Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

(Hieman huvittunutta) Jupinaa miehestä - pitkä ov

Vierailija
20.02.2012 |

Olimme perheeni kanssa viikonloppuna läheisessä kaupungissa ostoksilla. Kun kaikki pakollinen oli hoidettu, sanoin miehelle, että voisin käydä ostamassa pullon punaviiniä illalliselle. Mies sanoi, ettei hänellä oikein ole fiilistä, että hänellä on vähän sellainen arkinen olo, eikä huvita. Sanoin, että käyn sitten ostamassa pikkupullon, josta saa pari lasillista. Mies lähti ajamaan kotiinpäin sen sijaan, että olisi kääntynyt ostoskeskukseen. En viitsinyt siinä tyttöjen kuullen ihmetellä asiaa ääneen ja kotiin päästyämme olin jo unohtanut koko asian (läheiseen kaupunkiin on matkaa 30 kilometriä).

Illalla muistin sen viinipullon uudestaan, kun miehellä yllättäen fiilis palasikin, kun naapuri soitti, että on lämmittänyt saunan ja paljun. Mies kävi ostamassa itselleen muutaman oluen läheiseltä huoltoasemalta ja meni saunomaan. Tytöt lähtivät viettämään iltaa kavereilleen ja itse jäin yksikseni miettimään, että mitä hittoa just tapahtui...

Yhtäkkiä muistin, että näin oli käynyt aikaisemminkin. Minä juon alkoholia tosi harvoin, edellisen kerran join lasillisen viiniä jouluaterialla, sitä edellisen kerran lasillisen joskus viime kesänä, kun meillä oli vieraita. Yleensä nämä kerrat ovat olleet sellaisia, että mieheni on normaalien oluidensa sijaan päättänytkin ostaa viiniä ja on kaatanut minullekin lasillisen. En siis itse ole juuri koskaan halunnut ostaa alkoholia. Oluesta ja siideristä en pidä, joten miehen ostaessa niitä, en juo. Mutta siis, pari kertaa vuosien saatossa on käynyt niin, että olen sanonut lähteväni johonkin, jossa juon alkoholia tai olen ollut ostamassa sitä itse jostain syystä. Toisella kerralla mies intti aikansa, että minun täytyy mennä autolla - syytä en muista, mutta jostain syystä tämä oli ihan ehdottomasti välttämätöntä. Toisella kerralla mies "unohti" tuoda viinipullon, jonka olin pyytänyt häntä hakemaan, kun oli vieraita tulossa, olutta hän sen sijaan oli muistanut ostaa.

Näitä siis mietin ja vähitellen aloin kihistä kiukusta siinä yksin iltaa istuessani. Join kupin teetä, katsoin jonkin tyhjänpäiväisen sarjan ja menin nukkumaan. Heräsin puolen yön aikaan, kun tytöt tulivat kotiin ja juttelin heidän kanssaan hetken ja seuraavan kerran kolmen maissa, kun mies tuli riisiviinalle haisten nukkumaan. Yönkään aikana ei kiukkuni ollut laantunut ja kun mies aamulla yritti haisevana krapulaseksiä vongata ja vinkui aamukahvia ja lehteä sänkyyn, sanoin, ettei mulla oikein ole fiilistä, että on niin arkinen olo, että taidan nousta siivoamaan. Ja nousinkin imuroimaan. Makuuhuonetta.

Päivän ajan mies yritti moneen kertaan maanitella minua paremmalle tuulelle ja, kun en leppynyt, hän lopulta tuhahti, että hänen mielestään naisen ei kuulu juoda. "Kun sä kerran olet tuollainen naisellinen nainen muutenkin. Nainen juo, jos mies tarjoaa uliuliuliuli..." Ilmoitin, että jos mies kerran haluaa nukkevaimon vanhoiksi päivikseen, voin ostaa tälle pumpattavan barbaran ja mies voi kaataa tämän suuhun lasin skumppaa illalla ja se ehkä voi aamulla toimia korjaussarjanakin, kun mies painaa sitä nukkea. Sanoin vielä, että voin lahjoittaa jonkun mekoistanikin, ettei nukkevaimon tarvitse aina olla alastomana, eikä lastenkaan tarvitse tätä hävetä. Mies näytti siltä, kuin saisi sydänkohtauksen.

Nyt tää jo naurattaa. Olen vuosikausia elänyt tällaisen sovinistin kanssa tajuamatta asiaa itse, koska en tosiaan ole kuin ehkä sen kolme kertaa sen lasillisen viiniä itse halunnut juoda. =D Tänään ajattelin kuitenkin ajella läheiseen kaupunkiin, ostaa pari viinipulloa kaappiin ja liimata niihin lapun, josta käy ilmi, että ne ovat minun. Hitto, miehen fiilikset ja sovinismi eivät määrittele sitä miten minä harvat viikonloppuvapaani vietän.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se haittaa sinua?

Vierailija
2/21 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

You go girl!

Hyvin panit jauhot suuhun äijälle. Siinä on hänelle varmasti joksikin aikaa pohdiskeltavaa. :)

(Voin jo kuvitella, että tähän sataa vastauksia joissa sanotaan, että sinun pitää alistua ja antaa pildeä kiltisti ja olla juomatta jos käsketään, av:lla kun ollaan. Ja tietysti uhataan, että ukkos lähtee kohta menemään. :D )

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtälainen oikeus sulla on alkoholin kohtuukäyttöön kuin miehelläsi. Ei mun vaimo tuollaista käytöstä sietäisi vaan mun olis kyllä pakko ajaa sinne kaupunkiin jos olisin _tahallani_ pyydetyn viinipullon _unohtanut_ ostaa..

M38

Vierailija
4/21 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minusta oli hassua ettei teillä ole kotona viiniä. Mä olen kasvanut sellaisessa kodissa jossa aina oli viiniä aterioilla ja omassa kodissani meillä on myös usein. Viiniä on aina kotona, ja tuntui jotenkin hassulle ajatella että menisi ostamaan pikku pullon ihan vartavasten.

Vierailija
5/21 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein toimittu. Olet todellakin ansainnut viinilasillisesi. Onko miehelläsi asiasta jokin trauma, onko äitinsä ollut kaappijuoppo tms?

Vierailija
6/21 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kotona on aina tarjolla alkoholijuomia. Ei se ole niin terveellistä ja tarpeellista että tarvitsisi aina olla..

Vierailija
7/21 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta taas ei ole normaalia että kotona on aina tarjolla alkoholijuomia. Ei se ole niin terveellistä ja tarpeellista että tarvitsisi aina olla..

Jos kaappiin ostaa mitä tahansa "hyvää", oli se sitten karkkia tai pullaa tai viiniä, se polttelee siellä niin pahasti että on kietaistava huiviin seisten ja ahmimalla kahden tunnin sisällä?

Minusta on ihan normaalia että kotona on erilaisia alkoholijuomia, ihan samalla tavalla kuin minulla on aina jauhoja, hiivaa, sokeria, makaroonia tai puurohiutaleita. Minulla on aina myös erilaisia suklaita kaapissa enkä silti koe, että ne olisivat jotenkin "aina tarjolla" vaan niitä nyt vaan on reservissä sitä varten, että joskus tarvitaan joko leivontaan tai vain sellaisenaan herkutteluun. Silti en juo alkoholia tai syö suklaata joka päivä. Enemmänkin tuntuu, että himoja ei tule ja kulutus vähenee kun tiedän, että voisin halutessani niitä ottaa koska tahansa.

Vierailija
8/21 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että naisen sopii juoda, kun mies niin päättää... XD No mut, jos tuo on miehen suurin moka eikä tuo "sovinismi" muuten nosta päätään, niin menköön. Vaikka ei menis kyllä meillä, mutta mä nyt tykkäänkin ottaa useammin kuin kolmesti vuodessa. =)

Hyvä että sanoit!

Vierailija
9/21 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viinipullot kotiin jemmaan. Meillä myös lähimpään alkoon jotain 25km, joten pidetään aina muutamaan pulloa hyvää punaviiniä koti/vierasvarana. Ja ei siis olla mitään alkkiksia :)

Hienosti ap teit. Vaikka harmittaa kyllä sun lauantai-ilta yksin ja kuivin suin kotisohvalla. Kuulosti jotenkin niin ankealta kun muut painui kavereilleen.

Vierailija
10/21 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...en ole kauheasti alkoholista kiinnostunut enkä koe että se on peruselintarvike siinä kuin vaikka jauhot, meitä on kai vain sitten monenlaisia? Ymmärrän silti hyvin ap:n ketutuksen.

Vierailija
11/21 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta taas ei ole normaalia että kotona on aina tarjolla alkoholijuomia. Ei se ole niin terveellistä ja tarpeellista että tarvitsisi aina olla..

Meillä on aina alkoholijuomia keittiön kaapissa vaikka harvoin niitä käytetään.

Joskus ne ehtii mennä pilalle ennen kuin niitä edes avataan. Viimeksi pari kk sitten heitettiin menemään vanhaksi menneitä likööreitä.

Minusta vaan on kiva, että on mahdollisuus ottaa jotakin jos sattuu haluamaan.

Vierailija
12/21 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein toimittu. Olet todellakin ansainnut viinilasillisesi. Onko miehelläsi asiasta jokin trauma, onko äitinsä ollut kaappijuoppo tms?

Mutta en millään ainakaan itse keksinyt mitään sellaista, joka miehelleni tällaista olisi aiheuttanut. Ehkä pikemminkin siten, että hänen äitinsä on ollut voimakkaan uskonnollinen, eikä siis ole juonut koskaan mitään. Ehkä miehen ihannekuva naisesta sitten on tuon kaltainen.

Toinen mitä mietin oli, että käyttäydynkö mieheni mielestä jotenkin erityisen ärsyttävästi, jos juon. Mutta siinä tapauksessa luulisi, että mies ei itsekään koskaan sitä viinilasillista minulle kaataisi. Ja kun tosiaan juon vain lasillisen...

Kakkoselle; En tiedä haittaako. En oikeastaan ole aikaisemmin pohtinut asiaa sen kummemmin. Mielestäni meillä on ollut hyvinkin tasaveroinen parisuhde ja avioliitto, mutta ilmeisesti nyt onkin vain niin, etten ole sattunut koskaan piikittämään miestä sellaiseen sovinistiseen lihakseen, joka olisi aikaansaanut jotain erityisiä purkauksia.

Ja kenelle minun vielä pitikään vastata..? Sori, jos nää tulee vähän viiveellä, palsta antaa koko ajan service error viestiä. Mutta siis tälle, joka halusi tietää, eikö meillä ole yleensä alkoholijuomia kaapissa. Eipä juurikaan. Konjakkipullo taitaa olla ainoa, mitä yleensä olemme kaapissa pitäneet. Mies juo sen pari saunaolutta viikossa ja ehkä kerran kuukaudessa naapureitten kanssa saunovat ja paljuilevat ja juovat mitä juovat. Siksi sitä viiniä ei ole oikein osannut pitää varallakaan.

Vierailija
13/21 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaappiin ostaa mitä tahansa "hyvää", oli se sitten karkkia tai pullaa tai viiniä, se polttelee siellä niin pahasti että on kietaistava huiviin seisten ja ahmimalla kahden tunnin sisällä? Minusta on ihan normaalia että kotona on erilaisia alkoholijuomia, ihan samalla tavalla kuin minulla on aina jauhoja, hiivaa, sokeria, makaroonia tai puurohiutaleita. Minulla on aina myös erilaisia suklaita kaapissa enkä silti koe, että ne olisivat jotenkin "aina tarjolla" vaan niitä nyt vaan on reservissä sitä varten, että joskus tarvitaan joko leivontaan tai vain sellaisenaan herkutteluun. Silti en juo alkoholia tai syö suklaata joka päivä. Enemmänkin tuntuu, että himoja ei tule ja kulutus vähenee kun tiedän, että voisin halutessani niitä ottaa koska tahansa.

Herkutteluun en tarvitse alkoholia, en myöskään ystävien kanssa seurusteluun kotonani. On sitä kaapissa ollut montaakin lajia mutta ei niitä tullut ikinä juotua joten annoin ne pois enkä ole uusia hankkinut. Kulutukseen se ei ole vaikuttanut mitenkään, en koskaan kieriskele alkoholihimoissani vaikka kaapeissa ei alkoholia olekaan.

Vierailija
14/21 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

opetella juomaan vaikka vain lasillisen saunaolutta silloin tällöin, jos mies tuollaista minulle sanoisi. ihan jo siksi, ettei samanlaista tilannetta enää tulisi eteen ja mies pystyisi kyykyttämään noin sillä, että unohtaa käydä siellä kaukana alkossa. järkyttävää. miehellä ei ole fiiliksiä, joten hän päättää, ettei sinullakaan voi olla.

Vierailija
15/21 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanasti ap läksytit miestäsi ja näytit hänelle, että et ole mikään kynnysmatto. Toivottavasti tajuaa itsekin oman sovinisminsa.

Voin oikein kuvitella miehen avautumassa asiasta kavereilleen. Toivottavasti hänellä on fiksuja kavereita, jotka osaavat lempeästi ohjata hänet oikeille raiteille! Tulee ihan mieleen oma mieheni, joka kerran kertoi avautuneensa kavereille siitä, kuinka helppo ihminen hän (itse) on, ja kaverit olivat alkaneet suht. kuuluvasti yskähdellä.. Illan loppuun mennessä miehelle oli sitten näiden avustuksella valjennut, että hän on itse asiassa kaikkea muuta kuin helppo tapaus! :D

Olen edelleen näille ihanille miekkosille kiitollinen.

Vierailija
16/21 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikas hassu mies sulla ja tosiaan kun ei tuon kummemmasta viinin kanssa läträämisestä ollut kyse niin meni kyllä naurettavaksi miehen käytös. Osta vaan ne puööot sinne ja kyltyit päälle. Jospa mieskin tajuaisi, että nyt ei eletä keskiajalla.

Vierailija
17/21 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on viinipullot kaapissa. Ja oikeasti askartelin niiden viereen pienen kortin, jossa luki, että pullot ovat minun ja jos joku muu niitä haluaa käyttää, saa seuraavana päivänä luvan korvata ne. =DDD Ostin myös jääkaappiin kuusi olutta miestä varten. Ettei tarvitse tuntea oloaan hyljätyksi reppana.

Tää on ollut vähän tällainen pohdiskelun paikka itselleni. Puhuin tuossa tytöistäni, heitä on kaksi, teini-ikäisiä molemmat. Toinen seurustelee jo kolmatta vuotta ja olen miettinyt, josko he etsivät sitten isänsä kaltaista miestä JA mitä se sitten tarkoittaa. Onko mieheni tietynlainen sovinismi ollut kaikille muille näkyvämpää kuin minulle. Eikä tätä nyt tarvitse käsittää mitenkään väärin, en koskaan ole kokenut olleeni mitenkään alistettu tai, että mieheni olisi esittänyt olevansa kauhean patriarkaalinen. Mutta tottakai viitteitä on olemassa; ylitsevuotavainen suojeleminen, naisellisuuden puolestapuhuminen ja ehkä jonkinlainen vetäytyminen, kun olemme tytärten kanssa keskustelleet tasa-arvosta.

Voihan olla, että ylireagoin. Sanoin, että juon harvoin, mutta en silti ole millään tavalla sitä vastaan. Voisin juoda vaikka sen kerran kuukaudessakin ilman mitään ihmeempiä huonoja omaatuntoja, en vain koskaan huomaa ostaa viiniä - ja se tosiaan on ainoa, jota edes osaan juoda - ja siksi se on jäänyt. Nyt kuitenkin tuntuu jotenkin oudolta, että sellainen, jota itse en pidä ongelmana onkin miehelle tuollainen peikko.

No, ehdin jutella mieheni kanssa aiheesta hetken. Tai vain katsella tämän ilmeitä, jos huomaa viinit ennen kuin lähden yöksi töihin. =DD Ja ehkä voisin juoda lasillisen, kun mulla on seuraava vapaapäivä tiedossa. Nyt on tosin yhdeksän päivän työputki edessä, joten ihan heti se ei tapahdu. Kunnon sovinisti-aviomies ehtii siinä ajassa kehitellä suunnitelman siihen, miksen voi sitä tehdä.

Vierailija
18/21 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä, jos kysyisit tyttäriltäsi, mitä he ajattelevat isästään? Ja joltakulta ystävältäsikin.

Vierailija
19/21 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa mu isältä. Periaatteessa järkevä ja tosi hyvä isä, mukava mies ja muutenkin ihan normaali, mutta pintaa hiukan raaputtamalla ihan kauhee sovinisti. Ihan kunnialla se on kasvattanut 2 poikaa ja 2 tyttöä ja lisäksi äitini vaikuttaa ihan tyytyväiseltä, mutta paljon ollaan saatu lapsena/teininä nauraa sen mielipiteille. Ja hei, siinä ei oo mitään vikaa, kun se sovinismi ei tule arjessa aina edes esiin (ja hyvin äiti on saanut vaikkapa opiskella monen sadan kilsan päässä kun lapset oli pieniä, eli hoiti 4-12 v. lapset viikot ihan mukisematta). Ja sitten saattaa sanoa, että naisen tulee olla linnoitus, jonka mies valloittaa =)

Jos se on oikeesti muuten tosi hyvä mies, niin naureskele ja juurikin osta viinipulloja kaappiin. Ja vaikka jotain kermalikööriäkin. Ihan vaan sua ittees varten.

Miehes meni siis naapuriin kaljoille. Onko sulla ystäviä, joiden kanssa ottaa se yksi lasi viiniä? Autolla voi ajaa vielä yhden lasillisen jälkeenkin, ja jos ottaa vaikka kaksikin ennen leffaa, niin leffan jälkeen voi ajaa kotiin. vinkkinä vaan.

Vierailija
20/21 |
20.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa mu isältä. Periaatteessa järkevä ja tosi hyvä isä, mukava mies ja muutenkin ihan normaali, mutta pintaa hiukan raaputtamalla ihan kauhee sovinisti. Ihan kunnialla se on kasvattanut 2 poikaa ja 2 tyttöä ja lisäksi äitini vaikuttaa ihan tyytyväiseltä, mutta paljon ollaan saatu lapsena/teininä nauraa sen mielipiteille. Ja hei, siinä ei oo mitään vikaa, kun se sovinismi ei tule arjessa aina edes esiin (ja hyvin äiti on saanut vaikkapa opiskella monen sadan kilsan päässä kun lapset oli pieniä, eli hoiti 4-12 v. lapset viikot ihan mukisematta). Ja sitten saattaa sanoa, että naisen tulee olla linnoitus, jonka mies valloittaa =)

Jos se on oikeesti muuten tosi hyvä mies, niin naureskele ja juurikin osta viinipulloja kaappiin. Ja vaikka jotain kermalikööriäkin. Ihan vaan sua ittees varten.

Miehes meni siis naapuriin kaljoille. Onko sulla ystäviä, joiden kanssa ottaa se yksi lasi viiniä? Autolla voi ajaa vielä yhden lasillisen jälkeenkin, ja jos ottaa vaikka kaksikin ennen leffaa, niin leffan jälkeen voi ajaa kotiin. vinkkinä vaan.

Voi ei... mä niin tunnistin miehen tuosta. =DDD Ja itsenikin. Mulla ei vain ole poikia, joten siinä ehkä meni vähän metsään. Mutta oikeasti ihana kuulla, että joku on selvinnyt täysijärkisenä tällaistenkin vanhempien kanssa.

Ja itse asiassa muuten on. Mä tässä pähkäillessäni otin yhteyttä siskoon, joka kuulemma oli sitä mieltä, että ainoa ratkaisu tällaiseen tilanteeseen on se, että lähdemme laskettelemaan (äidillä on mökki Lapissa) pariksi päiväksi. Taidan ottaa tytöt mukaan ja lähteä pohjoiseen pariksi päiväksi. Saunokoot mies rauhassa sen ajan. Tai lähteköön omille reissuilleen, jos sitä kaipaa.

Mutta joo, mies tulee just töistä. Saas nähdä kuinka ilta sujuu. =D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme