Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maistatteko toistenne ruokaa ravintolassa miehenne kanssa

Vierailija
20.02.2012 |

jos siis teillä erilaiset ruoka-annokset? Mieheni ärsyyntyy suunnattomasti jos pyydän maistamaan omaani, mikä voi olla?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihminen, joka on katsonut liikaa romanttisia elokuvia ja luulee että tuollainen on joku romanttisuuden huippu, joka nyt KUULUU tehdä kun on kumppaninsa kanssa syömässä.

Meillä ei todellakaan ole romantiikan kaipuusta kyse, vaan ihan vaan puhtaasta annoskateudesta!

Vierailija
22/36 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tekee mieli maistaa sitä toistakin annosta -silloin saa niinkuin enemmän elämysti irti siitä ravintolakäynnistä.

Näin me miehen kanssa toimitaan, jos toisenkin annos himottaa :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kansallisuudesta riippumatta tämä tuntuu olevan yliestä ystävien ja perheen kesken.

EI se mikäään pakko ole m,utta jos toisella on jotain mielenkiintoista tai tämä erityisesti kehuu annostaan, on ihan normaalia tarjota toiselle maistiaista. Tai tutummalta voi pyytää, saako maistaa.

Tietysti arkijärki mukaan, jos pöytä on kovin leveä tai istutaan muuten kaukana, ruokapalojen kanssa ei laukata eikä kurkotella kohtuuttomasti ja muita häiriten.

Vierailija
24/36 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaan aina eri annokset just sen takia, että maistellaan sitten toisenkin ruoka-annosta.

Vierailija
25/36 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä miehellä on jotain liharuokaa (siis punaista lihaa, jota meillä ei syödä kotona) ja mulla taas jotain sellasta mitä mies ei syö.. :)

Vierailija
26/36 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastan paljon ruoanlaittoa, joten jos siipalla on joku maittosa annos, on sitä maistettava että osaa kotona tehdä samaa. Ravintolaan en mene kuin erityisestä syystä ja syömään erityisiä ruokia, omatekemä on parempaa ja hinta viineineen...

Vierailija
27/36 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysytään tietenkin ensin, että "haluatko maistaa" tai "saanko maistaa".

Teen/olen tehnyt tätä vain oman mieheni kanssa. Aikaisemmin ei olisi tullut mieleenkään... Mieheni on siis yllyttänyt minut tähän ;).

Vierailija
28/36 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos siis teillä erilaiset ruoka-annokset? Mieheni ärsyyntyy suunnattomasti jos pyydän maistamaan omaani, mikä voi olla?

Toki annan jos mies pyytää mutta en ala vinkumaan että hänen täytyy maistaa.

Vierailija
29/36 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolet toisen annoksesta.

Eli siis syömme oman jälkiruokamme puoleen väliin ja sitten vaihdetaan lautaset. Näin molemmat saavat tavallaan kaksi jälkiruokaa!

Kätevää! Ja herkullista.

Saatamme me sitä pääruokaakin maistaa, mutta emme läheskään aina. Sitä ei vaihdeta toisen kanssa. Harvoin edes maistetaan, mutta tuo jälkiruoka on eri juttu. Mutta maistakoon ken haluaa.

Vierailija
30/36 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tekee mieli maistaa sitä toistakin annosta -silloin saa niinkuin enemmän elämysti irti siitä ravintolakäynnistä. Näin me miehen kanssa toimitaan, jos toisenkin annos himottaa :-)

harvoin käydään ravintolassa ja aina otetaan erilaiset annokset. Pakko saada maistaa toisen lautaselta.

Vierailija
31/36 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulla on jotain erikoisempaa ruokaa lautasella, annan lasten maistaa sitä. Esimerkiksi etanoita lapset ovat oppineet syömään siten, että kun tilasin itselleni alkuruoaksi pannullisen etanoita, jokainen lapsi sai aina maistaa yhden.

Meidän perheessä siis ruokaa siirtyy ravintolassa lautaselta toiselle ihan jatkuvasti :-)

Myös saatetaan ottaa miehen kanssa eri viiniä ja tokihan niitäkin pitää maistaa molempia.

Vierailija
32/36 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus jopa vaihdamme annoksia puolessavälissä (huomaamattomasti ja ei fine dining -paikoissa). Pidän tätä kyllä hieman nolona mutta olen hyvä kestämään noloja tilanteita :D

Vierailija
33/36 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein meillä on ihan erilaiset ruoat, enkä tosiaan haluaisi ihan "eri" makua suuhuni kesken ruokailun. Minusta tuollainen toisen lautaselta närppiminen on ihan teinitouhua.

Vierailija
34/36 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todelliset ruoan ystävät, foodies, tietävät, että maistaminen on enemmän kuin OK. Jopa Michelin tähden tasoisissa ravintoloissa ruoan maistamiseen varaudutaan kattamalla pöydälle ylimääräiset haarukat ja lautanen.

Maistaminen on hyvä tapa ja se osoittaa kiinnostusta ruokaan. Tapa, johon kannustan lämpimästi opettelemaan, jos ei ole tullut kokeiltua.

Vierailija
35/36 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todelliset ruoan ystävät, foodies, tietävät, että maistaminen on enemmän kuin OK. Jopa Michelin tähden tasoisissa ravintoloissa ruoan maistamiseen varaudutaan kattamalla pöydälle ylimääräiset haarukat ja lautanen.

Maistaminen on hyvä tapa ja se osoittaa kiinnostusta ruokaan. Tapa, johon kannustan lämpimästi opettelemaan, jos ei ole tullut kokeiltua.

Olen käynyt kymmenissä Michelin-rafloissa monessa eri maassa, eikä koskaan pöydällä ole ollut ylimääräisiä ruokailuvälineitä "maistamista" varten - kyllä ne on ihan sitä seuraavaa ruokalajia varten katettu! Yleensäkin noissa ravintoloissa moni ottaa ravintolan lippulaivan, maistelumenun, jossa on jo niin monta kymmentä erilaista ruokaa ja makua, että toisen lautaselta maisteleminen on aivan tarpeetonta.

Vierailija
36/36 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemukseni mun miesystävän kanssa ns. ulkona syömisestä oli porilainen nakkikopilla, hän ei suostunut syömään mitään, kun niin kallista, eikä halunnut myöskään multa maistaa. Kun kerran niin kallista pitää syödä, niin sietää sitten syödä kaikki itse kait, ettei vähään aikaan tarvi uudestaan törsätä turhuuksiin, luulen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän