Mitä mieltä Saara Aallosta?
Mietin jo aikoinaan Talentin jälkeen, että ko. tyttö breikkaa julkisuuteen vielä isosti, mutta jostain syystä on jäänyt pienten piirien laulajaksi. Nyt tyttö on Voicessa pyrkimässä taas sitä kautta esille ja julkisuuteen.
Vaikka ääni on upea, niin tytöstä jää jotenkin ontto olo. Tulee mieleen pikkusievä kympin oppilas ilman mitään särmää tai karismaa... Millaisen kuvan te olette saanut?
Kommentit (48)
tulee tyrkky olo kun on niin moneen kilpailuun hankkiutunut. Hyvin on menestynyt kilpailuissa, mutta ei ole onnistunut luomaan musiikkimaailmassa tarvittavia verkostoja. Minusta se kertoo siitä, että persoonassa täytyy olla jotain sellaista, ettei pärjää ns. "oikeassa" elämässä. Hänen taidoillaan ja medianäkyvyydellään olisi voinut kuvitella jo että olisi vakiinnuttanut paikkansa musiikkibisneksessä. Hän ei varmaankaan tajua, mikä merkitys ihmissuhdetaidoilla on uran rakentamisessa. Yrittää vaan tyrkyttää itseään näiden kilpailujen kautta mutta ei osaa mennä syvemmälle hommaan mukaan.
Olen itse taidealalla (ei musiikki), ja minulla on sama ongelma kuin Saaralla: päihitän teknisesti kaikki muut alalla toimivat kotimaassa ja useat myös kansainvälisesti, mutta minulla on vaikeuksia saada sieluani esille.
Tästä syystä työni uhkaa jäädä merkityksettömäksi tekniseksi suorittamiseksi. Vain kanavoimalla ilmaisuani oman, todellisen persoonallisuuteni kautta saisin työhöni sisältöä. Sitä olen nyt muutaman vuoden harjoitellut ja tuloksiakin on jo tullut. Pitkä matka on kuitenkin vielä kuljettavana.
Toivottavasti Saaraa tuolla Voicessa valmennetaan ja hänelle annetaan ihan uudentyylisiäkin kappaleita laulettavaksi. Nyt näyttää siltä, että hän vain kopioi menneitä suuruuksia, ja se oma juttu on vielä kokonaan löytymättä. Olisi kiinnostava tietää, onko hän itse tajunnut miten iso pala kokonaisuudesta häneltä vielä puuttuu. Itse olin alalla vuosia ennen kuin ymmärsin sen sielukkuuden merkityksen. Se on oikeastaan kaikki!
Ei taidemaalarikaan ole vielä mitään, jos pystyy maalaaman fotorealistisia kuvia - lisäksi hänellä täytyy olla ajatus, mitä maalaa ja mitä haluaa maalauksillaan kertoa.
Toivon, että Saara löytää vielä itsensä. Se olisi hienoa seurattavaa.
tulee varmaan löytämään paikkansa, mutta mitään koko kansan idolia saarasta tuskin tulee.
- ja just sen takia, ettei kosketa kuin tiettyä ihmisryhmää. on liian disney ja biisit kuulostaa liian gospel-henkisiltä. ...ikävä sanoa, mutta suomalaiset kaipaavat melankoliaa.
jonka kanssa Saara oli kaksintaistelussa. Anna oli teknisesti heikompi, mutta aivan valloittava laulaja!!
Olisin halunnut Annan jatkoon juurikin siitä syystä, että Annan laulu kosketti, mutta Saara ei kosketa.
Luulen kuitenkin, että aika korjaa Saaran ongelman. Tulee avioeroja, läheisten kuolemia, sairauksia tai jotain kuten meille kaikille tulee ja yhtäkkiä säröisestä astiasta alkaa valua jotain muillekin.
jonka esitti talentissa. biisi kosketti ja kolahti silloiseen elämäntilanteeseeni. kuuntelinkin sen jälkeenpäin monta kertaa youtubesta, ja edelleen tykkään!
odotin, että sama meno olisi jatkunut, ja yhtä hienoa biisejä olisi tullut lisää, mutta jostain syystä mikään muu saaran biisi ei ole tuon jälkeen koskettanut :(.
ap
ei kolahda millään, samanlainen muka hieno kiekuja kuin Johanna Kurkela, pakko kiekua ja kieputtaa korkealle.
jonka kanssa Saara oli kaksintaistelussa. Anna oli teknisesti heikompi, mutta aivan valloittava laulaja!!
Olisin halunnut Annan jatkoon juurikin siitä syystä, että Annan laulu kosketti, mutta Saara ei kosketa.Luulen kuitenkin, että aika korjaa Saaran ongelman. Tulee avioeroja, läheisten kuolemia, sairauksia tai jotain kuten meille kaikille tulee ja yhtäkkiä säröisestä astiasta alkaa valua jotain muillekin.
Uskon, että Anna olisi voittanut, jos olisi pystynyt estämään itseään jäätymästä Saaran teknisen taituruuden edessä. Hän varmaan itse näki kilpailutilanteen niin epätasaväkisenä, että oma esitys kuihtui heikommaksi kuin se olisi voinut olla. Jos Annan pää olisi pysynyt kylmänä, Saara olisi jäänyt kakkoseksi, koska se sielu todellakin on tekniikkaa tärkeämpi asia!
Uskon kuitenkin, että Annasta kuullaan vielä.
kaunis nuori nainen.
eli minä tykkään.
toki voisi hieman rentoutua, eli liika täydellisyyden tavoittelu pois, huumoria peliin, ja liian tarkkaan suunnitellut liikkeet, eleet sun muut pois... eli vapautuminen tekisi hyvää.
silloin saataisiin maailmanluokan laulaja meille Suomeen : ))
menestystä toivon hänelle kovasti !
Ja avoimuutta. Saara ei ole läsnä laulaessaan. En pidä puhetyylistä, jotenkin niuhottava ja tekosöpö. Ei y h t ä ä n seksikäs
oltava s e k s i k ä s kelvatakseen yleisölle? Mieti nyt vaikka nykyisiä arvostettuja mieslaulajia, vaaditaanko heiltä seksikkyyttä tai viihdyttäviä välispiikkejä samaan tapaan kuin naisilta? Onko esim. Lassi Valtonen seksikäs? Voisiko vastaavanlainen epähygieenisen näköinen aknenaama - mutta nainen - tehdä läpimurron? Tuskin. Saako mieslaulaja kehaista itseään? Kyllä, se on miehelle seksikästä!
Naiselle sama käytös on teennäistä ja ärsyttävää. Nainen ei saa olla näkyvästi tyytyväinen siihen että on kehittynyt taitavaksi oman työnsä kautta. Se kelpaa jos joku muu kehuu naista, mutta silloinkin täytyy vähätellä ujosti ja chisumaisen tahattomasti flirtaten, se on naiselle seksikästä, itsevarmuus ei.
Surullista.
Olen entinen musiikinopettaja ja äärimmäisen äimistynyt erilaisista vaatimuksista joita sukupuolet tässä ajassa kohtaavat.
Erittäin piristävä poikkeus tylsien suomalaisten naislaulajien joukossa.
pakko lastasi puolustaa ja se sulle sallittakoon.Hassua, olen ymmärtänyt, että täällä saa olla eri mieltäkin. Minustakin Saara on loistava laulaja ja tykkään hänen tavastaan laulaa ja esiintyä. Kaikki emme voi aina olla samaa mieltä.
Onhan täällä melkein kaikki sanoneet että kaunis ääni on, mutta kun se särmä puuttuu niin ei siinä kauheasti voi menestystä odottaa. Noita hyvän lauluäänen omaavia söpiksiä mahtuu kolmetoista tusinaan, joten erottuakseen edukseen on oltava myös *sitä jotain*.
Karisma puuttuu. Tyttö on tosi lahjakas laulajatar, mutta feikin oloinen. Kaikki on liian hiottua ja harjoiteltua, ei aitoa ja sydämestä tulevaa. Hymy on keinotekoinen ja "pirteys" tuntuu esittämiseltä. Tekopirteydeltä.
Tulee elävästi mieleen just sellanen neuroottinen ja pikkuvanha kympin oppilas, jolla on pakkomielle olla aina paras ja hän on valmis tekemään mitä vain saavuttaakseen sen, keinoja kaihtamatta. Ilmeet on väkinäisiä, kaikki liikkeet ja eleet jopa laulun aikana suunniteltuja.
kaikki liikkeet ja eleet jopa laulun aikana suunniteltuja.
mutta siitäkin olen samaa mieltä että naislaulajan olemukselta ja ulkonäöltä vaaditaan vähän liikaa, miehet saa vaan astella lavalle ja laulaa.
Saaran ammattimuusikkous ei istu formaattiin hirveän sujuvasti.
Näin Voicessa ekan kerran.
Toisessa esityksessä jo rupesi karmimaan ja kun puhui, niin karmi vielä enemmän.
Itseään täynnä, kylmän oloinen.
Haluaa tavoitella jotain ja valmis potkaisemaan muut pois tieltä.
Siitä tulee varmaan aikuisena ilkeä ihminen, jos ei sitä jo ole.
Liian täydellinen ollakseen hyvä.
Kyllä se siitä, koska talenttia selvästi on :).
Eiköhän olisi lyönyt aiemmin läpi, jos olisi lyödäkseen.
En minäkään kiellä etteikö osaisi laulaa, mutta jotain siitä puuttuu. Ehkä sitten se karisma. Olemus ärsyttää, enkä vain voi sille mitään. Laulussa ei ole teknisyyden rinnalla kuultavissa tunnetta ja sydäntä ja kikkailee liikaa. Ei tule voittamaan tätä(kään) kisaa, on liian valmis ja "tuttu".
Haluaa tavoitella jotain ja valmis potkaisemaan muut pois tieltä.
Siitä tulee varmaan aikuisena ilkeä ihminen, jos ei sitä jo ole.
Liian täydellinen ollakseen hyvä.
Siitä voisi päätellä että he haluavat tavoitella jotain ja ovat valmiita potkaisemaan muut pois tieltä. Se on nimittäin tuon kisan koko idea, pahvi.
Tuo "siitä tulee aikuisena ilkeä ihminen" menee jo kiusallisesti OT. Saara on kuitenkin vain ammattimuusikko joka haluaa kehittyä omalla alallaan. Ehkä nuori nainen ei tosiaan saisi olla kunnianhimoinen, ainakaan näkyvästi. Miehessä samat ominaisuudet tai ohuet huulet ei tunnu ärsyttävän ketään naista.
voisi olla ura jossain musiikkiopistossa laulunopettajana. Se on teknisesti niin hyvä, mutta persoona tosiaan ontuu. Se on vähän niinkuin tekemllä tehty liian täydelliseksi. Mun mielestä hyvä esiintyjä on myös karismaattinen ja esityksessä saa tapahtua myös mokia ja ylilyöntejä. Sehän on pelkästään plussaa vaan itselle katsojana ja kuulijana..
Sen takia ei ole stara jo nyt. Ääni kyllä riittäisi, mutta "koko paketti" jää uupumaan. Antaa itsestään liian pikkutarkan vaikutelman.
se on kumma juttu tämä suomalainen käsitys siitä että opiskeleminen on laulajalle haitaksi
oikein ottaa korvaan aina nämä tangomarkkinaosallistujat, jotka korostavat että ihan luonnonlahjakkuuksia tässä ollaan, ja se kyllä sitten näkyy kun pitäisi muutamalla sanalla joku sovitusjuttu sopia