Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YH-äiti ja rahat tiukilla

Vierailija
20.02.2012 |

Saan käteen kuussa n. 2900 euroa, mutta tiukkaa tekee kahden lapsen kanssa Helsingissä vuokralla. Mistä ihmeestä enää säästäisin? En harrasta mitään eikä lapsetkaan. Töistä saan sentään liikuntalippuja, joilla käydään uimassa, siinä meidän harrastukset.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan kallista asua siellä hesassa! tosin julkisella pääsee edullisesti, mitä täällä kehäIII takana taas ei, pitää olla auto. ite yh, jää käteen n 2200e,asuntolainaa on,oma velaton auto suhtuusi, tosin vaan 1 lukiolainen poika. ei ihmeitä harrastuksia. joskus jää jotain säästöön, joskus ei.

Vierailija
2/46 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei jää edes tuota summaa käteen, ja meitä on sentään 2 aikuista. Etsi halvempi vuokra-asunto??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mikään ihan helppo rasti pääkaupunkiseudulla. Aloittajakin tarvitsee varmasti kolmion, ja niitä ei vapailta markkinoilta alle tonnin löydy. Ja ap'n tuloilla taas kaupungin vuokra-asunnoista saa haaveilla.

Vierailija
4/46 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystäväni kanssa kahden lapsen yh. saa ehkä palkkaa 2700e/kk, lisäksi lapsilisät ja elatusmaksut, jotka noin 300-400 yhteensä. asuvat kaupungin vuokrakolmiossa, jossa vuokra n. vajaa 800e ja lapsilla harrastuksia ja päivähoitomaksut noin vajaa 300e yhteensä ja äiti käy itse myös harrastuksissa sekä ostaa kalliita vaatteita lapsille ja itselleen. lisäksi eläkesäästää ja lapsille myös säästää...teillä täytyy olla aika kovat muut menot jos ei mitään jää tosta käteen

Vierailija
5/46 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan käteen kuussa n. 2900 euroa, mutta tiukkaa tekee kahden lapsen kanssa Helsingissä vuokralla. Mistä ihmeestä enää säästäisin? En harrasta mitään eikä lapsetkaan. Töistä saan sentään liikuntalippuja, joilla käydään uimassa, siinä meidän harrastukset.

Toivottavasti löytyy taho, joka auttaa.

Vierailija
6/46 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisellä taas 1100 euroa kolmion vuokra meillä :( Kaipa tässä jotenkin pärjäilee, mutta ei paljon matkustella ja syödään makaronimössöä ja käydään kirppiksillä ja aleissa vaateostoksilla.

AP

Vierailija
7/46 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

samat tulot minullakin ja myös kaksi lasta on kotona, toinen heistä harrastaa, mutta onneksi kk-maksu on ihan kohtuullinen. Itse en harrasta mitään. Asumisesta ei oikein voi tinkiä, mutta paljosta muusta voi, siksi saan säästöön joka vuosi sen verran, että lomareissu saadaan tehtyä.

Vierailija
8/46 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisellä taas 1100 euroa kolmion vuokra meillä :( Kaipa tässä jotenkin pärjäilee, mutta ei paljon matkustella ja syödään makaronimössöä ja käydään kirppiksillä ja aleissa vaateostoksilla. AP

Jos vuokrasi on 1100 euroa, jäähän sinulle vielä 1800 euroa kaikkeen muuhun. Kyllähän tuolla pitäisi jo pärjäillä ja syödä muutakin kuin makaronimössöä? Vai oliko tuo 2900 bruttotulot?

Vierailija
9/46 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi sun tarvii syödä makaronimössöä????opettele tekemään kunnon ruokaa,osta marttojen keittokirja.Ja kyllä vaatteetkin voi ostaa alesta,minä ostan kirppareiltakin.Mihin sun rahat oikein menee??Poltatko? Lopeta se!

Vierailija
10/46 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mulla toki auto, joka syö bensaa ja vakuutusmaksuja ja muuta, kai myyn senkin pois.

Koko aika tulee jotain yllättäviä menoeriä, tv-maksuja, työttömyyskassamaksuja, lasten lääkärikuluja (vakituisesti sairas lapsi, eli kulut on vähintään 150 euroa kuussa + bensakulut)

ja koneet hajoilee ja pitää ostaa uusia pesukoneita, astianpesukonetta, tv:tä, ja sellaista. Töistä en saa vapaata koululaisen lomaajoiksi, ja pitää keksiä lastenhoitajaa ja maksullisia kerhoja, ja näillä tuloilla pitää maksaa pk-maksua ja muutakin. Jos heittäytyisin työttömäksi, laskin, että saisin sossuista ja kelasta samat rahat, typerää olla töissä.

Yks vaihtoehto olisi ottaa toinen työ.

Lapsen isä ei ole Suomessa, joten ei ole edes sitä YH-äidin kuuluisaa vapaata koskaan, joudun maksaa lastenhoitajasta jos tarvitsen vapaata.

AP

Vierailija
11/46 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen naimisissa, kaksi lasta. Asumme myöskin Helsingissä ja vuokralla. Minun tuloni on äitiyspäiväraha, joka on 1200 e kk ja lapsilisä 200 e. Tästä maksan puolet vuokrastamme ja kaikista laskuista eli n. 800 e/kk. Lisäksi ostan lähes kaikki perheemme ruuat ja lapsille ihan kaiken mitä he tarvitsevat. Miehen palkka on tosi hyvä, mutta hän käyttää rahansa omiin menoihinsa ja lainoihinsa.

Jos mulla tulis tilille 2900 e niin minä ja lapset eläisimme tosi mukavasti. Vaikka joutuisinkin yh:ksi ja maksaisin sitten yksin yli tonnin vuokramme ym.

Vierailija
12/46 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen naimisissa, kaksi lasta. Asumme myöskin Helsingissä ja vuokralla. Minun tuloni on äitiyspäiväraha, joka on 1200 e kk ja lapsilisä 200 e. Tästä maksan puolet vuokrastamme ja kaikista laskuista eli n. 800 e/kk. Lisäksi ostan lähes kaikki perheemme ruuat ja lapsille ihan kaiken mitä he tarvitsevat. Miehen palkka on tosi hyvä, mutta hän käyttää rahansa omiin menoihinsa ja lainoihinsa. Jos mulla tulis tilille 2900 e niin minä ja lapset eläisimme tosi mukavasti. Vaikka joutuisinkin yh:ksi ja maksaisin sitten yksin yli tonnin vuokramme ym.

ikuisesti elät äitiyspäivärahalla, eli töihin menet ja tulot nousee, sulla on siis tilapäinen vaje rahasta, joka kyllä johtuu miehestäsi enemmän...

Vierailija
13/46 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on hapa,joku 130 e ja monta vuotta kestäny.Olen huomannut että toiset laittaa rahansa kaiken maailman vempaimiin.Ja ei ne koneet koko ajan hajoo.

Vierailija
14/46 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teillä menee ruokakauppaan kk? Voisiko siitä supistaa?

Vierailija
15/46 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voit sanoa tv-maksua, työttömyyskassamaksua ja lasten lääkärikuluja (vakituisia) yllättäviksi? Kuulostaa siltä, että sinun pitäisi suunnitella elämääsi vähän paremmin.

1100e on muuten aika kova vuokra, itse maksoin kolmiosta Lauttasaaressa (yksinäni) 800e eikä sillä sijainnilla tarvitse autoakaan.

On mulla toki auto, joka syö bensaa ja vakuutusmaksuja ja muuta, kai myyn senkin pois. Koko aika tulee jotain yllättäviä menoeriä, tv-maksuja, työttömyyskassamaksuja, lasten lääkärikuluja (vakituisesti sairas lapsi, eli kulut on vähintään 150 euroa kuussa + bensakulut) ja koneet hajoilee ja pitää ostaa uusia pesukoneita, astianpesukonetta, tv:tä, ja sellaista. Töistä en saa vapaata koululaisen lomaajoiksi, ja pitää keksiä lastenhoitajaa ja maksullisia kerhoja, ja näillä tuloilla pitää maksaa pk-maksua ja muutakin. Jos heittäytyisin työttömäksi, laskin, että saisin sossuista ja kelasta samat rahat, typerää olla töissä. Yks vaihtoehto olisi ottaa toinen työ. Lapsen isä ei ole Suomessa, joten ei ole edes sitä YH-äidin kuuluisaa vapaata koskaan, joudun maksaa lastenhoitajasta jos tarvitsen vapaata. AP

Vierailija
16/46 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 21v vanha tv. :) Kyllä ne lapset sitäkin jaksaa yllättävän paljon tuijottaa...

Muuten, ihan pienenä vinkkinä, tv-lupatarkastukset on lopetettu...

meillä on hapa,joku 130 e ja monta vuotta kestäny.Olen huomannut että toiset laittaa rahansa kaiken maailman vempaimiin.Ja ei ne koneet koko ajan hajoo.

Vierailija
17/46 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siis et ihan tosissasi tarvitse sitä. Moni ei huomaa, kuinka paljon salakavalia kuluja auton pitoon liittyy, kun niitä maksetaan harvakseltaan.

Jos kuitenkin jyvität autoilukustannukset kuukausille, huomaat että niistä helposti kertyy satasia. HSL kuljettaa edullisemmin.

Vierailija
18/46 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen naimisissa, kaksi lasta. Asumme myöskin Helsingissä ja vuokralla. Minun tuloni on äitiyspäiväraha, joka on 1200 e kk ja lapsilisä 200 e. Tästä maksan puolet vuokrastamme ja kaikista laskuista eli n. 800 e/kk. Lisäksi ostan lähes kaikki perheemme ruuat ja lapsille ihan kaiken mitä he tarvitsevat. Miehen palkka on tosi hyvä, mutta hän käyttää rahansa omiin menoihinsa ja lainoihinsa.

Jos mulla tulis tilille 2900 e niin minä ja lapset eläisimme tosi mukavasti. Vaikka joutuisinkin yh:ksi ja maksaisin sitten yksin yli tonnin vuokramme ym.

vähän ohi aloituksen, mutta miksi ihmeessä olet moisen k*sipään kanssa yhdessä? Ei osallistu ruokakustannuksiin ja lasten kustannuksiin vaikka tienaa hyvin? Voi jumal....

Vierailija
19/46 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin onneni kukkuloilla. Olen noin vuoden ikäisen lapsen yh ja veisin noin pienen päiväkotiin vain ihan totaalipakon edessä. Siispä kitkuttelen pienellä kotihoidontuella, asumistuella, elatustuella ja lapsilisillä, tämä kaikki tekee 1400e/kk ja vuokra 850e. Pärjäillään.. Itselleni en kyllä osta ikinä mitään. Mutta lapseni on vain kerran pieni ja se riittää minulle kun hän on onnellinen ja saa äidiltä 100% huomion.

Vierailija
20/46 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

edeltänyt työpaikkani oli suht hyväpalkkainen, mutta en kyllä saanut käteeni edes puolia tuosta 2900 eurosta, kun työttömäksi jäin. Palkkaa sain silloin työttömyyttä ennen käteen suurin piirtein tuon 2900 euroa. Joten aika erikoinen käsitys AP:lla siitä,kuinka paljon saisi rahaa työttömänä ollessaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi