Miksi teinisi ei saa kutsua kavereitaan kotiinsa?
Olen kyllästynyt tähän teinilaumaan meillä.
Tulevat meille, kun meille saa tulla.
Muille ei kuulema saa mennä istumaan, pelaamaan ja juttelemaan.
Miksi?
Jos en päästäisi meillekään, olisivat raukat tuolla hangessa ja pakkasessa.
Kommentit (15)
ainakin pyörii vain tuttuja teinejä, usein on joku yötäkin eikä minua haittaa. Olen sanonut että saa olla, mutta silloin kun nuoremmat menee nukkumaan, pitää äänen hiljentyä. Minä taas tykkään kun nuorisoa pyörii nurkissa, ihan vaikka olohuoneessa.
Meille on saanut viimeisen kymmenen vuotta tulla ja saa edelleen. Asutaan Jyväskylässä.
että on kätevämpää ja halvempaa kun lauma syö muualla ja vie aikaa toisten nurkissa. Saan itse rauhassa palstailla sohvalla kalsarit jalassa ja säästän rahaa kun ei tarvi keitellä kahvia ja kantaa kuapasta voikkaritarpeita nälkäiselle laumalle. Hyvä että teille saa tulla-
Mies on eri mieltä ja tästä väännetään kättä. Tämä on myös teinien koti. Miksi aikuisille saa tulla vieraita?
Olen asunut kodissa, jossa asui myös isän äiti, jonka mielestä ihmisen pitää pysyä kotona, jos sellainen on olemassa. Joka on aina menossa johonkin, ei kotia tarvitsekaan. Tällä perusteella meille ei saanut tulla kukaan enkä minä saanut mennä minnekään.
En halua olla yhtä hullu kuin mummuni ja meille saa tulla.
mutta isompaa lössiä en meille halua.
meillä olisi hyvin tilaa, koko yläkerran saisivat käyttöönsä, emme häiritsisi ja ruokaakin (herkkuja, limua yms) ostettaisiin ihan mielellään, mutta ei, teini ei tahdo tuoda meille kavereitaan vaan on aina jossain muualla. Olen kateellinen niille perheille, joiden kotona teinit roikkuvat, meille saisi mielihyvin tulla. Ja tämä on kerrottu moneen kertaan tytölle, eli tietää kyllä, että meille saa tulla ja mielellään.
En näe mitään syytä, miksi hän saisi ystävineen valvottaa pienempiä lapsia viikonloppuisin. Eikä tilaakaan ole teinin suurelle kaverilössille.
näin talviaikaan harvoin meillä roikkuvat me kun asutaan hieman syrjemmällä. Kesällä vielä pyöräilevat tai mopoilevat vauhdilla tänne mutta talvella tosiaan harvoin.
kengät pitää jättää eteiseen, samoin päällysvaattee ja pipo. Oleskella saa olohuoneessa, ei jalkoja sohvalle! Olohuoneessa ei saa syödä eikä keittiöstä tulla ottamaan syömistä. Tupakoida ei saa. Kaukosäätimet ovat minulla keittiössä, niitä ei räpelletä.
Ja ihan samat säännöt meillä on aikuisille!
kengät pitää jättää eteiseen, samoin päällysvaattee ja pipo. Oleskella saa olohuoneessa, ei jalkoja sohvalle! Olohuoneessa ei saa syödä eikä keittiöstä tulla ottamaan syömistä. Tupakoida ei saa. Kaukosäätimet ovat minulla keittiössä, niitä ei räpelletä.
Eli miehesikään ei saa käyttää kaukosäädintä?
Vierailija - 20.02.12 07:08 (ID 14328765)
kengät pitää jättää eteiseen, samoin päällysvaattee ja pipo. Oleskella saa olohuoneessa, ei jalkoja sohvalle! Olohuoneessa ei saa syödä eikä keittiöstä tulla ottamaan syömistä. Tupakoida ei saa. Kaukosäätimet ovat minulla keittiössä, niitä ei räpelletä. Ja ihan samat säännöt meillä on aikuisille!
ne on pahoilla teillä. Kaupan nurkilla luuhaavia teinejä ja alko tulee kuvioihin nopeasti.
Ei niitä teinejä pidä pitääkkään ilalla kotonansa tai tarjota ruokaa.
Menkööt kotiinsa syömään.
Meillä lapset vasta 8v. ja 10v. mutta kun ovat teinejä, niin kaverit saa olla teinin huoneessa.
Lapsilla on huoneessaan konsoli, tv ja tietokone.
meillä käyvät teinit on ihan itse osanneet jättää kengät ja takit eteiseen, tai sitten ovat vieneet ne meidän teinin huoneeseen ja se on mulle ihan ok, kunhan eivät ole muiden huoneiden lattialla. Ruokaa tarjoan silloin kun meillä on ruoka-aika, mutta yleensä ne eivät syö: ovat ihan itse omilla rahoillaan ostaneet snaksia tai vastaavaa ja syövät niitä siellä teinin huoneessa. Siellä on peliä ja vempelettä pleikasta ja tietokoneesta telkkariin ja stereoihin, joten eivät myöskään erityisesti halua olohuoneeseen meidän oleilun tielle. Pojista ei siis ole mitään haittaa - kuitenkin me tiedämme, missä he ovat, mitä he tekevät ja missä kunnossa he ovat. Mielestäni varsin hyvä ratkaisu. Tervetuloa vaan.
Olkaa tyytyväisiä jos teinit haluavat kuluttaa aikaanne teidän kotona. Parempi niin kuin teillä tietämättömillä. Ihan oikeasti
Meillä saa kummankin kaverit olla aina kun haluavat ja siksi minä tunnen jokaisen kaverin ja kaverit tuntevat minut ja se jos mikä auttaa todella paljon siinä, että nuoret eivät heilu kännissä missä sattuu jne
USKOMATTOMAI vanhempia täällä. Luoja mitä itsekkäistä nipottajia