Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voi helvetti, pelkään lymfoomaa

Vierailija
20.02.2012 |

säikähdin äsken kun luin etutä lymfoomat on yleisimpiä nuorilla ja itsekin olen 26v.

mulla on turvonneita selvästi tuntuvia imusolmukkeita kaulalla ja nivusissa, osa noin 2cm läpimitaltaan. kaulasta löytyy noin 8 selvästi tuntuvaa solmuketta.

olen ihmetellyt tunnetta että kylkiluiden alla on jotain ilmaa, painetta ja lantiokuopissa (siis lantioluiden kohdalla) tuntuisi olevan jotain "ylimääräistä", tunnetta n nyt päivittäin, esim. istuessa ja kumartuessa. Nyt luin sitten että joskus syöpä oireilee että keuhkojen lähellä olevat imusolmukkeet turpoaa ja siitä voi tulla outoja tuntemuksia.

Lähiaikoina olen herännyt muutaman kerran pahasti hiessä, että olen saanut rätillä pyyhkiä rintakehän ja naaman kun on ollut niin hiessä.

alkoi ahdistaa!!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olevia imusolmukkeita.

Vierailija
2/7 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia normaalit imusolmukkeet on, pitäisikö niitä tuntea useita kaulalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee nyt kuitenkin lääkäriin jotta saat mielenrauhan.

Eikä se lymfoomakaan mikään kuolemantuomio ole.

Vierailija
4/7 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunne ensimmäistäkään

oletko huomannut, onko ennenkin ollut samanlaiset?

onko ollut flunssaa?

Vierailija
5/7 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mene lääkäriin. Mulla oli samanlainen lymfoomapaniikki just aika pitkäänkin, löysin kainaloista patit ja sitten kun aloin tunnustelemaan kaulaa niin niitähän oli sielläkin vaikka kuinka.. mulla kanssa tuo "ylimääräisen" tunne varsinkin rintakehällä.. kävin ultrassa ja ei mitään, normaaleja imusolmukkeita jotka nyt vaan tuntuu kun olen niin hoikka. Kainalopatitkin oli maitorauhasia;) ja ylävatsassa ei mitään ihmeellistä, ilmeisesti outo tunne johtuu nikamalukosta ja lihasjumeista. jälkikäteen ajateltuna en tajua, miksen mennyt ultraan heti vaan itsekseni tulkitsin kaikkia oireita. Synnytyksen jälkeiset hormonimyllerrykset ei ainakaan auttaneet asiaa. Eli: en usko että sullakaan on lymfoomaa. Mutta vaikka oiskin, niin ei sitä googlella hoideta;) ja se on hyvin hoidettavissa oleva sairaus, syöpä sanana tietysti on tosi pelottava, mutta parempi ennuste siinä taudissa on kuin monissa sydänjutuissa, esimerkiksi. Tärkeintä on, että et jää nyt sinne kotiin panikoimaan asiasta, vaan menet lääkäriin. Monet jutut turvottaa imusolmukkeita, useimmiten ihan harmittomat. Hyviä vointeja:)

Vierailija
6/7 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄLÄ räplää niitä:) ne ärtyy ja suurenee myös siksi.

Vierailija
7/7 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

seurannassa juoksen.

mulla oli just hikoilua, luulin olevan hormonijuttuja, kun lapsetommushoidoissa juostiin ja hormoneja syötiin....

lopulta ilmeni tuo lymfooma, sain solumyrkkyjö yms rankkoja hoitoja : (

kaksi vuotta on nyt hoitojen loppumisesta.

suorittelen hakeutumaan HETI tutkimuksiin, hoito tehoaa hyvin ja aina apremmin ku hoito aloitetaan mahdollisimman varhaisessa vaiheessa.

tsemppiä sii : )

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän