Päänsärky raskausaikana, raskausmyrkytyskö?
Eli mulla oli viime viikon neuvolassa tullut puskista hirveesti kiloja turvotuksen myötä, jalat ihan pökkelöt. Verenpaineet oli myös koholla, 150/95. Kaikki oli kuitenkin ok kun polilla kävin. Tänään ollut kuitenkin päänsärkyä, välillä helpottaa, välillä taas pahenee, jomotus tuntuu päälaella tai sitten takana.. Voinko odottaa huomiseen neuvolakäyntiin vaI pitäiskö soitella polille? Voiko raskausmyrkytys toisaalta edes ilmetä noin nopeasti jos viime torstaina maksa-arvoissa kaikki ok?
Nyt on rv 41+0!
Kommentit (4)
...voit odottaa rauhassa neuvolakäyntiin, MUTTA siinä on se pieni mutta, että joskus raskausmyrkytys kehittyy nopeasti vaarallisiin mittoihin. Eihän sinulle suuri vaiva ole soittaa polille (päivystykseen) ja kysyä heidän mielipidettään. Ovat varmasti ihan tottuneita antamaan ohjeet.
t. neuvolantäti
minä menin aikoinaan äitiyspolille tarkkailuun lievästi kohollaan olevien paineiden takia, ja tila paheni 1,5 vuorokaudessa niin pahaksi, että lapsi jouduttiin leikkaamaan ulos 36+0. Mitään oireita minulla ei ollut. En nyt halua pelotella, haluan vaan sanoa, että taudin kanssa ei ole leikkimistä.
ja en ole koko raskausaikana kärsinyt päänsärystä joten panadoliakaan ei kaapissa valitettavasti ole.. :/
ap