Prick-testit 9-kuiselle, miten ne meinaa onnistua?
Meidän superaktiivinen ja vilkas 9kk ei kyllä pysy hetkeäkään paikallaan ja pian olis prick-testit tehtävänä. Onko jollain kokemusta, että miten ne onnistuu tuon ikäiselle?
Pohdin tässä vaan että meneekö siihen että väkisin pitää pitää vauvan kättä paikallaan? Siitähän syntyy ihan hirveä kalabaliikki. :S Eikä mulla yksin varmaan riitä edes voimat, tuolla on ihan totta voimaa todella paljon. Rimpuilee ja kiemurtelee kuin hullu. Ja hetkenhän ne testit kestää...
Kommentit (6)
tehtiin käsivarteen Mehiläisessä. Voihan olla, että sinunkin 9kk vanha vähän oudoksuu vierasta sairaanhoitajaa eikä rimpuile niin kuin normaalisti. Ja eiköhän ne siellä aika monenlaisiin lapsiin ole tottuneet...
Kyllähän se lapsi alkaa huutamaan heti kun ensimmäinen pistos tulee. Meillä ainakin lapsi keskittyi huutamiseen. Hoitaja oli tosi nopea ja näppärästi hoiti molemmat kädet.
Siis tottakai sinä joudut pitämään vauvan kättä paikallaan. Eihän ne tipat pysy siinä kädellä muuten paikallaan. Ja kyllähän se pistäminenkin tuntuu eli paras vaan pitää reippaasti kiinni ja jos lapsi huutaa niin kyllähän maailmaan ääntä mahtuu.
On niitä tehty kautta aikain muillekin vilkkaille pikkuisille:)
Siis en mä huutoa pelkää, vaan lähinnä mietin että saanko pidettyä vauvaa paikallaan sen testin ajan, jos rimpuilee kovasti. Mutta toisaalta se antaa leikata kynnetkin ihan nätisti ja tuskin ne testit kovin paljoa kauempaa kestää. :) Pitää vaan yrittää kiinnittää huomio muualle.
Huvittavaa musta että siinä lapussa luki että toimenpide on lähes kivuton, mutta kyllä mä muistan että ne pistot sattui kun mulle tehtiin ne kun olin 10v.
-ap
tehdään vauvoilla selkään.