kiireiden takia en sydäriä hanki.
Enemmän ärsyttää ne, jotka alkavat latoa omia ostoksiaan hihnalle kun edellisen asiakkaan tavaroista on vielä puolet ostoskärryssä. Ja ilman mitään välikapuloita sinne vaan edellä olevan asiakkaan ostosten sekaan. Siinä sitten lyöt itse kapulaa hihnalle ja tökit perässätulijan perunapussia ja sämpylöitä taaksipäin.
Meillä päin Cittarissa ja K-kaupoissa on aina jonoa ja aina saa odottaa. Kesällä ostan paljon jätskiä ja kerralla ja aivan sama mihin aikaan menee kauppaan, niin saa odottaa niiden vauhdilla sulavien jätskien kanssa
Prismassa ei joudu kuin todella harvoin jonottamaan samallalailla.
Mäkin olen vain kotiäiti, mutta silti muakin ärsyttää ne hidastelijat. Kortteja kaivellaan joka taskusta ja laukusta, rahoja maksetaan yksi sentti kerralla jne.
Pakkaan siihen asti kun kassa sanoo hinnan. En edes seuraa kassan työskenteöyä vaan keskityn pakkaamiseen. Miksi jonkun muun tapa on oikeampi kuin minun? Inhoatte varmaan paljon ostavia ja tykkäätte yhden tavaran asiakkaista?
Miksei voi kaivaa lompakkoa valmiiksi esiin laukusta jo siinä jonossa kun odottelee vuoroaan? Mä ja mieheni inhoamme yli kaiken hitaita ihmisiä...
Totta! tämä vituttaa minuakin. Missä ihme haavemaailmassa ihmiset kulkee, vai onko ne aineissa..
Haahuillaan kuin ei tiedettäs missä ollaan ja mitä tekemässä. Ja puhelimet pitäisi kieltää kaupoissa, niitä raplataan siinä kassalla eikä kuulla kun kassaneiti ois maksusuoritetta vailla. Eikä siirrytä sieltä hihna päästä pois että seuraava pääsis ostoksiaan nostamaan hihnalle kun pitää niin innolla kytätä luuria.
Seuraan kerran lyön luurin räplääjältä puhelimen käsistä jos ei älyä siirtyä
Anteek, ku mää oon olemassa ja näin hidas ja tehoton...
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 15:17"]
Toisille ihmisille maksutapahtuma tulee aina yllätyksenä.
Sille ei vain voi mitään.
Ja toiset ihmiset yleensä naiset eivät vai tajua että muita kassalle jonottajia saattaa alkaa vituttamaan kun plussakorttia ja tasarahaa ryhdytään arpomaan vasta sitten kun kassaneiti kolmannen kerran sanoo ostosten hinnan.
[/quote]
Jep, nämä ovat niitä samoja, jotka autoineen ja kesärenkaineen joka vuosi yllättyvät talven tulosta :)
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 15:37"]
Anteek, ku mää oon olemassa ja näin hidas ja tehoton...
[/quote]
Et saa, käytä kauppakassi palveluja niin et tuki toisten kauppareissuja!
Muistuu mieleen tapaus kun olin kassajonossa ja edessäni oli joku tummahipiäinen nainen. Kun tuli maksun aika, tämä kaivoi repustaan ISON MUOVIPURKILLISEN KOLIKOITA tätä 29 euron summaa varten.
Antoi vielä sen suoraan sille kassatädille silleen että "laskepa tästä".
Ei helvetti, onneksi ei ollut kiire mihinkään ja oli useampi kassa auki.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 15:34"]
Miksei voi kaivaa lompakkoa valmiiksi esiin laukusta jo siinä jonossa kun odottelee vuoroaan? Mä ja mieheni inhoamme yli kaiken hitaita ihmisiä...
[/quote]
Miksi pitäisi? Olen matkustellut ympäri maailmaa ja Suomi on tämän asian suhteen kyllä se kaikista oudoin. Oudommaksi asian tekee, että asukkaita on vain reilut 5 miljoonaa ja suhteellisen suurelle alueelle hajautettu. Miljoonakaupungeissakaan ei tapaa niin epäkohteliaita ja "kiireisiä" ihmisiä kuin Suomessa.
Kokemuksesta voin sanoa, että jos on nätti kassatyttö niin aika monelta mieheltä se kiire unohtuu. Lompakkokin kaivellaan esille ihan rauhassa.
Vittu tuun hidastelee niin paljon kuin haluun, varsinkin jos huomaan, että se ärsyttää.