Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YH-äiti ja rahat tiukilla

Vierailija
20.02.2012 |

Saan käteen kuussa n. 2900 euroa, mutta tiukkaa tekee kahden lapsen kanssa Helsingissä vuokralla. Mistä ihmeestä enää säästäisin? En harrasta mitään eikä lapsetkaan. Töistä saan sentään liikuntalippuja, joilla käydään uimassa, siinä meidän harrastukset.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meitä on 3 lasta ja kaksi aikuista. Rahaa on ihan riittävästi. Ei toki jää mihinkään ylimääräiseen kuten kampaajalle tai kosmetologeille (tai jäisi jos säästettäisiin ruuasta), mutta kyllä me 300 saadaan säästöön joka kuukausi ja aika lailla kaupastakin ostetaan mitä halutaan. Maksetaan tästä myös 3 lapsen päivähoitomaksu.

Mihin ap rahat menee? Voitko eritellä tarkemmin?

Vierailija
42/46 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kolmen lapsen yh ja tulot ehkä juurikin sitä 2900 euron luokkaa yhteensä per kuukausi, ja asumiseen menee 1300 e.

Ajan vuoden vanhalla autolla josta juuri maksoin loppulainan pois, jokaisella kolmella, pienimmälläkin, on oma harrastus, ja tänä talvena vein kaikki kolme etelään. Rahaa jää ihan mukavasti säästöön ja voin ostaa mitä haluan.

Ap:lla lienee rahankäytössä petraamista...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse 2 lapsen yh (lapset isällään hyvällä tuurilla 8 pvä/kk) tulot (palkka+elarit+lapsilisä) noin 2600,- ja pärjätään ihan mukavasti. Teen tosin 6 tuntista työpäivää ja vain toinen lapsi enää tarhassa eikä autoakaan ole,mutta silti. Omistusasunnossa Helsigissä, asummiseen 1050 kuussa.

Vierailija
44/46 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asumme stadissa, mulla jää asumiskulujen jälkeen 2000 € ja minulla on 1 lapsi. Köyhää kidutusta loputtomiin!!!

Mutta suosittelen lämpimästi yh-olohuonetta ja tutustumista muihin yksinhuoltajiin. Saat uskollisia ystäviä, joiden kanssa vaihtaa lapsia ja apua aina kun tarvitset sitä. Lomatkin voi sopia heidän kanssaan.

Vierailija
45/46 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kolmen lapsen yh ja saan käteen (palkka, lapsilisä, elatustuki) yhteensä 2800 e/kk. Asumiseen menee reilu tonni ja lisäksi on lainaa jota lyhennän 200 e kuussa. Eikä tosiaankaan olla nälkään kuolemassa, vaikka tiukkaa onkin. Sullahan pitäis talous olla ihan reilusti plussan puolella?

Vierailija
46/46 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme ihmistä selviää aivan hyvin huomattavasti pienemmällä summalla. Eikä täällä mitään makaronimössöjä syödä, vaan normaalia kotiruokaa.

Kyllä monet ihmettelee, miten tullaan toimeen, mutta eipä mistään ole tarvinnut karsia. Tosin autoa ei ole. Sossusta saataisiin rahaa vasta kun opintolainat on nostettu, mutta miksi ihmeessä nostettaisiin kun ilmankin pärjätää.

Jos jotakuta kiinnostaa, kolme henkeä elää täällä siis vuokran jälkeen 800e/kk (2 aikuista ja lapsi, opintotuki + vanhempainpäiväraha + lapsilisä). Ja säästöön jää 100e, mistään ei ole karsittu. Eli mihin ihmeeseen ap tarvitsisi vielä lisää? Mihin ne rahat menee? Ei tuohon mitään kirkon apua tarvita, vaan taloudenpitoa.

Kyllä meilläkin talous olisi tiukilla, jos hoitajia palkattaisiin tai autoa pidettäisiin. Pitää priorisoida. Kumpi on tärkeämpää, hyvä ruoka vai auto? Kirpparivaatteissa ei ole mitään vikaa, sieltä löytyy hyvää tavaraa. Vaikka tuloni olisivat mitkä, kirppareilta vaatteeni ostaisin.

Ratkaisu ap:n ongelmaan: tulot ja menot tasapainoon. Tuolla summalla pitäisi varsin mukavasti elellä, vaikka helsingissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan