Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada lasten suut siivottua?

Vierailija
20.02.2012 |

Sieltä tulee vaikka mitä: pippeli, kakkapää, pönttöpökylä yms. rumaa. Kyseessä 7- ja 4-vuotiaat lapset. Miten saan kitkettyä nuo pois? Pesemällä saippualla suut?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuu rumia, nimittelee kavereitaan ja hoitajaa?

Vierailija
2/10 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sillä erolla että ULKOILUA en ota pois lapsilta, koitan pitää yllä liikuntaa niin siihen ei tule rajoituksia. Kavereitten kanssa leikit ulkona kyllä karsin mutta en yleistä liikkumista.

Sama harrastuksiin, ne ei kuulu arestiin. Harkkoihin ja kouluun mennään mutta muuten kotona tylsistymistä.

Sitten omaa lisää sen verran että varsinkin tuo 7- vuotias on sen verran aivoja käyttävä jo että sille ei tartte kaikkea lässyttää niinkuin nuoremmalle. Pienempi vielä imee mitä isompi sanoo. Mutta sille isommalle voi alkaa vaikka tarjoamaan porkkanaa ja keppiä: Jos et tällä viikolla kertaakaan puhu rumia niin mennään uimahalliin lauantaina.

Pienempi lapsista ei välttämättä ymmärrä viikko-konseptia mutta ymmärtää että kun joka ilta saa tarran niin jotain kivaa tapahtuu!

Voi päästä mukaan ideaan vaikka sillä että keräätte lapsille tarroja hyvin menneestä päivästä johonkin selkeään paikkaan. Teette vaikka oman viikkokalenterin ja hyvin mennyt päivä saa tarran ja mitä enempi on tarraa niin siitä saa kaikkea kivaa. Ei tartte olla rahasta kiinni, mistä lapset tykkää? Lennättää leijaa? Lähteä pilkille? Laskemaan pulkkamäkeä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoilulla tarkoitin nimen omaan lapselle mukavaa ulkoilua: kavereiden kanssa menoa, pyöräilykieltoa tms. En kaikkea. Tosin jos olisi oikein vaikea tapaus, niin olisin valmis rajoittamaan ulkona olemisestakin. Itse lapsena olin vain ulkona leikkimässä, ennen kuin opin lukemaan, eikä minulla ollut esim. Leluja joiden takavarikointi olisi vienyt minulta mitään iloa päivästä. Kaikkea ei kannata kieltää, vaan se kaikista rakkain, jota ilman on ankeaa.

Vierailija
4/10 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä lapsille kerron, että on normaalia, että tietyn ikäisistä on nämä vessasanat kivoja ja hurjan hauskoja. Samalla olen kertonut, että aikuisista ja isoista sisauksista ne eivät ole niinkään hauskoja.

Kotona leikittelemme hetkittäin yhdessä sanoilla myös sanoilla pippeli jne. Näin suurin tarve höpötellä noita, helpottaa ja sitä myötä vähentyy.

Jonkun kanssa olen sopinut paikan, jossa voi höpöttää.

Sitten olemme myös käsitelleet paikkoja, joissa niitä ei käytetä. Samoin olemme keksineet yhdessä tilanteita, joissa niitä ei voi olla käyttämättä. (esim lääkärissä)

Vierailija
5/10 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelikielto, herkkukielto, ulkoilukielto tms. Mikä lapsillesi on mieluista, mutta extraa. Ilmoita asiasta ennen kun sanoja alkaa tulemaan sinä päivänä ja pidä kiinni kiellosta koko päivän, jos sana tulee ja niin kauan kunnes sanat jäävät. Itse aion opettaa ennen ku sellaisia sanoja ehtii käydä oppimassa, että vain tyhmät esim. Kiroavat ja kaverini tietävät pääsevänsä suu-saippua pesulle jos meillä kirotaan. Tavoitteena, että katse riittää, kun väärä sana meinaa tulla: saa nähdä miten käy, ensimmäinen vasta tulossa, mutta kasvatusalalla työskennellyt monta vuotta :)

Vierailija
6/10 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähäks noloo lapsille, kun äiti ei osaa käyttäytyä? Lapsille tulee tarve osoittaa, että he ovat kielenkäytössään siistimpiä kuin äiti. Olen ikävä äiti, kun lapsilta menee ilo puhua rumia:)

Opetan heille kaikki rumat sanat, joita ei sitten tarvitse käyttää. Eivätpähän ole tietämättömiä kaveriporukoissa. Monesti kaverit luulevat, että siitisti puhuva ei tunnista kaikkia rumia sanoja, mutta lapsenipa osaavat opettaa heille vielä jotain mitä äiti on sanonut, mutta eivät itse viljele näitä sanoja:) Vähäks ovat cool?

Vierailija
7/10 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos lapsen antaa hokea kaikenlaisia törkeyksiä ilman, että niihin kukaan reagoi mitenkään, niin mielenkiinto niihin loppuu hyvin pian. Tää on ainakin periaatteesa helppo keino kokeilla, kun ei vaadi minkäänlaisia toimenpiteitä.

Ei ole vielä omakohtaista kokemusta, mutta koska kiroilen itsekin paljon, olen suunnitellut jo, että annan lapsen kiroilla jos siltä tuntuu ja ehkäpä se sitten pitää touhua ihan tylsänä, kun ei saakaan mitään "äiti-huutaa-ja-uhkailee-naama-punaisena"-reaktiota. Isänsä on hyvänä esimerkkinä, eikä kiroile koskaan, joten ehkäpä lapset ottavat fiksusti mallia isästään? Toivossa on hyvä elää! :D

Vierailija
8/10 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitoin kaapin päälle kaksi säästöpossua. Jos minä tai isä kiroillaan laitetaan rahaa toiseen ja lapset kiroillessaan laittavat siihen toiseen. Rahan määrä sovitetaan tuloihin. Näillä rahoilla saa vastapuoli ostaa karkkia. Lapset on pari kertaa kaupassa käyneet, minä ja mies ei koskaan.

Vierailija
9/10 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kannattaa opetella joku viaton voimasana, jonka voi karjaista varpaan jäädessä oven väliin, kuten pippuri, palsternakka

Vierailija
10/10 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa ongelma on se, että kullanmuruset toistelee paskaa koko ajan. Vähäx tylsää :-( Älä reagoi ollenkaan. Kyllä se siitä. Mitä kiksejä ne lapsukaiset siitä saa, jos kiroilu ei tuota mitään reaktiota? Eli lopulta nuokin toukat rupeaa kiroilemaan, kuten ihmiset yleensä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä